Kysymys säädöistä.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Astra G-98
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra G-98 »

Jos "parannan" X16XEL moottorin ilman saantia esim. Twisterillä ram-air putkistolla ja isonnetulla läppäkotelolla niin täytyykö bensansaanti säädättää uudelleen vai voiko sitä edes millään säätää vai hoitaako boksi nämä säädöt? Pakko kysellä tyhmiä muttakun ei ite oo perehtynyt näihin uudempiin tekniikoihin. :smile:
cockjerry
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja cockjerry »

Kuulemma nuo map ohjauksella toimivat on herkempiä noille muutoksille, siis ei ollenkaan ilmämäärämitskua, onkohan skeidaa en tiedä?

Ainakaan toi pelkkä twister ei pitäisi mitään vaikuttaa, koska mulla ei ollu välillä mitään kaasuläpän jälkeen, tai oli pelkkä metalliritilä ja välillä wanha hikinen tennis sukka. Ihmettelin miksi kaasu hirttää, mutta sehän oli imenyt sukan sinne läpän väliin :smile:

ja hyvin toimi!

Kyllähän sitä bensapaineita pystyy nostaa..

edittii:

Muisti alkaa skulaa, niin muistaakseni n. 120hp asti pitäisi pystyä korjaamaan?? Koska jos vaihtaa sen imusatsin yläosan sellaiseen pönttöön, niin saa +20% ja siinä ei tule mitään ohjelmia messissä. Taisin kysyäkkin sitä ja sanoivat, että ECU riittää juuri ja juuri.

Yritin muuten itse tehdä sitä pönttöä raudasta, taitaa se pönttö olla tuolla vieläkin jos joku haluaa sen, heh :smile: Siihen on porattu ne imusatsin pultin reiät ITSE. Eli ei ihan millilleen, mutta sopii. Paikallisella koneistamollakun tuotti ongelmia porata jotkut 30mm ja 50mm reiät, niin homma meni jäihin.

Sitten olisi 55mm kaasuläppäkotelo osina, jos tarviit. Itse olisin porannut vakio kotelon 55mm ja laittanu tuosta toisesta vain läpän, mutta poraus olisi maksanut 130egee!

<font size=-1>[ This Message was edited by: cockjerry on 2004-03-12 21:36 ]</font>
Astra G-98
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra G-98 »

cockjerry laitoin sulle privaa...
Vastaa Viestiin