Heitänpä kysymyksen sinulle ja muillekin:On 2004-03-11 10:16, Omenalimu wrote:
Tuule tässä kyllä elävästi mieleen, kun muutama kuukausi sitten oli mazdan 3 gti koeajossa viikonlopun ei sitä kyllä säälittyä tullut ja viikonlopun keskikulutus oli 18,2litraa sadalla... että kyllähän noi testiautot saa sikaa
Mikä "pakottaa" ihmisen polkemaan koeajoautoa kuin sekopää???
Sekö kun se ei ole oma niin "sen voi huoletta rikkoa.."
En tiedä..itse olen aika monta autoa tähän ikään ehtinyt koeajaa mutta kertaakaan en ole tuntenut tarvetta tarpeettomasti polkea koeajossa ollutta autoa. Auton suorituskyvyn ja ajo-ominaisuudet..jopa ääripäät voi kyllä kokeilla..mutta senkin voi tehdä niin ettei auton tekniikkaa tarvitse vahingoittaa.
Uusikin auto kyllä vaivatta kestää suorituskyvyn ja ääriominaisuuksien testaamisen..mutta jos jonkun on poljettava autoa täysin surutta esim vkonlopun yli,reilulla 18l/100km kulutuksella..ja vielä on ylpeä siitä.. niin täytyy sanoa että asenteissa on hiukan tarkistamisen varaa..
Jos itse olisin asemassa jossa tehtävänä olisi myydä autoja/ antaa niitä koeajoon laitattaisin niihin kuorma-autoista tutun ajopiirturin. Jos kiekko sitten kertoisi järjettömästä polkemisesta laskuttaisin koeajajaa kylmästi toisen omaisuuden tärväämisestä.
Tosimielessä koeajoa tekevä ei hulluna ajamaansa auto polje..joten sikäli piirturijärjestelmä tuskin vähentäisi TODELLA OSTOMIELESSÄ koeajavien määrää, mutta hupimielellä autoja polkevat ääliöt jättäisivät ehkä ajamatta.
Muutenkin sylettää tuo "ei sen väliä kun se ei ole minun-asenne.."