Moniurahihnan vaihtoväli

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
WalesinApina
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja WalesinApina »

Auto on omega 2.0i 8v vm. 98. Kuinka usein kannattaa vaihtaa/vaihdattaa moniurahihna? Näkeekö vaihtotarpeen hihnan kunnosta.

Huolto-ohjelmassa ei ole kuin vain hihnan tarkistus, ei vaihtoa.
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

vaihetaan kun katkeaa/alkaa luitamaan, tuohon pyörittää vain ohjaustehostinta ja laturia.

edit: ja ilmastointia jos sellanen on

<font size=-1>[ This Message was edited by: Miro.Simounen on 2004-03-30 10:43 ]</font>
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Minulle neuvoi erään merkkiliikkeen työntekijä siihen malliin että eteenkin 16V- moottoreilla olevissa niin jakohihnan vaihdon yhteydessä hyvä tämäkin uusia, ovat kuulemma nähneet tapauksia joissa katkennut moniurahihna on kiilautunut hihnapyörän väliin. Siinä sitten hajonnu jakohihnan suojakotelo sekä hihna, elikkä kansihilut uusintaan. Tiedä sitä sitten mutta näin minulle joskus neuvottu, ja eihän se moniurahihnan muutama kymmenen euron lisähinta niin paljoa laskun loppusummaa korota.
Miro.Simounen
OCF Member 2017

On 2004-03-30 12:47, keltanokka wrote:
Minulle neuvoi erään merkkiliikkeen työntekijä siihen malliin että eteenkin 16V- moottoreilla olevissa niin jakohihnan vaihdon yhteydessä hyvä tämäkin uusia, ovat kuulemma nähneet tapauksia joissa katkennut moniurahihna on kiilautunut hihnapyörän väliin. Siinä sitten hajonnu jakohihnan suojakotelo sekä hihna, elikkä kansihilut uusintaan. Tiedä sitä sitten mutta näin minulle joskus neuvottu, ja eihän se moniurahihnan muutama kymmenen euron lisähinta niin paljoa laskun loppusummaa korota.
totta tämäkin :roll:
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Itse vaihdoin silloin kun se hihna alkoi pitämään ääntä. Eli sellaista inhottavaa "suhinaa". Ei vinkunut.

-Mikko
Audi S4 Biturbo
Miro.Simounen
OCF Member 2017

On 2004-03-30 13:38, MikkoV wrote:
Itse vaihdoin silloin kun se hihna alkoi pitämään ääntä. Eli sellaista inhottavaa "suhinaa". Ei vinkunut.

-Mikko
itettä kuuluu kans sellaseta villiä suhinaa/narinaa kylmänä tosta hihnasta ilmeisesti johtuu :roll:

bw. jokos olet siiven myynyt vois tohon omaan sovitella sitä jos ei ole kauheen raskas.. mites siinä muuten kiinnitys on toteutettu?
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

bw. jokos olet siiven myynyt vois tohon omaan sovitella sitä jos ei ole kauheen raskas.. mites siinä muuten kiinnitys on toteutettu?
Kyllä se siipi on varastossa, en ole sitä aktiivisesti kaupannut. Enpä tiedä mikä on raskas, se on ontto mutta kyllä sille kuitenkin jonkinverran painoa tulee. Sen saa kiinni pulteilla etureunasta ja lisäksi se on ollut sikaflexillä. Pysyy kyllä pelkällä liimamassallakin. Tule kokeilemaan!

BTW, kannattaa laittaa tälläiset ihan OT asiat vaikka privattiviestillä kun jää monesti lukematta muuten...

-Mikko
Audi S4 Biturbo
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

Minä vaihdon vecun hihnan, kun siitä oli puolet kadonnut tienpäälle. Eli aika loppuun tuli ajettua. Eipä sitä viitsi turhan usein vaihdella, kun se on jostain käsittämättömästä syystä pitänyt suunitella kulkemaan sen moottorin kiinnikkeen läpi...
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Vastaa Viestiin