Astra G1.6 16V nakuttaa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Astralyzer
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Astralyzer »

Jep, jep...

Eli mistä voisi johtua Astran mjuuttorin nakuttaminen? Ääni on todellakin selkeää nakutusta. Auto käy kuin diesel!! Itsellä tuli mieleen lähinnä hydrauliset nostajat tai vesipumppu. Osaako joku kertoa, olisko kyse näistä vaiko ehkä jostain yksinkertaisemmasta asiasta?? Onko kokemuksia?

Tsekkasin öljyt ja sitä oli tikun alamerkkiin saakka ja öljy oli ihan ok väristä (siis ruskeaa, ei mustaa ja pahan hajuista). Öljy on ollut aina Mobilin Rally Formulaa, ei siis mitään halpisroinaa.

Autolla on ajettu 97000 km, eikä mielestäni näin "tuoreessa" autossa tällaisia oireita kyllä pitäis olla. Tai sitten pitää vaihtaa merkkiä ja äkkiä... :wink:
----------------------------------------

-no heellou...missäs kaikki tekniikkagurut luuraa?? Probleemiin tarttis saada selvyyttä ja ilman apuja se ei omilla aivoilla onnistu..!! Eikö kenelläkään ole esiintynyt vastaavaa onkelmaa??

<font size=-1>[ This Message was edited by: astralyzer on 2004-03-12 12:15 ]</font>
TEPE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TEPE »

No mulla se ei varsinaisesti nakuta mutta sirittää kuin heinäsirkka. Vesipumppu menee vaihtoon samalla kun nokkaremmi ja kiristimet vaihdetaan.
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Astralyzer
'Admiral'
'Admiral'

Jeez...

Kyllä mulla oli ihan selkeää nakutusta, mutta rauhoittui kyllä kun vaihdoin öljyt. Ei tosin poistunut kokonaan, ja nyt se mullakin on sitten enemmän tuollaista sirinää, kuten itsekin mainitsit.

Lueskelin vanhoja topicceja ja siellä joku mainitsi öljyn viskositeetin kasvattamisen auttavan nakutusprobleemiin. Oli muuten mainittu jokin Castrolin "kisaöljykin", jota en tosin enää muista...täytyy tsekata. Mutta kyllä mullakin kohta olis se remmin vaihto kaiketi edessä (aj. 97000 tällä hetkellä) ja viim. 120 tkm:n kohdalla kai pitäisi vaihtaa remeli...
-------------------------------------
by the way...helkkarin hyvän näköinen sedan Astra sulla...onko jossain isompiakin kuvia näkösällä??

<font size=-1>[ This Message was edited by: Astralyzer on 2004-03-12 15:22 ]</font>
TEPE
'Senator'
'Senator'

Mulla alko sirittään toi auto sillon 90tkm paikkeilla, mutta kun sanoivat huolossa, että ei ole mitenkään vakava se ääni niin ei muutako hanaa vaan :smile: Nyt on jo 105tkm lasissa mutta kyllä ne rompeet sinne vaihdetaan vaikka 120tkm ei olekkaan vielä täynnä.

http://www.opel-tuning.org ja sieltä autot -> astra g sedan sieltä löytyy jotain.
Astralyzer
'Admiral'
'Admiral'

Moro, Tepe...

Hieno on Astra, ei siitä pääse yli eikä ympäri! Ajattelin itsekin viedä omani remmin vaihtoon ja vaihdattaa kaikki ohheistuotteet samalla... :wink:

On muuten aika kiintoisa tuo Opel-tuning.org -saitti. En ollutkaan ennen sitä nähnyt, eli kiitos osoitteesta.
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

itselläni oli tuo sama ongelma jonkun aikaa sitten. Öljytikkua kun katsoin se oli siinä ala rajalla, mutta lisäsin sinne öljyä ja annoin käydä hetken tyhjää niin jo loppui nakutus.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Astralyzer
'Admiral'
'Admiral'

Jup... Öljyn viskositeetin muutoksella tämä propleemi ratkes kertaheitolla. Hauska vaan, että nyt mullakin kuuluu tuo kuuluisa sirinä aika selvästi, kun ei enää korva takerru tuohon edesmenneeseen nakutukseen... =)
TEPE
'Senator'
'Senator'

No niin ja silloin kun näistä asioista puhutaan niin jotain tapahtuu...Nimittäin jotain sieltä jakopäästä nyt meni särki kun varsinainen siritys meni katkonaiseksi ja häijyn kuuloiseksi :smile: Huoltoon huoltoon. Epäilen notta remmi tai vesipumppu teki tenän.
Astralyzer
'Admiral'
'Admiral'

Älä helskutti...nyt rupes pelottaan muaki !! Nyt täytyy olla korvat tarkkana, jos äänet koneessa alkaa muuttaan nuottiaan oleellisesti. Kiitos tiedosta, tiedänpähän olla varuillani !! Pakko kai se on köijätä Opelixi huoltoon, ennen kuin menee särki.
TEPE
'Senator'
'Senator'

huomen aamuna selviää syy. turhaa vielä arvailla syytä.
TEPE
'Senator'
'Senator'

Ou jee....remmistä 10cm palanen pois!!!!!!! Onneksi olin sammuttanut auton ajoissa kun se rupes sirittään isosti. Vesipumppu oli sökö ja kampiakselin "hammasrulla" ihan kulunut. sen takia remmikin oli särkynyt (47tkm ajettu). Tuo ratas kannattaa vaihtaa heti 60tkm ajon jälkeen samalla kun remmi vaihtuu. Tämä siis 1.6 16v ecotec koneissa. Muista en tiedä. Ei se remmi mene itsekseen rikki, että kyllä sillä ajaa sen 120tkm aivan varmasti mutta se ratas kuluu niin nopeasti että 60tkm ajon jälkeen remmi voi ruveta jo meneen seulaksi ennen aikojaan niinkuin meidänkin autossa kävi. Laitan remmistä ja rattaasta kuvia tänne. Onneksi ei mennyt venttiilit paskaksi. Kiitokset limingantullin autohuollolle. Loistavaa työtä =)

<font size=-1>[ This Message was edited by: TEPE on 2004-03-18 11:08 ]</font>
Astralyzer
'Admiral'
'Admiral'

No johan... Onnex säilyi Astraali muuten ehjänä!! Uskallanko tiedustella, mitä remppa maksoi?? Tässähän alkaa tulla vainoharhaiseksi näiden 16V vehkeiden kanssa. Itsellä on autolla ajettu nyt 98000 km ja jos nyt jo pitää alkaa oleen varuillaan koneen kestävyyden kanssa, niin merkki vaihtuu alta aikayksikön puolikkaan...ja sietäis varmaan vaihtua Opelixin ingenjöörienkin ja aika pian. Ei voi olla liian vaikeaa suunnitella jakopäätä niin, että remelit kestää. On se per..le, että Opeliin joudut vaihtaan hihnan 60000 km:n välein, mutta riisipatoihin 100000-120000 km:n välein!! Ottaisivat oppia jaappanin pojista...niillä pelit kestää!! :wink:
TEPE
'Senator'
'Senator'

On 2004-03-19 09:35, Astralyzer wrote:
No johan... Onnex säilyi Astraali muuten ehjänä!! Uskallanko tiedustella, mitä remppa maksoi?? Tässähän alkaa tulla vainoharhaiseksi näiden 16V vehkeiden kanssa. Itsellä on autolla ajettu nyt 98000 km ja jos nyt jo pitää alkaa oleen varuillaan koneen kestävyyden kanssa, niin merkki vaihtuu alta aikayksikön puolikkaan...ja sietäis varmaan vaihtua Opelixin ingenjöörienkin ja aika pian. Ei voi olla liian vaikeaa suunnitella jakopäätä niin, että remelit kestää. On se per..le, että Opeliin joudut vaihtaan hihnan 60000 km:n välein, mutta riisipatoihin 100000-120000 km:n välein!! Ottaisivat oppia jaappanin pojista...niillä pelit kestää!! :wink:
350e se maksoi. Tosin sinne tuli remmin ja kiristimien lisäksi vesipumppu ja se hammaspyörä kampiakseliin. Niin ja venttiilikoppa käytettiin auki että ne venttiilit sai auki. Ei siinä koneessa mitään vikaa ole vaan noissa jakopään osissa ja oikestaan vain siinä hammaspyörässä. Se kun oli kulunut ihan persiilleen. Minun mielipide tuosta jakopäästä on se, että nuo koneet ei laukea jos tuon ratas vaihdettaisiin AINA sen remmin vaihdon yhteydessä. Täälläkin on puhuttu, että kone hajosi kun remmi meni poikki...Mutta onko varma, että remmi on mennyt poikki vai onko ne remmin pykälät vain lähtenyt irti ja onko kansiremontin yhteydessä vaihdettu myös se ratas... :smile:
TEPE
'Senator'
'Senator'

TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Kyllähän sen hihnan lyhyt vaihtoväli johtuu väkisinkin jostain muusta,kuin itse hihnasta,sillä samoja remmejä käytetään varmasti monissa muissakin merkeissä.

Hyvä huomio sinäänsä päästää ilmoille tuon kampiakselin rattaan mahd.kuluminen.Osaa muutkin pitää varansa.
Vastaa Viestiin