Astra x16xel sammahtaa tyhjäkäynnillä
Ennen kuin ajan auton vikadiagnostiikkaan niin kysytäänpä täältä.
Eli -95 1.6 16 v astra tekee seuravaa:
Kun kone on lämminnyt ja ajossa pudotan kierrokset tyhjäkäynnille, sammuu moottori. Joskus kone vain "yrittää" sammua, mutta hörähtää taas kierroksille. Eli kierrokset eivät oikein tasaannu kaasua löysätessä, vaan käväisevät liian pieninä.
Vikavalokin syttyy.
Mikähän vikana?
Eli -95 1.6 16 v astra tekee seuravaa:
Kun kone on lämminnyt ja ajossa pudotan kierrokset tyhjäkäynnille, sammuu moottori. Joskus kone vain "yrittää" sammua, mutta hörähtää taas kierroksille. Eli kierrokset eivät oikein tasaannu kaasua löysätessä, vaan käväisevät liian pieninä.
Vikavalokin syttyy.
Mikähän vikana?
-
Astra G-98
- 'Senator'

Kiitoksia tiedosta.
Ensin kuitenkin vaihdan NOPEUSMITTARIN VAIJERIN, joka kuulemma voi tuon vian aiheuttaa. Se kun näet on poikki ja mittarilta lähtee tiatokoneelle tieto jotta kovaako opel kulkee ja sillä kuulemma voi olla vaikutusta tuohon. Kaikenlaisia yhteyksiä sitä voikin olla olemassa...
Liekkö sitten, saa nähdä...
Ensin kuitenkin vaihdan NOPEUSMITTARIN VAIJERIN, joka kuulemma voi tuon vian aiheuttaa. Se kun näet on poikki ja mittarilta lähtee tiatokoneelle tieto jotta kovaako opel kulkee ja sillä kuulemma voi olla vaikutusta tuohon. Kaikenlaisia yhteyksiä sitä voikin olla olemassa...
Liekkö sitten, saa nähdä...
Palaako vika valo muka jos tyhjäkäyntimoottori on huonossa hapessa??
Ittellä samoja oireita ja en oo jaksanu vielä tyhjäkäyntimoottoria putsata ja oon aika satavarma että vika on siinä.
Mulla tyhjäkäynti pomppii n.800-1000rmp:n välillä ja pysähtyessä meinaa välillä stumpata.
E:Joskus aikasemmin jäi jumittamaan 1500 kohdalle mutta putsasin liittimet ja tuo loppui.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-03-11 17:41 ]</font>
Ittellä samoja oireita ja en oo jaksanu vielä tyhjäkäyntimoottoria putsata ja oon aika satavarma että vika on siinä.
Mulla tyhjäkäynti pomppii n.800-1000rmp:n välillä ja pysähtyessä meinaa välillä stumpata.
E:Joskus aikasemmin jäi jumittamaan 1500 kohdalle mutta putsasin liittimet ja tuo loppui.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-03-11 17:41 ]</font>
Hetkinen... Mulla kans katkes kadetista nopeusmittarinvaijeri reilu viikko sitten ja nyt kun himmailee esim. risteykseen ja painat kytkimen pohjaan, niin kierrokset tippuu n. 500 kierrokseen, rykii siellä hetken ja alkaa taas käymään normaalisti. Vikavalo kans syttyy aina välillä. Mulla sit kans varmaan johtuu toi vika siitä vaijerista??? Niin ja koneena olis 1.6 ykspisteruisku.
Nyt tällä kertaa ei siis kyseessä ollut toi tyhjäkäyntimoottori mutta kerrompa kuitenkin tarinan omastani
Eli oireet oli samat paitsi että ihan sama oliko kone kuuma vai kylmä.Kurkkailin sinne tyhjiksenmoottorin taakse ja hiplailin jokaista alipaineletkua kunnes käteeni osui yksi puoli-irtonainen letku tökkäsin sen takas ja voila calibran korjaus budjetti pysyi edelleen alle 10e
6000tkm n.3kk ja korjaukset on ollut luokkaa "teippi ja crc" .
6000tkm n.3kk ja korjaukset on ollut luokkaa "teippi ja crc" .
Leon FR 20vt
Astrassa vaijeri on helppo vaihtaa muuten, mutta tila siellä vaihdelaatikon päässä on ahdas ja laatikon päähän tulevaa vaijerin päätä on vaikea saada kierteilleen. Myös vaijerin kiristäminen laatikon päähän on vaikeaa kun ei oikein sovi vääntämään käsin eikä avaimilla.
Työjärjestys on:
1. Vanha irti laatikosta
2. Mittaristo irti ja vaijeri irti sieltä (lähtee pikalukituksella, älä revi väkisin)
3. Uusi kiinni mittaristoon (tökkäämällä)
4. Mittaristo paikalleen
5. Vaijeri kiinni laatikkoon
Vaijeri on juuri pahasti niin lyhyt, ettei mittariston päätä pääse kopeloimaan, ellei vaijeri ole laatikon päästä irti.
Työjärjestys on:
1. Vanha irti laatikosta
2. Mittaristo irti ja vaijeri irti sieltä (lähtee pikalukituksella, älä revi väkisin)
3. Uusi kiinni mittaristoon (tökkäämällä)
4. Mittaristo paikalleen
5. Vaijeri kiinni laatikkoon
Vaijeri on juuri pahasti niin lyhyt, ettei mittariston päätä pääse kopeloimaan, ellei vaijeri ole laatikon päästä irti.