Astra K facelift GPS ongelma

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
TheIV
'Agila'

Astra K facelift GPS ongelma

Viesti Kirjoittaja TheIV »

Päädyin reilu kuukausi sitten vaihtamaan ensimmäistä kertaa japanilaisista autoista eurooppalaisiin ja valinnaksi muodostui Opel Astra K 2020 Sports tourer. Reilun parin viikon ajelun jälkeen navigaattorin GPS ei kuitenkaan enää saa yhteyttä ja ruudulla näkyy merkki joka kertoo ettei GPS ole käytettävissä. Auton lähtiessä liikkeelle sijainti navigaattorin ruudulla alkaa liikkua, mutta lähtöpaikaksi se kuvittelee aina osoitteen missä navi viimeisen kerran toimi eikä siis hae auton todellista sijaintia.

Kuva

Olen tähän ongelmaan koettanut googlettaa vinkkejä ja että olisiko asialle jotain tehtävissä, mutta menestys on ollut heikkoa. Suurin osa ohjeista koskee pre-facelift mallin järjestelmää kun taas tässä faceliftissä on uudempi multimedia navi pro johon ei tunnu löytyvän mitään ohjeita. Käytännössä kaikki valikot ja säädöt on käyty läpi ja olen myös kertaalleen nollannut koko järjestelmän, mutta sillä ei ole ollut mitään vaikutusta.

Onko tällainen ongelma tuttu kenellekään tai olisiko vinkkejä mitä voisi vielä kokeilla ennen kuin varaan autolle ajan huollosta?
Jossain ohjeissa vinkattiin tekemään järjestelmän "hard boot" joka ilmeisesti korjaa jotain tämän tyyppisiä ongelmia, mutta en ole onnistunut löytämään mistään ohjetta millä näppäinyhdistelmällä se tehdään tässä mallissa. En mielelläni myöskään lähtisi itse kiskomaan akun piuhoja irti kun en tiedä mitä kaikkea se voi sotkea.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: Astra K facelift GPS ongelma

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Virta pois päältä
Avaimet pois autosta.
Avaa takaluukku
Paina takaluukun lukkokieli kiinni pohjaan asti
Lukitse ovet
Odota noin 5min että kaikki valot sammuu varmasti
Irroita akun miinus.
Odottele vaikka 30min
Kytke akun miinus.
Avaa ovien lukitus
Avaa takaluukku napistaan että saat sen kiinni.
Koeaja
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Vastaa Viestiin