Nykii ja paukkuu (ei enää)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vilkkis
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Vilkkis »

No tän tapaukses on kyl hieman kyseenalaista toi aiempi huolto, kun kunnon huoltokirjaa ei ole olemassa... tulppia vaihdettua 20000 kilsan välein, öljyt vaihdettua 15000 km välein. Yksi A4-paperi mukana huoltokirjan välissä, mitä joku edellinen omistaja oli pitäny. Vajaaseen 100000km on ollu kunnon huollot. Ja jakopäänhihna ja vesipumppu vaihettu 166000 km kohdilla viimeksi. 150000 oli takaiskarit vaihettu.

Kun ostin auton, oli ajettu 199000km. Ite vaihdatin autoon renkaat, iskarit, takapään vaimentimen, etujarrulevyt+palat. Noi oli sellaiset tarpeelliset vaihtaa. Ja kyllä tää on pelittänyt tosi hyvin tähän asti. Nyt vaan on alkanu tuntua siltä että kaikki alkaa hajota..

Mut en usko et tota pyttyä olis aukaistu koskaan. Että varmaan tulis se homma ainakin tarpeeseen. Ainakin sit tietää et miten auton kondis on tällä hetkellä. Ja sit ei olis suurempia murheita ainakaan sen puolen osalta.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

On 2004-03-28 00:20, Vilkkis wrote:
No tän tapaukses on kyl hieman kyseenalaista toi aiempi huolto, kun kunnon huoltokirjaa ei ole olemassa... tulppia vaihdettua 20000 kilsan välein, öljyt vaihdettua 15000 km välein. Yksi A4-paperi mukana huoltokirjan välissä, mitä joku edellinen omistaja oli pitäny. Vajaaseen 100000km on ollu kunnon huollot. Ja jakopäänhihna ja vesipumppu vaihettu 166000 km kohdilla viimeksi. 150000 oli takaiskarit vaihettu.

Kun ostin auton, oli ajettu 199000km. Ite vaihdatin autoon renkaat, iskarit, takapään vaimentimen, etujarrulevyt+palat. Noi oli sellaiset tarpeelliset vaihtaa. Ja kyllä tää on pelittänyt tosi hyvin tähän asti. Nyt vaan on alkanu tuntua siltä että kaikki alkaa hajota..

Mut en usko et tota pyttyä olis aukaistu koskaan. Että varmaan tulis se homma ainakin tarpeeseen. Ainakin sit tietää et miten auton kondis on tällä hetkellä. Ja sit ei olis suurempia murheita ainakaan sen puolen osalta.
Semmosia ne vanhat autot tuppaa olemaan. +10v.. Pikkuvikaa pukkaa samaan tahtiin, kuin kilometrejä kertyy mittariin. Ruuvit löystyy ja kolina lisääntyy. Muuten täytyy omasta koneesta kehua sen verran, että on luotettava vehje. -30 pakkasta ja yhdellä sahauksella käyntiin! Jos akku on hengissä.

Kyllähän tuo niin on, että KAIKKI voi ostaa auton, mutta ihan kaikki ei sitä sitten pysty pitämään, kun kaikenlaista vikaa ja rahanmenoa alkaa tulemaan.

Ostin omani 166000 mittarissa ja edelliseen katsastukseen oli vaihdettu jarruja eteen ja taakse. jakopäänrojut ja vesipumppu oli vaihdettu 151000 kohdalla.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Vilkkis
'Admiral'
'Admiral'

Joo kyllä mä olin ihmeissäni et ei mitään suurempaa ollu kesän ja syksyn aikana. Toukokuussa hommasin auton. Auto on siistis kunnos ulkoa ja sisältä. Katsastus meni komiasti läpi kun käytiin elokuun lopussa. Ei ollu valittamista katsastusäijällä yhtään mistään.

Tyhjäkäynti oli niin hiljainen ja mitään nykimistä ei ollu havaittavissa. Ja mulla kans lähti kovalla pakkasella käyntiin komeesti ilman lämppäriä. Ei oo siis kertaakaan jättäny tienpäälle.(vielä) "koputtaa puuta".

Ton konerempan jälkeen saattais olla paljon kilometrejä vielä autolla jäljellä? vai mitä olet mieltä? Meinaakko pitää muuten autoos pitempään vai aiotko vaihtaa toiseen pian? mä aattelin pitää tätä jos tää vaan kestää! =)

<font size=-1>[ This Message was edited by: Vilkkis on 2004-03-28 00:46 ]</font>
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018

On 2004-03-28 00:44, Vilkkis wrote:
Joo kyllä mä olin ihmeissäni et ei mitään suurempaa ollu kesän ja syksyn aikana. Toukokuussa hommasin auton. Auto on siistis kunnos ulkoa ja sisältä. Katsastus meni komiasti läpi kun käytiin elokuun lopussa. Ei ollu valittamista katsastusäijällä yhtään mistään.

Tyhjäkäynti oli niin hiljainen ja mitään nykimistä ei ollu havaittavissa. Ja mulla kans lähti kovalla pakkasella käyntiin komeesti ilman lämppäriä. Ei oo siis kertaakaan jättäny tienpäälle.(vielä) "koputtaa puuta".

Ton konerempan jälkeen saattais olla paljon kilometrejä vielä autolla jäljellä? vai mitä olet? Meinaakko pitää muuten autoos pitempään vai aiotko vaihtaa toiseen pian? mä aattelin pitää tätä jos tää vaan kestää! =)
Kyllä sillä autollas vielä 100000Km ainakin on jäljellä. Jos kori kestää ja kuluvaa osaa vaihtaa.

Mulla on tällä hetkellä Katsastus ongelma, kun on ruoste reikää, kallistuksen vakaaja irti ja takajarrut kuralla. Mutta aika on korjaamolle varattu ja kuntoon laitetaan. NO HÄTÄ!
Takalokarin kaaret on ruosteessa, mutta sohvalla lepää vielä hetken aikaa uudet kaaret ja tankin täyttöaukon ympärustän pellit :wink:

Onhan tuo vaihto käynyt mielessä ja liikkeitäkin oon kierrelly siihen malliin, että yhdestä riisikupista hain tarjouksen. Ei tosin edennyt se projekti tarjousta pidemmälle...

Eiköhän tuo auto mulla vielä 50000Km ainakin alla pyöri? varsinkin, kun rupeen laitattamaan peltejä kuntoon ja ruostesuojausta ajan tasalle. Loppujen lopuks ihan hyvä auto kaupungissa. Vääntää alhaalta ja on suht ripeä. Maantie ajossa pääsee ohittamaan, jos tarve tulee.
Jotta kokonaisuudessaan arvioituna voin olla tyytyväinen astraan.

:lol: "Mun eka ooppeli" :lol:
Vilkkis
'Admiral'
'Admiral'

No mun eka auto, eka ooppeli. Ekaa autoa miettiessäni mulle tuli vain sellainen olo et Ooppeli sen pitää olla... =)

Mä mietin kans tota massausjuttua kans tolle pohjalle, että se pitäis kans varmaan ottaa pöydälle, sillä se kuitenkin lisää ikää alustalle huomattavasti. Joo mulla ei ole korissa mitään suurempia ongelmia ruosteen kanssa. Viime kesänä paikattiin muutama kukkanen, tänä kesänä aukeaa nekin uudestaan, nyt tekee homma sit kunnolla! =) Ei kaikkea heti voi osata!. Peräkontin yksi kohta kukkii, mut en oo saanu irrotettua puskuria, on sen alla hankalassa paikassa.

Kaikin puolin erittäin siistissä kunnossa oleva auto!! Kyllä mä aattelin et toi mulle maaginen luku 300000 km pitää saavuttaa tällä autolla. Ja kun tähän on ite laittanu rahaa niin kyllä sitä tekee mieli pitää sitten kunnolla.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018

On 2004-03-28 01:05, Vilkkis wrote:
No mun eka auto, eka ooppeli. Ekaa autoa miettiessäni mulle tuli vain sellainen olo et Ooppeli sen pitää olla... =)

Mä mietin kans tota massausjuttua kans tolle pohjalle, että se pitäis kans varmaan ottaa pöydälle, sillä se kuitenkin lisää ikää alustalle huomattavasti. Joo mulla ei ole korissa mitään suurempia ongelmia ruosteen kanssa. Viime kesänä paikattiin muutama kukkanen, tänä kesänä aukeaa nekin uudestaan, nyt tekee homma sit kunnolla! =) Ei kaikkea heti voi osata!. Peräkontin yksi kohta kukkii, mut en oo saanu irrotettua puskuria, on sen alla hankalassa paikassa.

Kaikin puolin erittäin siistissä kunnossa oleva auto!! Kyllä mä aattelin et toi mulle maaginen luku 300000 km pitää saavuttaa tällä autolla. Ja kun tähän on ite laittanu rahaa niin kyllä sitä tekee mieli pitää sitten kunnolla.
Ehkä, jos auton joskus vaihtaa. Vois toi B Vectra milleniumin nurkilta olla kova sana.

Toisaalta oon leikitelly ajatuksella, että laitetaan Viimmosen päälle kuntoon, uutta peltiä ja ruostesuojausta rankemmalla kädellä ja pidetään se vakiona. Sitten joskus tulevaisuudessa veis vaikka museorekisteriin. Tollai 20 vuoden kulutta vois olla aika nostalginen näky :wink: Jotkut harrastaa jenkkivehkeita ja varjelee niitä, kuin lastaan. Miksei siis tollasta astraakin? :lol:

Koneeseen saa vaihdettua kulutus osat aika helposti, mutta taitaa nuo ruoste jutut olla monelle autolle kuolinisku?
Vilkkis
'Admiral'
'Admiral'

Joo olis se aika nostalgista painaa meneen museo-opelilla!!!! Kyllä noi kukkaset taitaa olla pahan alku ja juuri! Mulla tää yksilö on tällä hetkellä täysin karvalakkimalli. Ainoa homma on et olen vaihtanu aluperäisradion cd-mankkaan. (mankka kyllä tallella). Muuten kaikki on sitä mitä 1,8i GL kantaa mukanaan!

Aattelin et ostais jotkut halpis alut alle, (peltivanteilla+ opelin pölykapselit kyllä pitää säilyttää), pitäis sitten autoa kuin kukkaa kämmenellä. Eiköhän se siinä säilyisi hyvänä.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Ei vaan taida olla 20 vuoden kuluttua bensaa enää missään. Sitten tehdään tuninkia ja laitetaan polttokenno keulille :lol:

Joo-o. Onnea sen mootorin kanssa. Pitää vetäytyä sängynpohjalle, et pääsee huomenna töihin. Pistä vielä jotain tietoa, kuinka remontin kanssa kävi...

Mo!
Vilkkis
'Admiral'
'Admiral'

Joo, pitää laittaa sit infoo kun saan sen sinne vietyä. Öitä!
Vilkkis
'Admiral'
'Admiral'

Joo nyt toi nykiminen ja pauke loppu kun vaihtoi pyörijän, virranjakajan kannen ja tulpanjohdot.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Pääsit halvalla :lol:
Vilkkis
'Admiral'
'Admiral'

Joo halpaa onneksi oli. 90 eunukkia siihen upposi.

Tulpat
Tulpanjohdot
Pyörijä
Virranjakajan kansi.

Nyt on taas kiva ajella kun ei nyi ja pauku!
Vastaa Viestiin