Ilmastointi täytyy olla!
Ajat on muuttuneet ja varusteeksi ei enää riitä lohkari ja jääskraba.
Ite oon sitä mieltä että auto on jotenkin puutteellinen ellei siinä ole ilmastointia..
Olkaapa tarkkana kun teette noita hankintoja..ja outoa kun joistakin vaikka Omegan paremmista malleista kuten CD tai MV6 ilmastointi saattaa puuttua.Kannattaa myös huomioida että tällainen puute vaikuttaa jo selkeästi hintaan!
Ite oon sitä mieltä että auto on jotenkin puutteellinen ellei siinä ole ilmastointia..
Olkaapa tarkkana kun teette noita hankintoja..ja outoa kun joistakin vaikka Omegan paremmista malleista kuten CD tai MV6 ilmastointi saattaa puuttua.Kannattaa myös huomioida että tällainen puute vaikuttaa jo selkeästi hintaan!
Kyllähän se ilmastointi mahtava varuste on kesähelteillä.Pysyy paljon virkeämpänä ratissa, eikä tule kuumuudesta paha olo.
Tuli vaan mieleen kun vedettiin asuntovaunua pari kesää sitten kaverin -85 240 diesel volvolla +30 helteellä ja tuntu niinku olis liikkuvalla saunalla ajanu, volvoaki piti joka 50km välein jäähdytellä, kun väkisin keitti muuten yli.
Tuli vaan mieleen kun vedettiin asuntovaunua pari kesää sitten kaverin -85 240 diesel volvolla +30 helteellä ja tuntu niinku olis liikkuvalla saunalla ajanu, volvoaki piti joka 50km välein jäähdytellä, kun väkisin keitti muuten yli.
-
omega 3000
- 'Kapitän'

Puhuu mies jonka autossa ei ole ilmastointiaOn 2004-03-03 13:00, omega 3000 wrote:
Itse arvostan kyllä webaston korkeammalle kuin ilmastoinnin, jos tarttis valita. Ilmastointia ei montaa päivää vuodesta tartte.
ilmastointi on mitä mainioin kapistus, aikaisesta keväästä, myöhäiseen syksyyn. auton sisäilma on kuivaa, ikkunat pysyy auki ja auton sisätila kuivuu nopesti, jos jostain syystä pääsee esim sateella märkien vaatteiden takia kastumaan. Hyvä peli se on.
webastikin on periaatteessa hyvä peli, mutta esim tietämäni eläinlääkärit jotka pitävät lääkkeitä autoissaan, ovat moittineet sitä siitä että sitä ei käytännössä pysty käyttämään tolpan korvikkeena, koska akku loppuu ja auto ei lähde käyntiin ja lääkkeet jäätyy, joten juuri kukaan heistä ei käytännössä pysty sitä käyttämään, ja toisaalta tavallisen ihmisen käytössä harvassa on se tilanne, että autoa ei tolppaan saisi, joten mielestäni webasto on turhempi kuin ilmastointi.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Eipä pidä paikkaansa... Eihän se ilmastointi pelkkää jäähdytystä varten ole!!! Vuodessa on monta monituista päivää jolloin sitä "tarttee", kuten em mainitut sadekelit ja helle. Ilmastointia voi aina käyttää kun ollaan 0 kelin paremmalla puolella...On 2004-03-03 13:00, omega 3000 wrote:
Itse arvostan kyllä webaston korkeammalle kuin ilmastoinnin, jos tarttis valita. Ilmastointia ei montaa päivää vuodesta tartte.
"There are 10 types of people who understand binary. Those who do and those who don't"
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Ilmastointi...aah. Tuo täytyy määrätä pakolliseks perheautoihin. Mulla kun on 3.5 vuotias poika ja kaksi koiraa ja tohon päälle vielä hyvin tiukka vaimoke
,niin on kyllä mukavaa matkustaa kun pistää automaatti-ilmastoinnin päälle. Kukaan ei valita kuumuudesta tai kylmyydestä kun lämpötila pysyy siinä mihin poika ja sen äiti sen haluaa
koirat ja minä ollaan oltu tietenkin hyvin tyytyväisiä noiden kahden päätöksiin... joka asiassa 
Opel Astra H Z18XE
-
omega 3000
- 'Kapitän'

webastikin on periaatteessa hyvä peli, mutta esim tietämäni eläinlääkärit jotka pitävät lääkkeitä autoissaan, ovat moittineet sitä siitä että sitä ei käytännössä pysty käyttämään tolpan korvikkeena, koska akku loppuu ja auto ei lähde käyntiin ja lääkkeet jäätyy, joten juuri kukaan heistä ei käytännössä pysty sitä käyttämään, ja toisaalta tavallisen ihmisen käytössä harvassa on se tilanne, että autoa ei tolppaan saisi, joten mielestäni webasto on turhempi kuin ilmastointi.
[/quote]
Tosta akkujutusta muakin aina peloteltiin, mut eipä oo ikinä ollu virrat pois vaikka kaks talvee on ollu webasto kovassa käytössä. Aina kaupan pihassa ja tunti ennen liikkeelle lähtöä aamulla jne...
Ja onhan se mukava mennä lämpimään autoon kylmästä ilmasta.
[/quote]
Tosta akkujutusta muakin aina peloteltiin, mut eipä oo ikinä ollu virrat pois vaikka kaks talvee on ollu webasto kovassa käytössä. Aina kaupan pihassa ja tunti ennen liikkeelle lähtöä aamulla jne...
Ja onhan se mukava mennä lämpimään autoon kylmästä ilmasta.
-
BanaaniSorsa
- 'Senator'

Ilmastointi on, ja koska Webastokin on kiva, niin ostinpa sitten senkin.
Toi akkupuhe on kyllä 70% bullshittiä. Ilmeisesti ihmiset ovat koittaneet käyttää Webastoa sillä samalla akulla joka autossa on ollut jo 90-luvulta. Kun Webaston laitatin autoon alkutalvesta, niin ensiksi kävelin varaosaliikkeeseen ja kysyin parasta akkua minkä autooni mahtumaan. Mä vedän joka päivä yliopistolle ja takaisin n. 5 kilometrin lenkin ja lämmitän ennen lähtöä 15-20min. Ei mitään akkuongelmia.
Sitä ei ehkä kaikki ymmärrä, mutta kun Webastossa on tehoa se 4-5kW, niin ei sitä tarvitse käyttää tuntikaupalla kuten jotain 0,6kW säälittävää lohkolämppäriä. Miinus kahessakympissäkään ei tarvitse yli 30min käyttää webaa, ja moottori on jo huomattavasti kuumempi kuin mitä se ikinä on lohkolämppärillä. Akkuongelmia mulla ei siis ole ollut, vaikka ajot ovat lyhyitä. Ajoittain tulee sitten pidempiä reissuja (parin viikon välein) jolloin akku latautuu täyteen.
Sitä ei ehkä kaikki ymmärrä, mutta kun Webastossa on tehoa se 4-5kW, niin ei sitä tarvitse käyttää tuntikaupalla kuten jotain 0,6kW säälittävää lohkolämppäriä. Miinus kahessakympissäkään ei tarvitse yli 30min käyttää webaa, ja moottori on jo huomattavasti kuumempi kuin mitä se ikinä on lohkolämppärillä. Akkuongelmia mulla ei siis ole ollut, vaikka ajot ovat lyhyitä. Ajoittain tulee sitten pidempiä reissuja (parin viikon välein) jolloin akku latautuu täyteen.
Ihan sama koinka palon kilowatteja webastossa on, mutta yritäpä sillä pitää autoa 8-12 tuntia lämpimänä 20 pakkasessa, niinkuin esimerkki henkilöt joutuvat tekemään, webastot oli myyty lääkäri autoihin topan korvikkeeksi. Autoina oli mm 2003 audi, joten se siitä 90 luvun akusta. tässä valossa katson itse webaston enemmän mukavuus välineeksi, vähättelemättä sitä kuitenkaan, kuin pesun kestäväksi auton lämmittäjäksi joka korvaa tolpan tarpeen 100%sesti, niikuin lipevätOn 2004-03-05 09:14, deore wrote:
Ilmastointi on, ja koska Webastokin on kiva, niin ostinpa sitten senkin.Toi akkupuhe on kyllä 70% bullshittiä. Ilmeisesti ihmiset ovat koittaneet käyttää Webastoa sillä samalla akulla joka autossa on ollut jo 90-luvulta. Kun Webaston laitatin autoon alkutalvesta, niin ensiksi kävelin varaosaliikkeeseen ja kysyin parasta akkua minkä autooni mahtumaan. Mä vedän joka päivä yliopistolle ja takaisin n. 5 kilometrin lenkin ja lämmitän ennen lähtöä 15-20min. Ei mitään akkuongelmia.
Toki aivan tavallisessa käytössä webasto epäilemättä toimiikin.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Hmmm...oletkos ajatellut,onko moottorille hyvä,että se lämpenee -30 pakkasesta "iskukuumentamalla" lämpimäksi?Taitaa pidemmän päälle olla huonompi vaihtiehto,kuin lohkolämppärillä pikkuhiljaa lämpeneminen.1½ tuntia kovallakin pakkasella riittää lohkoläppärillä.On 2004-03-05 09:14, deore wrote:
Sitä ei ehkä kaikki ymmärrä, mutta kun Webastossa on tehoa se 4-5kW, niin ei sitä tarvitse käyttää tuntikaupalla kuten jotain 0,6kW säälittävää lohkolämppäriä. Miinus kahessakympissäkään ei tarvitse yli 30min käyttää webaa, ja moottori on jo huomattavasti kuumempi kuin mitä se ikinä on lohkolämppärillä.