Tyhjäkäyntimoottori ??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
AnZa^-
'Agila'

Viesti Kirjoittaja AnZa^- »

no huomenta!

Tyhjäkäynti moottorista hieman yksinkertaisia kysymyksiä..

(Omistan 2.0l 16v E kadetin, calibran tekniikalla)

Millä toisella nimellä sitä kutsutaan tai millä nimellä sitä myydään?

Paljon sellaisesta voi köyhtyä?

Onko vaikea asentaa, tarviiko paljon purkaa, onko kuinka monen tunnin työ?

Missä se sijaitsee C20XE koneessa?

Onko mahdollisesti se minulla paskana? kun auto sammuilee tyhjäkäynniltä ja kun painaa esim kytkimen pohjaan risteyksessä niin yleensä yrittää sammuu ja hyvässä tuurissa sammuu..

Mitä lueskelin noita aikasempia juttuja niin saattaisi kyllä vahvasti olla siinä vika. Tulpat ja piuhat olen vaihtanut, joten muuta ei varmaan voi paskana olla?

Ja minua vielä häiritsee nykiminen, joka tulee aina esim kun kaasun nostaa vaikka alamäessä ja alkaa konejarrutus. Minulla on vaihdetut nokat ja säädettävät nokkapyörät, harmi vaan että en tiedä yhtään mitkä nokat sielä on. Kuulin että nokat voisivat vaikuttaa siihen nykimiseen hiljaisissa vauhdeissa. Vai vaikuttaako tuo tyhjäkäynti moottori siihenkin? Mutta kertokaa te viisaammat minulle. Kiitän vaivasta!

Searchilla varmasti olisin löytänyt jotakin vastauksia, mutta halusin avautua itse :smile:
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Tuollainen sammuilu sydeemi oli munkin 2000 16V vectrassa, mutta vika oli siinä haitarikumissa ilmamäärämittarin ja SFI-kotelon välillä. Se oli pahasti halki ja uusi maksoi vain 10€ Metro-Autossa.
Jarppa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jarppa »

Joo tyhjäkäyntimoottorin ei pitäs vaikuttaa ainakaan tuohon jos ajat pienellä nopeudella, koska senhän tarkoitus on pitää nimenomaan vain se tyhjäkäynti sopivalla tasolla. Kaikki kumiputket on syytä tarkastaa huolella.
AnZa^-
'Agila'

Viesti Kirjoittaja AnZa^- »

no ne menee tarkistukseen samantien.. kuhan töistä pääsee..

ja lisää vaa tietoa. jos vaan joku jaksaa kertoa.. tietoa ei ikinä ole tarpeeksi!

ja tänks noist parist jo..
Jarppa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jarppa »

Ja aika paljon on aihetta käsitelty niin löytyy kyllä tietoa. Oon joskus itsekin kyselly ja etsiny niin viat on löytyneet ja korjattu saman tien. Ja nuo koneet tuskin kovin paljoa eroaa toisistaan tuon ikäisissä malleissa joten pitäis onnistua.
Vastaa Viestiin