Vetoniveleltä kuulostaa. Minulla on Vectrassa sama homma, joskus se ei oireile, mutta eilen taas aika voimakkaasti.
Eivät muuten merkkiliikkeessä uskoneet, että vetonivel voi olla murtunut kun suojakumi on ehjä. Vaurio liittynee jotenkin lämpötilaeron takia muuttuneeseen rasvan ominaisuuksiin. Tämä on oma arvioni siis.
Itelläni aiheutti vanhassa pökötissäni raidetangonpää tuollaista ongelmaa.
Auto tärisi kiihdyttäessä ja vaihdekeppi vispas kermavaahtoa Uutta päätä kehiin ja ongelma poistui kertalaakista.
calibrassani ainakin oikean puoleinen "sisempi" vetoakselin nivel oli väljä ja aiheutti kysesisen täristyksen.
eikä rutise vaikka kuinka veivaa ympyrää.
No uskokaa jo että se on se sisempi vetonivel! Ei mikään muu, se on ooppelin ominaisuus. Alkaa itteä kohtapuoliin vituttamaan pidemmän päälle tuo kauhea ravistus. Eikä raaskis uutta ostaa, sanovat että auttaa kun laittaa uudet rasvat sisään.
Niin ja tuo on siitä jännä ominaisuus että jos on -25-40 astetta pakkasta niin ei ravista yhtään.
Mulla oli kadetissa viime viikolla samanlainen vika. Veto päällä täristi rattia eikä nakuttanut aluksi. Ulomman vetonivelen kun vaihoin niin loppu täristäminen.
jeps, calibra makaa nyt raatona pukilla tallissa ja sisempi vetonivel paskana. Tai siis se boori mikä tulee vetoakselin ja nivelen väliin on väljä, itse nivel ehjä..
Mitähän toi nivel maksaa?
Täristää kokoajan, paitsi vetopäällä reilusti enemmän, tasasessa vauhdissa meinaa edes huomata..
<font size=-1>[ This Message was edited by: datzka on 2004-03-30 20:20 ]</font>
On 2004-03-30 20:12, datzka wrote:
jeps, calibra makaa nyt raatona pukilla tallissa ja sisempi vetonivel paskana. Tai siis se boori mikä tulee vetoakselin ja nivelen väliin on väljä, itse nivel ehjä..
Mitähän toi nivel maksaa?
Täristää kokoajan, paitsi vetopäällä reilusti enemmän, tasasessa vauhdissa meinaa edes huomata..
<font size=-1>[ This Message was edited by: datzka on 2004-03-30 20:20 ]</font>
Kyselehän tarvikeliikkeestä ja merkkiliikkeestä niin tiedät paljon enemmän hinnasta! Siihen saat varautua että sisempi vetonivel on paljon kalliimpi mitä ulompi. 1.6 C-Ascoon on ainakin tarvikkeena sisempi nivel 150 € kipale. Toivon että tämä hintatieto on vähän suuntaa antava.