Opel Astra Autotomaattivaihteistosta ja muustakin
Opel Astra Autotomaattivaihteistosta ja muustakin
Mietin vaihtoautokseni vuoden 2018 Opel Astra Sports Tourer Enjoy 1,0 Turbo ECOTEC Start/Stop 77kW ECT5 automaattilootalla olevaa autoa.
Millaisia kokemuksia tuon auton automaattilaatikon kestävyyddestä on? Entä muuten kyseisetä autotyypistä, mahdolliset tyyppiviat ym?
Opel maailma on mulle uusi, enkä ole kyseiseen merkkiin juurikaan tutustunut.
Millaisia kokemuksia tuon auton automaattilaatikon kestävyyddestä on? Entä muuten kyseisetä autotyypistä, mahdolliset tyyppiviat ym?
Opel maailma on mulle uusi, enkä ole kyseiseen merkkiin juurikaan tutustunut.
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Re: Opel Astra Autotomaattivaihteistosta ja muustakin
Se on easytronic eli manuaali vaihteisto jota käyttää robotti.
Kytkinnkuluva osa siinä missä manuaalissakin.
Taloudellinen mutta ei niinkään yhtä mukava kuin automaatti. Vikoja ei ole oikeastaan ollenkaan.
Foorumille voi käyttää hakua ja asiasta löytyy reilusti kirjoituksia
Kytkinnkuluva osa siinä missä manuaalissakin.
Taloudellinen mutta ei niinkään yhtä mukava kuin automaatti. Vikoja ei ole oikeastaan ollenkaan.
Foorumille voi käyttää hakua ja asiasta löytyy reilusti kirjoituksia
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
No jos kysyn, että vaihtaisitteko takaisin käsivalintaiseen vaihdelaatikkoon jos olisi autonvaihdon paikka, vai etsisittekö easytronicin?
Mulla on sellainen hanke, että omistan Nissan Primera vm 2007, 1.8 jolla ajettu 130 tkm. Siihen olisi tarjolla otsikon auto easytronicilla, jossa 128 tkm ja vuosimallia 2018. Väliraha olisi 7300 eukkoa.
Mulla on sellainen hanke, että omistan Nissan Primera vm 2007, 1.8 jolla ajettu 130 tkm. Siihen olisi tarjolla otsikon auto easytronicilla, jossa 128 tkm ja vuosimallia 2018. Väliraha olisi 7300 eukkoa.
-
opelonparas
- 'Admiral'

Käy kokeilemassa, sillä se selviää! Itse tulin aikoinaan tosi hyvin juttuun C-Vectran Easytronicin kanssa, vaikka moni sellaista soimasi. No sitten sen jälkeen K-Astran 6-vaihteinen momentinmuunninautomaatti oli kieltämättä mukavampi. Ja nyt taas veikkaan, että kun on tottunut Pösön 8-vaihteiseen ja erittäin ”huomaamattomaan” laatikkoon, se edellinen tuntuisi karkealta. En minä ainakaan tuota pelkäisi, helppoutta tuo robottikin tuo ajoon perinteiseen manuaaliin verrattuna!
Peugeot 508 SW II (225 PHEV) & 208 I
Ex: Astra K, Vectra C, Vectra B
-
opelonparas
- 'Admiral'

Ja Nettiauton tarjonnan perusteella arvioiden hinta ilman vaihdokkia olisi varmaan aika tarkkaan 10K luokkaa tuon ikäisestä ja koneisesta Astrasta.
Peugeot 508 SW II (225 PHEV) & 208 I
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Väliraha ja vaihto hyvitys riippuu aina siittä kohteesta mitä on ostamassa. Sillä voi olla takana hyvin katetta tai sitten ei.
Paras olisi kun tarjouksesta vähän tinkii. Kaupanpäälle huoltoa tai vähän välirahaa pienemmäksi
Paras olisi kun tarjouksesta vähän tinkii. Kaupanpäälle huoltoa tai vähän välirahaa pienemmäksi
Jakopään ketjut ilmeisesti näissä on kestävä ratkaisu?
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Yhtään ei ole vielä vaihdettu. Ja täällä foorumillakin kelattu 250tkm asti. Alkupään malleissa oli ohjaussolenoideissa valmistajan vaihdos.