Imuilman esilämmitys?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
veecuilija
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja veecuilija »

Kuinka vaarallista on ajaa talvella kartiomallisella vapaavirtaussuodattimella? Onhan noita männänrenkaan jäätymisiä tapahtunut ja sen sellaisia....

Miten olette toteuttaneet imuilman esilämmityksen talvikäytössä, kun teillä on ollut käytössä vapaavirtaussuodatin? Vai oletteko ollenkaan?
Iso_G
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Iso_G »

Mulla Omegassa ainakin talvella kovilla pakkasilla jääty kaasuläppä auki tasakaasulla...
otin putsarista nokkaan menevän putken irti jotta imuilma tulisi konehuoneesta ja olisi ulkoilmaa lämpimämpää.. TOIMI!!
Tämä siis jo vakio ilmanputsarilla kovilla pakkasilla .. Joten varmasti kevyellä kartiolla jos ottaa oikein raakaa ilmaa niin saattaa vetää kuuraan!
Ajattelepa ite omalle kohalles!?
2.0 16v Omega-95 16v
PTT-56
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

Mulla vectra 2.6 V 01. Suodin twister,ei ole ollut ongelmia koskaan.On liitetty alkuperäiseen ulos tulo putkeen.
autoilija
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja autoilija »

[quote]
On 2002-08-27 10:44, veecuilija wrote:
Kuinka vaarallista on ajaa talvella kartiomallisella vapaavirtaussuodattimella? Onhan noita männänrenkaan jäätymisiä tapahtunut ja sen sellaisia....

Männänrenkaiden jäätymisiä?
temule
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja temule »

Kaasuläppä jäätyy melkosen varmasti kovilla pakkasilla ja tasakaasulla ajettaessa. Ei ainakaan mulla ole ollut muita ongelmia. Ascona C 2.0
Vastaa Viestiin