Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
mulla on 20 xe koneella varustautunut vectra, tehdas ilmottaa sille 156 hv:n tehon ja kiihtyvyyden 0-100km/h 8s. omat kokemukseni ovat hieman toisenlaiset: 0-100 km/h sujahtaa 7.1s jos tohveli sattuu pitämään ja tehojenkin uskon liikkuvan 170hv:n tienoilla.
On 2002-09-01 13:53, Arg! wrote:
Jeps,pikainen laskutoimitus antoi seuraavaa:
91,9 kw = n 125 hp
118,1 kw = n 161 hp
ihan kivat lukemat, oliko muuten kat vai ei?
No on omituista..Tietenki 1.6:ssa tulpat loppu,putsari tukossa jne,jne..
Onko tuota astra 1.4 16v:tä tuotu suomeen,enpä yhtäkkiä muista että ois moinen eteen sattunut..
Vaikka kone dynotestissä olleessa autossa on ollutkin vakio, se ei tarkoita että se olisi uutta vastaavassa kunnossa. Tehoja voi olla hukassa ja koneissa on eroja muutenkin ehjissäkin samanlaisissakin koneissa. Hyväkuntoinen 1.4 voi antaa saman verran tehoja kuin vähän heikommassa kunnossa oleva 1.6 jossa eivät kaikki hevoset ole kotona.
Mun mielestä Astraa ei oo tuotu Suomeen 1.4 16V koneella, kait jossain maassa Astraan on saanu 1.2 koneenkin. Pari kertaa on näkyny ulkomaan kilpinen Sport mallin farkku 1.4.
On 2002-09-02 09:56, veccu wrote:
Mun mielestä Astraa ei oo tuotu Suomeen 1.4 16V koneella, kait jossain maassa Astraan on saanu 1.2 koneenkin. Pari kertaa on näkyny ulkomaan kilpinen Sport mallin farkku 1.4.
Nuo mittaukset ovat Englannista ja siellä on A-Vectraakin myyty 1.4-litraisella koneella... joten konevaihtoehdot poikkeavat eri maissa.
On 2002-09-02 09:56, veccu wrote:
Hee,1.2eco sport caravan,siihen vielä jotai 91-oktaanista bensaa ni ei luulis karkaavan lapasesta...