Hei
Kaipaan pikaista apua. Huomenna aamulla pitäisi päästä liikkeelle, mutta....
Potilaana Insignia B vm 2018 2,0T 191 kw. Siirsin autoani aamulla parisenkymmentä metriä ja jostain ihmeen syystä nyt akku on täysin tyhjä. Akkulaturi näyttää ladatessaan 5,0V. Laturi Osram ja maksimiteho 4 A eli pitäisi kai olla ok laturi. Otin laturin irti ja kiinnitin akkuun Motonetista ostetun ja täyteen ladatun Telwin boosterin. Auto heräsi henkiin, mutta ei suostu starttaamaan. Boosterin lataus putosi 1/3 -osaan ja piuhat lämpenivät. Kytkin akkulaturin takaisin. Muutaman minuutin kuluttua alkoivat tuulilasin pyyhkijät toimimaan, vaikka niitä ei ole kytketty päälle ja sen lisäksi takavalot syttyivät palaamaan. En saa kytkettyä pyyhkijöitä pois päältä enkä myöskään takavaloja.
Soitanko suosiolla paikalle hinausauton vai työnnänkö auton 50 m päähän Päijänteeseen? Alamäkikin olisi sopivasti kohdalla. Auttakee....
A-PU-VA!!!
-
Jartsi
- 'Senator'

- Viestit: 990
- Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
- Paikkakunta: Kymenlaakso
Re: A-PU-VA!!!
Kyllä se risan akun takia kannattaa jo paalata.
Mulla kuoli vastaavalla tavalla aikoinaan Passatista agm akku. Tilasin hinurin kun jäi kadun varteen, kuski mittasi alle voltin jännitteen. Antoi apuvirtaa jotta sain kiesin käyntiin ja ajoin akkukauppaan.
Mulla kuoli vastaavalla tavalla aikoinaan Passatista agm akku. Tilasin hinurin kun jäi kadun varteen, kuski mittasi alle voltin jännitteen. Antoi apuvirtaa jotta sain kiesin käyntiin ja ajoin akkukauppaan.
-
Hagetskasper
- 'Kadett'

- Viestit: 36
- Liittynyt: 22 Tammi 2023, 20:59
Re: A-PU-VA!!!
Kiitos, toivottavasti kyse on vain viallisesta akusta. Olisikohan neljä vuotta vanha AGM.
-
Hagetskasper
- 'Kadett'

- Viestit: 36
- Liittynyt: 22 Tammi 2023, 20:59
Re: A-PU-VA!!!
Uusi AGM- akku vaihdettiin tänään. Seuraavan kerran akun vaihto vuoden 2030 keväällä tai kesällä.