Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
nii eli voisko joku selvittää mitä kaikkee tarvii hommata jos kävis rakentaa ite tota vapaavirtasuodatinta ton vakio hommelin tilalle
helpoin ois varmaan se vakiontilalle vaihettava
mut oishan erillinen vähän hianompi
eli jos joku on opel omega a 3000 24v:hen sen laittanu niin vois vähän informoida tosta hommasta......
kävin perjantaina kyseleen omegaan varaosaliikkeestä sitä sovite palaa ja hinnaks sanottiin 45 euroo..myyjä näytti kuvastosta sellaisen kuvaa ja yksinkertaisesti sanottuna pelti(tai mistä tekeekään,myytävä sovitepala muovia)jossa lyhyt putken putken pätkä johon putsari tulee kiinni.tarvis tehä ittelle sellainen ei kuulemma ole vaikea homma kunhan mittaa vaan minkä kokoisen pellin tekee,levy tulee neljällä pultilla kiinni mittariin
sitä mietin ittekkin että minkä putsarin sinne sovittais kun ei siellä kuitenkaan ihan mikä tahansa ämpäri mahdu olemaan..minkä meinasit ite laittaa? mua kiinnostais greenin twister ihan vaan ulkonäön takia...
Mulla on kadetissa sellainen sovite, joka tehtiin painamalla prässillä neliöputken pätkä (muistaakseni halk. 52mm) sellaisen kartionmuotoisen "lestin" päällä toisesta päästään pyöreäksi, (tällöin sovite on toisesta päästään pyöreä, ja toisesta päästään neliö) ja siihen hitsattiin 4mm paksusta raudasta laippa.
Se on vähän hankala selittää, yritän saada siitä kuvan tänne jossain vaiheessa.
Putsarina mulla on 80mm:n kiinityksellä oöeva BMC.