Tyhjäkäynnin heijjaus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Tässä on paljon puhuttu tuosta tyhjäkäynnin heijjaamisesta. Mulla itellä oli viime kesänä GSI16:ssa samaa vikaa, eli tyhjäkäynti heilu 500-1500 välillä. Sit joskus jäi huutaan jonnekki 1500-2000 pintaan. Sit ku painas reippaasti kaasua se laski ja sammua pätkähti. Tätä tapahtui vain silloin tällöin. Huomasin että ilmamäärämittarin jälkeen oleva ilmanputsarin letku oli molemmistapäistä halki ja melkein poikki. Paikkasin sen mutta melkein heti laitoin talveks seisoo auton. Joten ajattelinkin kysyä valmiiksi jos vielä sama oireilu jatkuu, että haittaako mitään minkälainen "reijitetty" putki siellä ilmamäärämittarin jälkeen on? Mittarin jälkeen kaikki vuodothan vaikuttaa käyntiin mutta entäs sitä ennen?!
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Ei ne ennen mittaria vaikut mtn, paitsi että p*skainen ilma pääsee koneeseen...
Itellä mulla oli tota samaa vikaa 2000 16V vectrassa ja vika siis siinä haitarikumissa. Onneks se oli sentään halpa (10€).
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Mut siis se haitarikumihan on juuri se joka lähtee ilmamäärämittarista ilmanputsariin....
Eli se on ennen ilmamäärämittaria. Mut juuri se haitarikumi mulla on reijillä. Eli taidanki uusia joko sen kumin tai sit pulttaan vaparin suoraan ilmamäärämittariin kii, jolloin koko putsari hässäkkä lähtee pois.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Undertaker on 2004-03-19 20:09 ]</font>
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zeni »

Sekataan tuo huomenna. Eli putsarin ja mittarin välinen letku. Hassua että tämä ilmiö tuntuisi korostuvan kylmällä/märällä ilmalla.
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
Vastaa Viestiin