1.7td:n virittäminen
-
paska-astra
- 'Kadett'

-
paska-astra
- 'Kadett'

Joo pinna tuntuu olevan kireellä... Ja sen ymmärtää, kun näkee mitä peliä tarvitsee virittääOn 2004-03-24 04:28, paska-astra wrote:
Kyseessä isuzun 1.7td. Paljoko kestää paineita. Mitä kantsis tehä? Vaikuttaako vauhtipyörän kevennys dieselissä? Entä pumpun ajotus ja saako tohon pumppuun isompaa nestepäätä? Miten suuttimien vaihto vaikuttais? Isompi turbo?
Toi vuosimalli/moottorikoodi saattaisi yksilöidä moottorin varmemmin, ilmeisesti kyseessä on 17DT, X17DTL, X17DT. X17DTL löytyy Boschin ja Lucasin pumpuillakin.
Tuo 1.7 d isuzun kone ei kuulu sarjaan kestävimmät vapaastihengittävät dieselit, myöskin ahdettuna moottori on aika korjaamo ystävällinen.
Tuon moottorin yleisin ongelma on kannentiiviste, käsittääkseni ahtoja nostettaessa kannentiivisteen kuormitus kasvaa.
j.h
-
paska-astra
- 'Kadett'

Joo. Kannentiiviste on paksumpi. Kone on tehty ylös. Ite en oo kuullu ku et kannentiivisteitä on uusittu muuten pitäs olla kestävä. Oon ajellu 4kk kilon paineilla. Toistaseks hyvin pelannu. Kone oli 400tkm ajettu ku vaihoin tekniikan eikä näkyny kulumisen merkkejä mut remppasimpa ku otin kerta auki. Kyl mun mielestä opelin 1.7 on heikompi. toi mun on se 1.7td4ee1. Kesällä näkee mitä kestää..