Corsan moottori
Tervehdys!
Mulla 1.4 i opel corsa vm -97. Mulle tuli pientä käyntivikaa kyseiseen laitteeseen, mikä osoittautui sähköviaksi. No samalla korjaamoreisulla sit kävi ilmi että tuon sähkövian lisäksi oli mennyt kampiakseli poikki jakohihnan pyörän kohdalta ja tää kone oli vasta 135 000 km ajettu. Onko kukaan kuullut moisesta aikasemmin? Näyttää valmistusvialta ja ajattelin ottaa maahantuojaan yhteyttä ja kysästä asiasta, mutta onko kellään tietoa kehenkä kannattaisi ottaa tälläsissä asioissa yhteyttä (jos kehenkään)?
Mulla 1.4 i opel corsa vm -97. Mulle tuli pientä käyntivikaa kyseiseen laitteeseen, mikä osoittautui sähköviaksi. No samalla korjaamoreisulla sit kävi ilmi että tuon sähkövian lisäksi oli mennyt kampiakseli poikki jakohihnan pyörän kohdalta ja tää kone oli vasta 135 000 km ajettu. Onko kukaan kuullut moisesta aikasemmin? Näyttää valmistusvialta ja ajattelin ottaa maahantuojaan yhteyttä ja kysästä asiasta, mutta onko kellään tietoa kehenkä kannattaisi ottaa tälläsissä asioissa yhteyttä (jos kehenkään)?
- SorsaTRanssissa
- 'Admiral'

Yrittänyttä ei laiteta! Tosin tuskin takuuseen vaatiminen onnistuu...
Varmaankin maahantuojaan yhteyden ottaminen olisi viisainta. Ja kuluttaja-asiamieheen, saattavat suositella maahantuojalle ainakin osittaista korvausta korjauksen hinnasta. Mutta tuo SUOSITELLA sana on merkittävä, se ei kuitenkaan velvoita vastapuolta mihinkään!
Onhan auto huollettu merkkiliikkeessä säännöllisesti?
Tuntuu aika kummalliselta jos noinkin vähän ajetusta autosta kampiakseli olis poikki ainakaan vanhuuttaan mennyt. Oliko se murtunut vai miten oli mennyt?
<font size=-1>[ This Message was edited by: SorsaTRanssissa on 2004-03-13 14:58 ]</font>
Varmaankin maahantuojaan yhteyden ottaminen olisi viisainta. Ja kuluttaja-asiamieheen, saattavat suositella maahantuojalle ainakin osittaista korvausta korjauksen hinnasta. Mutta tuo SUOSITELLA sana on merkittävä, se ei kuitenkaan velvoita vastapuolta mihinkään!
Onhan auto huollettu merkkiliikkeessä säännöllisesti?
Tuntuu aika kummalliselta jos noinkin vähän ajetusta autosta kampiakseli olis poikki ainakaan vanhuuttaan mennyt. Oliko se murtunut vai miten oli mennyt?
<font size=-1>[ This Message was edited by: SorsaTRanssissa on 2004-03-13 14:58 ]</font>
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Pientä käyntivikaa ja sähköissä syy? Kampiakseli poikki jakopäästä? Eihän sen koneen enää pitäis käydä ollenkaan! Vai jouduikko jo hinaamaan auton pajalle? Taitanut rasvanäppi eka korjata vian ja sitten koeajossa polkenu motin hajalle. Just, korjaamon piikkiin vaan.On 2004-03-11 12:55, miska75 wrote:
Tervehdys!
Aika rankasti saa konetta polkea että sillä saisi kampuran poikki. Varsinkin ruiskukoneessa, jossa on rajoitin, ja tässä tapauksessa laittoman vähän tehoa.. "Käyntihäiriö" ja katkennut kampiakseli eivät kyllä tosiaan kovin hyvin sovi yhteen, eli ei sen koneen olisi pitänyt käytä ollenkaan ennen remonttia jos kampura oli poikki.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Terve!
ja kiitos kaikille vastauksista...Joo, kyllä auto jouduttiin korjaamolle hinaan. Mutta siinä ollut kerran ennenkin sama vika, että yhtäkkiä lopettaa käymisen ja se viittaisi siihen sähkövikaan mikä löytykin. Sitä mäkän en käsitä kuinka akseli on poikki voinut mennä...Itellä se auto on ollut 91 000:ta asti ja olen kyllä ihan öljyt, nokkahihnat yms. vaihdattanu huolloissa. On sitä autoo merkkihuolloissa käytetty ainakin leimojen mukaan edellisellä omistajallakin.
Laitoin maahantuojalle jo vähän kyselyä, mutta vastausta en ole saanut, täytynee siis muistuttaa jossain välissä jos ei ala kuulua mitään.
ja kiitos kaikille vastauksista...Joo, kyllä auto jouduttiin korjaamolle hinaan. Mutta siinä ollut kerran ennenkin sama vika, että yhtäkkiä lopettaa käymisen ja se viittaisi siihen sähkövikaan mikä löytykin. Sitä mäkän en käsitä kuinka akseli on poikki voinut mennä...Itellä se auto on ollut 91 000:ta asti ja olen kyllä ihan öljyt, nokkahihnat yms. vaihdattanu huolloissa. On sitä autoo merkkihuolloissa käytetty ainakin leimojen mukaan edellisellä omistajallakin.
Laitoin maahantuojalle jo vähän kyselyä, mutta vastausta en ole saanut, täytynee siis muistuttaa jossain välissä jos ei ala kuulua mitään.
Yksi vianaiheuttaja mikä mieleen tulee olisi se, että jossain vaiheessa kampiraudan pultille (mikä pitää hihnan käyttöratasta kiinni) on tehty jotain väkivaltaa tai pultti on ammuttu kiinni jollain älyttömällä pulttipyssyllä. Vanhoissa 1.6SV-koneissa sitä vikaa joskus esiintyi kun siinä oli semmoinen lyhyt pultti. En muista kyllä minkälainen se on tuossa konetyypissä. Ei se oikein enää tekovialta vaikuta, kone on noihin kilometreihin saanut pyöriä ja olla rasituksella tarpeeksi pitkään että se olisi kyllä hajonnut jo aiemmin. Maahantuojaa tuohon remonttiin et kyllä sponsoriksi tule saamaan, mutta jos tarvit osia tuollaiseen koneeseen multa löytyy pari kappaletta 1.4-koneita. Kampiakseli saattaa löytyä irtonaisenakin. Jos koneet/osat kiinnostaa soitella voi klo 16jälkeen 0400-734852.
Joo, mä sain jo uuden koneen siihen. Veikkaan kans tota, et pulttipyssyllä ammuttu pyörä kiinni ja siitä johtuen oli murtunut poikki. Koneeseen vaihdettiin termostaatti alku talvesta/syksyllä ja siinähän vaiheessa joutuu ainakin remmin ottaan irti ja käsittääkseni samalla sen pyöränki...Siinä siis ilmeisesti mennyt tuo:(( Mullakin nyt ylimääräsenä se kone, et jos joku vaikka sattuis tarvitseen niin multa saa halvalla.
Ei termostaatin vaihtamiseksi tarvitse sitä pulttia avata muistaakseni tuossakaan koneessa. Jakohihnan koppa pitää avata ja hihna irrottaa, mutta riittää että sen irrottaa yläpäästään, ei sitä tarvitse alapyörältä pujotella pois eli ei ole tarpeen irrottaa laturin hihnapyörää.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mulle soitettiin eilen maahantuojalta, eikä ota kuulemma mitään vastuuta kun korjaus tehty muualla kuin opel huollossa. Ite en ole koko motille tehnyt mitään ja jos hihnaa vaihtaessakaan ei tartte sitä pyörää ottaa irti niin kyllä se vika on sit olla siinä materiaalissa. Toivotaan ettei uudelle käy kuitenkaan niin.