Rouvalle tuli hankittua uusi menopeli ja kylmästartissa kuuluva räpätyspärähdys tms, alkoi heti häiritsemään.
Ketjuhan se varmaan on, alla linkki videoon jonka otin pari päivää sitten kylmäkäynnistyksessä.
Elättelen toki toivoa että tuo olisi jokin muu vika kuin ketju, autolla ei kuitenkaan ole ajettu vasta kuin 135tkm, tosin en tiedä minkälaisella käytöllä on aiemmin ollut.
Huoltokirja laitteessa on täydellinen ja öljyt suodattimineen vaihdoin heti kun kärry kotipihaan saapui.
Eli, onko tuo videolla kuuluva ääni miten huolestuttava?
Astra J 1.4t jakopää mietityttää
-
rinkeli
- 'Kapitän'

Astra J 1.4t jakopää mietityttää
Astra K CNG 2018
-
1,2sorsa
- OCF Moderaattori

Re: Astra J 1.4t jakopää mietityttää
Puhisee. Onko pakoputken haitari ehjä?
Mä oon vaihtanu jopa 120tkm ajettuja ketjusarjoja mutta syynä ollut aina jäähdytysnesteen kulutus jakopään tiivisteestä öljyn joukkoon.
Mä oon vaihtanu jopa 120tkm ajettuja ketjusarjoja mutta syynä ollut aina jäähdytysnesteen kulutus jakopään tiivisteestä öljyn joukkoon.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra A ja C. Meriva OPC Zafira C
-
rinkeli
- 'Kapitän'

Ehjähkö, päätyrinkulat ovat irti mutta suoria vuotoja ei näyttäisi olevan, tuo on korjattava kyllä jossain välissä.1,2sorsa kirjoitti: 19 Elo 2026, 07:21 Puhisee. Onko pakoputken haitari ehjä?
Jäähäriä ei näyttäisi katoavan eikä sitä ole vaihdetun öljyn seassa erikseen erottunut ainakaan pikaisella vilkaisulla.
Osaatteko sanoa ollaanko kettingin kanssa jo jatkoajalla?
Astra K CNG 2018
-
Opelisti79
- 'Agila'
Kaverillani on ollut uudesta asti samalla moottorilla vuoden 2013 insignia. Siinä ketju oli venynyt ja päässyt hyppäämään 2 hammasta yli. Autolla oli ajettu pääosin lyhyttä ajoa ja välillä seisonut joitain kuukausia tarpeettomana. Öljyt ja suodattimet vaihdettu valmistajan ohjeiden mukaan.
-
Opelisti79
- 'Agila'
Autolla oli ajettu ainoastaan 80tkm jaon sekoamisen aikaan tämän vuoden tammikuussa.
-
rinkeli
- 'Kapitän'

Tuo on kyllä aika matala kilsamäärä kettingille..
Mitä raati on mieltä, onko pakollista vaihtaa myös VVT-pyörät ketjun vaihdon yhteydessä?
Tiedän, että sillä saadaan tuo paljon pitkäikäisemmäksi, mutta tämä remontti nyt sattuu tulemaan sellaiseen ajankohtaan että jokainen säästetty satku on kotiinpäin ja jos remontilla ilman noita pyöriä saadaan vaikka 50tkm lisää eloa tälle niin se riittää.
Ymmärtääkseni se kampuran ratas on tärkein vaihdettava ratas?
Mitä raati on mieltä, onko pakollista vaihtaa myös VVT-pyörät ketjun vaihdon yhteydessä?
Tiedän, että sillä saadaan tuo paljon pitkäikäisemmäksi, mutta tämä remontti nyt sattuu tulemaan sellaiseen ajankohtaan että jokainen säästetty satku on kotiinpäin ja jos remontilla ilman noita pyöriä saadaan vaikka 50tkm lisää eloa tälle niin se riittää.
Ymmärtääkseni se kampuran ratas on tärkein vaihdettava ratas?
Astra K CNG 2018
-
1,2sorsa
- OCF Moderaattori

Tuo on ns mopon ketjua. Rattaat ei juuri kulu.
Jos vaihtaa niin kaikki ja se pienin eli kampiakselin kuluu eniten
Jos vaihtaa niin kaikki ja se pienin eli kampiakselin kuluu eniten
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-
rinkeli
- 'Kapitän'

Noniin, jakopää oheisosineen vaihdettu ja kaikki oudot äänet katosivat.
Ketju itsessään ei ollut mahdottoman löysä ollut mutta oli hyvä että tehtiin tämä nyt eikä sitten kun alkaa ongelmia tulemaan.
Ketju itsessään ei ollut mahdottoman löysä ollut mutta oli hyvä että tehtiin tämä nyt eikä sitten kun alkaa ongelmia tulemaan.
Astra K CNG 2018