Astra K Akun vaihto
Astra K Akun vaihto
Hei!
Oliko näin että Astra K 2016 150hv, manuaali Start&Stop... tähän voi vaihtaa akun ilman mitään koodauksia yms?
Ainakin tämän linkin mukaan oli 5min juttu, ja siinä viitattiin juuri siihen että helppo itse vaihtaa.
https://koeajolle.com/kayttokokemuksia/ ... sa-paahan/
Oliko näin että Astra K 2016 150hv, manuaali Start&Stop... tähän voi vaihtaa akun ilman mitään koodauksia yms?
Ainakin tämän linkin mukaan oli 5min juttu, ja siinä viitattiin juuri siihen että helppo itse vaihtaa.
Re: Astra K Akun vaihto
Kyllä vaan, tuolla Astra K ketjussa asiaa kyselin aiemmin ja sieltä tuli vahvistusta tälle oletukselle, niin itse vaihdoin omin kätösin ilman kikkastemppuja viime kuussa akun omaan autoon.Federley kirjoitti: 27 Elo 2025, 14:35 Hei!
viewtopic.php?p=2506280#p2506280
Kiitos vastauksestasi!
Eli ovet oli normaalisti kiinni ja avain kaukana autosta?
Oliko vakkarin aktivointi millainen juttu?
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Muista avata takaluukku ja näpätä se esim ruuvimeisselillä kieleke lukkoon.Federley kirjoitti: 27 Elo 2025, 18:32 Kiitos vastauksestasi!
Vakkaria ei tarvi mitenkään aktivoida.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Avaimilla ei taida olla väliä jos ei ole keylessiä, mulla ei ollut joten avasin auton ja akkua vaihtamaan. Nostin itse asiassa akun takapenkin kautta koska oli helpompaa kuin kiivetä farkun takakonttiin ähisemään.Federley kirjoitti: 27 Elo 2025, 18:32 Kiitos vastauksestasi!
Vakkari piti siis vain kytkeä napista uudelleen ”päälle”, mun autossa se muuten muistaa tilansa ja on asetusvalmiina heti startissa.
Etsin tuolta toisesta ketjusta yhden vastauksen jonka AnteroVipunen oli aiemmin mulle antanut, koskettaa heitä joilla parempi varustetaso kuin mun autossa:
Vaihto menee ilman kummempia kikkailuja ja herjoja kun viet avaimet tarpeeksi kauas vaihdon ajaksi, jos autossa on avaimeton käynnistys. Sähköinen takaluukku pitää lisäksi opettaa akunvaihdon jälkeen, eli käyttää manuaalisesti auki ja kiinni.
... Okei, mulla siis se KeyLess, eli avaimeton käynnistys.
Eli avaimet autosta kauemmas, luukku auki, akun vaihto ja homma on.
Eli avaimet autosta kauemmas, luukku auki, akun vaihto ja homma on.
Mulla akku kuoli ihan totaalisesti. En saanut edes takaluukku auki. Ei muuta kuin takapenkin kautta uusi akku tilalle ja homma oli ok. Ei mitään ongelmia. Autona 1.4t, 2017, keyless start/stop.
Ok!
Laitoitko minkä akun tilalle?
Laitoitko minkä akun tilalle?
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Alkuperäinen taisi olla Vartan valmistama.
Bosch myös hyvä ja exide.
Alkuperäinen maksaa sen 400 ja exide saa jo alle 300e
Bosch myös hyvä ja exide.
Alkuperäinen maksaa sen 400 ja exide saa jo alle 300e
Jos kysymys oli mulle, niin itse laitoin Bilteman AGM akun https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aku ... 5saslxuLws
Toki laatuakku voi olla parempi, mutta itselle Bilteman 4v takuu, 179hinta ja kokemukset edellisistä akkuostoksista olivat syy valita biltema. Vaihto oli 1/25, joten kovin pitkään ei akku ole ehtinyt vielä olla käytössä.
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Oma mielipide tahtoo olla se että noiden halvempien akkujen laatuvaihtelee. On sjnaider, euroglobe, biltema, banner ja monta muuta. Ostat yhden niin se voi olla ihan hyvä 10-vuotta tai sitten ihan paska jo ekana talvena
-
Juntuilija
- 'Kapitän'

Bilteman 4 vuoden takuu onkin juuri siitä syystä hyvä, huono yksilö tulee pian esiin, varmaan se tuossa onkin idea eli porukka käy sitten vain kaikessa hiljaisuudessa hakemassa uuden takuuseen. Tavallaan laaduntarkkailu in tãssä(kun) ulkoiatettu lippukäyttäjille. G1,2sorsa kirjoitti: 31 Elo 2025, 14:27 Oma mielipide tahtoo olla se että noiden halvempien akkujen laatuvaihtelee. On sjnaider, euroglobe, biltema, banner ja monta muuta. Ostat yhden niin se voi olla ihan hyvä 10-vuotta tai sitten ihan paska jo ekana talvena
Itsellä tuo auton orkkisakku kuoli 7 vuodessa. Kestoon varmaan vaikuttaa todella monet asiat.
Ja vahvistetaan akun vaihdosta seuraava:
Helppo homma, vaihdon jälkeen pikkunäytössä ohjattu ikkunoiden aktivointi, ja nollaantunut pvm+kello piti käydä laittamassa - se oli siinä.
Start&Stop aktivoitui pidemmän seisonnan jälkeen.
Tähän on myynnissä jokin ohituskaapeli, millä kyseisen toiminnon saisi kokonaan pois toiminnasta, onko kellään kokemuksia?
https://www.ebay.co.uk/itm/296412116038
Helppo homma, vaihdon jälkeen pikkunäytössä ohjattu ikkunoiden aktivointi, ja nollaantunut pvm+kello piti käydä laittamassa - se oli siinä.
Tähän on myynnissä jokin ohituskaapeli, millä kyseisen toiminnon saisi kokonaan pois toiminnasta, onko kellään kokemuksia?
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Mielenkiintoinen toteutus. Ilmeisesti tuolla kaapelilla saadaan auto luulemaan että konepelti on auki eikä sitten sammuta moottoria.Federley kirjoitti: 25 Syys 2025, 08:24 Ja vahvistetaan akun vaihdosta seuraava: