Astra K automaatti 2018

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
MarttiKi
'Kadett'
'Kadett'

Astra K automaatti 2018

Viesti Kirjoittaja MarttiKi »

Auto on ruvennut herjaamaan sammutettaessa, että vaihde ei ole P-asennossa, keppiä tyrkkäämällä herja häipyy. Onko kepin mikrokytkin vaidettavissa, vai pitääkö vaihtaa koko paketti?
hauvavauva
'Admiral'
'Admiral'

Re: Astra K automaatti 2018

Viesti Kirjoittaja hauvavauva »

Meillä oli samaa oiretta viime syksynä. Merkkihuollossa asennettiin "korjaussarja" jos oikein muistan eli koko pakettia ei vaihdettu. Kuntoon tuli ja hinta oli töineen jotain kolmosella alkavaa, olisko ollut noin 350€. Eka piti käydä toki diagnoosissa jonka jälkeen tilasivat varaosan.
MarttiKi
'Kadett'
'Kadett'

Vikadiagnoosia minullekin tarjotiin ensimmäiseksi hintaan 179,-. Netistä olen löytänyt sen verran tietoa, että kepin juuressa on mikrokytkin, todennäköisesti sen nuppi on kulunut liikaa tai kiinnitysruuvi löystynyt, koska vika esiintyy varmemmin kun auton pysäköi nokka ylöspäin, taisaselle pysäködessä ei juuri koskaan. Enää en löydä tätä tietoa.
MarttiKi
'Kadett'
'Kadett'

Saksalaiselta keskustelupalstalta löytyi tällainen ohje

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/ ... 3-9999.pdf
MarttiKi
'Kadett'
'Kadett'

Autojerryn kautta olen saanut 8 tarjousta vikakoodien lukemisesta, vaikka tarjouspyynnössä sanotaa, että vikakoodeja ei ole. Yksi tarjous tuli jossa asennnettaisiin korjaus sarja vaihdekeppii, mutta hinta on posketon 980-. Saksan keskustelupalsoita olen löytänyt jopa mikrokytkimen tyypinkin, Korjaukseksi todennäköisesti riittää sentin pätkä kutistesukkaa mikrokytkimen vipuun, jolloin vipu painaa kytkimen nastaa syvemmälle. Minun kokemuksen mukaan mikrokytkin joko toimii tai ei toimi, tällaista satunnaisesti toimimatonta kytkintä en ole tavannut. Kykimen tyyppi on Omron d2hw-er231h tai vaihtoehtoisesti Omron d2hw-er201h. Kykin maksaa muutaman euron.
MarttiKi
'Kadett'
'Kadett'

Kävin kyselemässä merkkihuollosta korjaushintoja. Länsiauto ei suostunut kertomaanb mitää ennen vianhakua joka maksaa 177,-. AutoBassadone ilmoitti, että koko vaihdekeppi pitää vaihtaa osan hinta 663,90 + työt. Netistä löytyy korjaussarja 1687264480 alta satasen, mutta myös mainintoja, että ei sovellu minun autoon.
MarttiKi
'Kadett'
'Kadett'

Ajoin nyt autolla parintuhannen kilomertri reissun. Alussa tuli muutama herja vaihteen P-asenosta, mutta nyt ei enää ole tullut, ehkä mikrokytkimen vipu on muuttanut vähän muotoaan, kun sitä ei ole painettu pitkiin aikoihin. Aikaisemmat ajot olivat vain lyhyitä matkoja.