Opel Insignia 1.6 Turbo MY2014

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
neo_76
'Agila'

Opel Insignia 1.6 Turbo MY2014

Viesti Kirjoittaja neo_76 »

Uusi mahdollinen opelisti täällä huutelee ja kyselee tyhmiä... Autokuumetta on ilmoilla ja olen iskenyt silmäni erääseen automaagi-Insigniaan vuodelta 2014, moottorina 1.6 Turbo 125 kW.
Tosi vähän näistä olen löytänyt juttua ja kokemuksia. Olisi kiva tietää minkähänlainen moottori tuo on olemassa? Onko jotain pahoja tyyppivikoja näissä?
Jakopää lienee kuitenkin ketjulla ja venttiilikopassa on jokin kalvo mikä voi hajota, tässä on oikeastaan ainoat jutut mitä olen onnistunut tästä moottorityypistä löytämään.
Onko tälle konetyypille esim ominaista syödä öljyä? Kulutteleeko paljonkin?
Katselemani auto on ajettu jo noin 200 tkm. Uutta en ole ostamassa, mutta sillä olisi tarkoitus pystyä ajelemaan joitain vuosia taas eteenpäin.

Itse Insignia on käsittääkseni ihan perusvarma auto ja tuo automaattiloota on näissä lujaa tekoa.
Miten on Insignia toiminut Suomen talvessa? Riittääkö lämmityslaitteessa teho, lämpeneekö nopeasti?

Tässä nyt alkuun kysymyksiä, joita mieleeni juolahti. Toivottavasti saan täältä jotain apuja, niin ehkä tämä autonosto nytkähtäisi hieman eteenpäin :D
Kaikki tieto on tervetullutta.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: Opel Insignia 1.6 Turbo MY2014

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Penkin lämmitin kannattaa ostaessa testata.
Lämpöä riittää kuten kulutustakin.
Ruostesuojaus olisi hyvästä helmoihin ja taakse apurunkoon jos pitää autoa pitkään.
Maskin suoja talvella suojaa keulan kennoja ja välijäähdytintä talvella.
Polttoaineen lisäaine hyvä laittaa putsaamaan suuttimet ja palotilaa joskus.
Automaattiin huuhtelu vaihto jos ei ole tehty.

500-sivua topikkia foorumilla a insigniasta eikä todellakaan ole mikään huono auto. Ja vieläpä halpa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
neo_76
'Agila'

Viesti Kirjoittaja neo_76 »

Kiitokset 1,2sorsa.
Olen minä noita topikkeja lueskellu, mutta varsinkin tuosta 1.6 turbo SIDIstä kovin vähän mitään löytäny. Liekö se sitten vain positiivinen asia? Onko tuo hyvä moottori, kestääkö se, onko mitään perusongelmia (öljynkulutusta tms)??? Minkähän verran tuo imee sitten käytännössä polttoainetta? Ei sille kuitenkaan teknisissä tiedoissa ainakaan vallan mahdottomia lukemia luvata.
Ja tosiaan tuohon käsitykseen olen itsekin päässyt, että Insigniat ei ole huonoja autoja, eivätkä ole hinnan kiroissa. Ulkonäkökin miellyttää silmää. Ainut mietinnän aihe oikeastaan on tuo 1.6 moottori, millainen se on?
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

1.6 turbo taitaa olla se kiva moottori tohon autoon, jos ei kutosta/OPC:ta lasketa mukaan. :D
Ei mikään hirveä tykki mutta jaksaa vielä kutosellakin kiihtyä. Ei jää jalkoihin.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

neo_76 kirjoitti: 08 Tammi 2026, 23:54 Kiitokset 1,2sorsa.
Olen minä noita topikkeja lueskellu, mutta varsinkin tuosta 1.6 turbo SIDIstä kovin vähän mitään löytäny. Liekö se sitten vain positiivinen asia? Onko tuo hyvä moottori, kestääkö se, onko mitään perusongelmia (öljynkulutusta tms)??? Minkähän verran tuo imee sitten käytännössä polttoainetta? Ei sille kuitenkaan teknisissä tiedoissa ainakaan vallan mahdottomia lukemia luvata.
Ja tosiaan tuohon käsitykseen olen itsekin päässyt, että Insigniat ei ole huonoja autoja, eivätkä ole hinnan kiroissa. Ulkonäkökin miellyttää silmää. Ainut mietinnän aihe oikeastaan on tuo 1.6 moottori, millainen se on?
No semmoinen moottori mistä ei ole oikein moitittavaa.
2017–>2023 olin opel asentajana pienemmässä liikkeessä enkä muuta tarvinut korjata kuin muutama venttiilikoppa. Toki kalustokin alle 200tkm ajettua.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Vastaa Viestiin