En ite hoksaa mitään eroa. Joku tässä ketjussa oli huomannut että alkuperäinen oli matta ja kiinalainen kiiltävä - tai päinvaston, mut mie en sitäkään eroa nähnyt kun en vierekkäin vertaillu.ascona_c kirjoitti: 12 Joulu 2024, 08:37 Onko tuo näyttö muuten ihan samanlainen ulkoasun osalta kuin alkuperäinen?
Valmistushinta lienee sama molemmilla näytöillä liukuhihnan päässä, GM-logoilla olevassa joku ottaa vain pienen lisäkatteen välistä.![]()
K Astra Intellink temppuilee
-
Arikultsi2
- 'Kapitän'

Re: K Astra Intellink temppuilee
Astra Sports Tourer Innovation 1.4 turbo 110 kW AT6 vm 2018
ex. Astra (H) Ultimate Wagon, 1.6i M5, 85 kW, vm 2010
ex. Astra (G) Sedan, 1,6 8V, M5, 62 kW, vm 2002
-
Arikultsi2
- 'Kapitän'

Nyt kun tuota on pitempään katellu, ni yks ero näkyy: Yökirkkaudella (näinä pimeinä keskitalven päivinä lähes koko päivän) näytön yläosa on kirkkaampi kuin alaosa, päivänäyttö on tasakirkas läpi ruudun. Ei ainakaan haittaa, ellei ole jopa parempi kuin aiempi?Arikultsi2 kirjoitti: 12 Joulu 2024, 15:52En ite hoksaa mitään eroa. Joku tässä ketjussa oli huomannut että alkuperäinen oli matta ja kiinalainen kiiltävä - tai päinvaston, mut mie en sitäkään eroa nähnyt kun en vierekkäin vertaillu.ascona_c kirjoitti: 12 Joulu 2024, 08:37 Onko tuo näyttö muuten ihan samanlainen ulkoasun osalta kuin alkuperäinen?
Valmistushinta lienee sama molemmilla näytöillä liukuhihnan päässä, GM-logoilla olevassa joku ottaa vain pienen lisäkatteen välistä.![]()
Astra Sports Tourer Innovation 1.4 turbo 110 kW AT6 vm 2018
Tilasinpa minäkin uuden näytön tuolta AliExpressistä. Noin kaksi viikkoa meni tilauksesta kunnes paketti perillä. Ei huono suoritus lainkaan. Tuossa tilaamassani paketissa tuli sekä näyttö että kosketusnäyttö, jossain ohjevideoissa näyttäisi että kosketusnäyttö siirretään uuteen näyttöön. Yksi työvaihe vähemmän oli vaan positiivinen yllätys.
Kuten aiemmissa viesteissä on mainittu niin vaihto on melko yksinkertainen toimenpide. Eniten töitä teettää muovipanelien irroitus ja etenkin pitkä koristelista tuntui olevan tosi tiukassa. Tilauksen mukana tuli yksi muovinen verhoilun irroitustyökalu joka oli suureksi avuksi.
Minulle tullut näyttö on selkeästi kirkkaampi kuin alkuperäinen. Tuosta kun saisi kirkkautta pienemmäksi ja kontrastia lisää niin olisi täydellinen. Mutta hinta on murto-osa alkuperäisestä niin huono tuostakaan on valittaa.
Kuten aiemmissa viesteissä on mainittu niin vaihto on melko yksinkertainen toimenpide. Eniten töitä teettää muovipanelien irroitus ja etenkin pitkä koristelista tuntui olevan tosi tiukassa. Tilauksen mukana tuli yksi muovinen verhoilun irroitustyökalu joka oli suureksi avuksi.
Minulle tullut näyttö on selkeästi kirkkaampi kuin alkuperäinen. Tuosta kun saisi kirkkautta pienemmäksi ja kontrastia lisää niin olisi täydellinen. Mutta hinta on murto-osa alkuperäisestä niin huono tuostakaan on valittaa.
Hei, voisitko neuvoa miten näyttö tilataan AliExptessiltä? Täytyykö olla varaosanumero? Katselin heidän sivujaan ja siellä oli varsin paljon tarjontaa. Minulla on Astra K Sports Tourer innovation. En oikein halua tilata sikaa säkissä kun ei ole kokemusta.
Minulla alkoi värisemään hiukan näyttö ja oletan että se on menossa rikki.
Selaa viestiketjua läpi niin löytää.jkl1959 kirjoitti: 05 Loka 2025, 16:06 Hei, voisitko neuvoa miten näyttö tilataan AliExptessiltä? Täytyykö olla varaosanumero? Katselin heidän sivujaan ja siellä oli varsin paljon tarjontaa. Minulla on Astra K Sports Tourer innovation. En oikein halua tilata sikaa säkissä kun ei ole kokemusta.
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
Luin tuon viestiketjun. Lähinnä jäi epäselväksi tuo varaosanumero. Minulla on siis 2018 malli Sports Tourer Innovation. Onko näillä eroa, siis 2016, 2017 ja 2018 malleilla. Tarvitaanko tilatessa Aliexpressiltä varaosanumero vai riittääkö näytön mallin numero?SB9x kirjoitti: 05 Loka 2025, 20:36Selaa viestiketjua läpi niin löytää.jkl1959 kirjoitti: 05 Loka 2025, 16:06 Hei, voisitko neuvoa miten näyttö tilataan AliExptessiltä? Täytyykö olla varaosanumero? Katselin heidän sivujaan ja siellä oli varsin paljon tarjontaa. Minulla on Astra K Sports Tourer innovation. En oikein halua tilata sikaa säkissä kun ei ole kokemusta.
Tilasin kolmannen ketjun linkistä ( https://www.aliexpress.com/item/33042906088.html ) muutama kuukausi sitten Astra K innovation 2018 tuon ja pelaa hyvin. Ainoastaan on kiiltäväpintainen näyttö aiempaan mattaan verrattuna ja pieni häivähdys sinistä joka on itseaisassa parempi kuin entinen.
Avasin vanhan näytön ja katsoin sisään, komponentit näytti ehjiltä mutta juotoksissa oli selvää hapettumista toisen laidan puolella. Luulen että kosteus on syypää siihen ettei virta liiku enää piirien välillä normaalisti ja siksi välkkyi yms.
Avasin vanhan näytön ja katsoin sisään, komponentit näytti ehjiltä mutta juotoksissa oli selvää hapettumista toisen laidan puolella. Luulen että kosteus on syypää siihen ettei virta liiku enää piirien välillä normaalisti ja siksi välkkyi yms.
Mielestäni vm. -16 ja -19 näytöt on täsmälleen samat, ainakin näin niinku loppukäyttäjän silmin katsottuna. Kumpaakaan en oo purkanut/irrottanut.
Jos kosteus on syypää, niin auttaako pelkästään näytön vaihto?ics kirjoitti: 06 Loka 2025, 14:12 Tilasin kolmannen ketjun linkistä ( https://www.aliexpress.com/item/33042906088.html ) muutama kuukausi sitten Astra K innovation 2018 tuon ja pelaa hyvin. Ainoastaan on kiiltäväpintainen näyttö aiempaan mattaan verrattuna ja pieni häivähdys sinistä joka on itseaisassa parempi kuin entinen.
Tuosta postauksessani olevasta linkistä nimenomaan saa pelkän näytön ja sillä korjaantui itsellä.jkl1959 kirjoitti: 10 Loka 2025, 09:26Jos kosteus on syypää, niin auttaako pelkästään näytön vaihto?ics kirjoitti: 06 Loka 2025, 14:12 Tilasin kolmannen ketjun linkistä ( https://www.aliexpress.com/item/33042906088.html ) muutama kuukausi sitten Astra K innovation 2018 tuon ja pelaa hyvin. Ainoastaan on kiiltäväpintainen näyttö aiempaan mattaan verrattuna ja pieni häivähdys sinistä joka on itseaisassa parempi kuin entinen.
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Elkotron näyttövaihdettuna 300e
https://www.facebook.com/share/v/19qqX8 ... tid=wwXIfr
https://www.facebook.com/share/v/19qqX8 ... tid=wwXIfr
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC