Astra H menestyy?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Hervast
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Hervast »

Uusimmassa Autobild lehdessähän oli kohtuullisen informatiivinen vertailu Golffin ja Astran välillä. Varsinaista voittajaa ei valittu, mutta kyllä golf kuitenkin keräsi suuremman pistepotin.

Tosin täytyy muistaa, että pikkuviilausta tapahtuu nyt noissa golf-luokan leipämalleissa paljon ja ominaisuudet voivat vielä muuttua noista ensitesteistä. Esim. ensimmäistä astraa muutettiin hyvin nopeasti kun ensimmäisissä törmäystesteissä turvallisuudessa oli havaittu puutteita.
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

On 2004-03-30 21:02, Hervast wrote:
Uusimmassa Autobild lehdessähän oli kohtuullisen informatiivinen vertailu Golffin ja Astran välillä. Varsinaista voittajaa ei valittu, mutta kyllä golf kuitenkin keräsi suuremman pistepotin.

Tosin täytyy muistaa, että pikkuviilausta tapahtuu nyt noissa golf-luokan leipämalleissa paljon ja ominaisuudet voivat vielä muuttua noista ensitesteistä. Esim. ensimmäistä astraa muutettiin hyvin nopeasti kun ensimmäisissä törmäystesteissä turvallisuudessa oli havaittu puutteita.
niin. ihan kiva vertailu. lähinnähän toi piste-ero volkkarin puoleen tulee noista tilaa edessä ja tilaa takana kohdista...missä on minusta kyllä turhan paljon pisteitä jaossa kun kyse ei kuitenkaan ole tila-autosta...noista kahdesta kohdasta tulee 50% tuon golffin "etumatkasta". tekstin perusteella ei minulle kyllä jäänyt kuitenkaan sellaista kuvaa että noiden kahden auton tiloissa olisi mitään merkittäviä eroja.

toikin että golf kiihtyi paremmin kuulostaa sinällään vähän hassulta että toi 0-130kmh kiihtyvyys on kuitenkin astrassa parempi (0-50 yhtä suuri ja 0-100 golffilla parempi). lisäks tuosta arvostelusta vois päätellä että jos tykkää vähänkään urheilullisemmasta alustasta, niin astra vie kyllä voiton sillä saralla (tossakin golffi sai vetelän alustansa ansiosta aika paljon etumatkaa ajomukavuudessa). pitäs varmasti päästä itse kokeilemaan...mut saa nähdä tuleeko golffia koskaan edes kokeiltua.

se mikä oli ihan masentavaa tuossa autobildissä oli toi signumin testin "risut", jotka tuntui "pikkuisen" väkisin haetuilta. testanneella jannulla ilmeisesti on jonkin kehitysvammaisen motoriikka ja oppimiskyky pyöreet 0, kun mussuttaa tuosta vilkkuviiksen logiikasta ja mikä ihmeellisintä siitä että se jotenki onnistuu vielä cruisen laittamaan päälle vilkkua käyttäessään...itsellä ei ollut kertaakaan mitään ongelmaa noiden kanssa kun oli signumi käytössä usean päivän käytössä...ja varmasti tuli vilkuteltua paljon, koska suurimmaksi osaksi ajelin kaupungissa. tonkin että tossa suuressa ajotietokoneen näytössä kaikki näkyy yhtäaikaa vois nähdä ennemminkin hyvänä kuin huonona puolena...ei tartte alkaa kesken ajon selailemaan sitä oikeaa tietoa.

mut kokonaisuudessaan kyllä aika kiva lehti. periaatteessa on kyllä just sen verran sopivan kevyttä ja monipuolista luettavaa, että vois harkita kestotilausta...ainahan noiden testien ja vertailujen suhteen saa joka lehteä lukiessaan olla aika kriittinen jos ei ole itsellä mitään kokemusta testattavasta autosta...
TopAce82
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja TopAce82 »

Juu, totta.
Toi signumim ja uusien vectrojen villkuviiksi on mun mielestä jopa käytännöllisempi ku tavalliset pienen totuttelun jälkeen.

Sama homma ajotietokoneen kanssa. Hyvä vaan kun näkee kaikki tiedot samaan aikaan.
Ja voihan siitä valita vaan yhdenkin tietosarakkeen mitä tiirailee pelkästään.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Itse en ole tuota kyseistä vertailua nähnyt, mutta jos risuja jaellaan/ Astraa- Golfia laitetaan paremmuusjärjestykseen vilkkuviiksen toimintaperiaatteen perusteella niin ei ihan oikeilla jäljillä kyllä olla..Tai ehkä ollaan, mutta siinä tapauksessa Astran ja Golfin täytyy olla todella tasaväkisiä autoja jos eroja haetaan noinkin pienistä yksityiskohdista.
borf
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja borf »

'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Muuten ihan jees tuo 2-ovinen..mutta miksi ihmeessä kaikista tuon luokan autoista pitää tehdä Golfin näköisiä??!! Tarkoitan siis tuota peräosan muotoilua.

Golf,Audi A3,BMW-1,Astra H jne jne jne...MIKSI MIKSI MIKSI auton pitää olla kuin kutistettu farmari..tai "vauva-farkku" josta isona kasvaa oikea farmariauto. :smile:

(en nyt millään saa päähäni mikä tuon "vauva-farkku" automuodon nimi virallisesti oli..mutta tiedätte mitä tarkoitan.. :smile: )
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Ja edelleen minua ihmetyttää se, että miksei tuota takaluukkua voi mitenkään sovittaa puskurin muotoihin. Melkein kaikissa uusissa autoissa sama vika.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Onkohan toi 3-ovisen takasivulasi suoraan Meganesta. Ei oikein säväyttänyt eli edelleen katsellaan miltä se tuleva farkku näyttää ja tuntuu. Niin ja mihin niiden hinnat/varusteet asettuu. Eiköhän Astrassakin saada hintaa alaspäin kun saadaan lisää mallivaihtoehtoja tänne pohjolaan.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
G T S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja G T S »

On 2004-03-30 22:41, TopAce82 wrote:
Juu, totta.
Toi signumim ja uusien vectrojen villkuviiksi on mun mielestä jopa käytännöllisempi ku tavalliset pienen totuttelun jälkeen.

Sama homma ajotietokoneen kanssa. Hyvä vaan kun näkee kaikki tiedot samaan aikaan.
Ja voihan siitä valita vaan yhdenkin tietosarakkeen mitä tiirailee pelkästään.
Joo, mä oon saanu ja "haukkuja" tosta vilkkuviiksestä ensin, kun joku on autollani ajanut ja hetken ajettuaan on todennu, et täähän on pirun hyvä käyttää kun sen oppii.

Ajotietokoneesta sen verran, et miks kaikki ei saa näkyä samaan aikaan. Ala siinä ajonaikana nyt sitte vielä vaihtamaan infoa siihen ruutuun :smile: :smile:
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Kun nyt kerran tuosta vilkkuviiksestä tuli puhe niin..

Tunnustan kyllä sen että kun joskus kävin uuden Vectran koeajamassa silloin kun se tuli markkinoille niin minä en sen koeajon aikana oikein ehtinyt päästä sinuiksi sen vilkkuviiksen kanssa..ja hieman oudoltahan sen toiminta äkkipäätään vaikutti.
Kuitenkin sen toiminnan aivan taatusti oppii kun sitä vähän pidempään käyttää..ja jos ei opi niin turha siitä on autoa syyttää..ennemminkin olisi syytä alkaa huolestua omasta motoriikastaan jos Vectran vilkkuviiksi tuntuu pidempään hankalalta käyttää..

Ylipäätään tuntuu aika epätoivoiselta vaikkapa autovertailun tai koeajoraportin kirjoittajalta jaella "miinuksia" sillä perusteella että vilkkuviiksen tominta on erilaista kuin perinteisesti on totuttu..se nyt kuitenkin on aika minimaallinen osa auton toimintaa.
Toisaalta jos miinuksia pitää vilkkuviiksestä kirjata niin silloin auto mitä ilmeisimmin on pirun hyvä..kun kerran noin marginaalisia "vikoja" pitää kirjata..
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

On 2004-04-01 06:11, mä wrote:
Toisaalta jos miinuksia pitää vilkkuviiksestä kirjata niin silloin auto mitä ilmeisimmin on pirun hyvä..kun kerran noin marginaalisia "vikoja" pitää kirjata..
Hieman sama asia tuli mieleen, kun tuon lukasin jokin aika sitten. Luulisi että hieman suurempiin "vikoihin" olisi takerruttu, mutta kait ne vaan loisti poissa olollaan sitten :grin: (olisi kyllä hyvä vaan)
Kokkopa1
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kokkopa1 »

Itse ihmettelen todellakin tuota 170hv turboversion hinnoittelua 34200e. Ihme, jos menee kaupaksi, sillä "se nyt vaan oon tyhmää maksaa liikaa". Vertaa:

Opel Asrta H 2.0 Turbo 170hv: hinta 34200e
Opel Vectra 2.0 Turbo GTS 175hv hinta: 34810e
Opel Signum 2.0 Turbo 175hv hinta: 36100e
Honda Civic Type-R 200hv hinta: 29700e !!
Audi A3 1.8 Turbo 163 hv: hinta 36950e
Toyota Corolla 1.8 T-Sport 192hv: 28500e

Astra H-hinta on uudesta AutoBild Suomi lehdestä ja muut hinnat Tuulilasi.fi hinnastosta.

Näyttää siis sille, että uudesta pikkuautosta joutuu maksamaan liikaa jopa saman merkin sisällä. ??????????

Järjettömintä tässä on se, että jos vertaa vanhempaan G-koriseen, niin siellä kirein malli (poislukien OPC) 2.2i Sport maksaa 5-ovisena vain 25400e. Suoritusarvot ovat aivan tarkalleen samat tässä ja uudessa H-korisessa 170hv turboversiossa, hintaa on vain vajaa 10 000e lisää (n. 55 000mk). Onhan toki H-korisessa kaikki uutta, mutta en muista markka-aikaan koskaan uuden saman merkin ja mallin tullessa markkinoille hinnan nousseen samassa teholuokassa 55 000 mk. HUHHUH !!!

Eikä tarvi kuittailla, että vitun köyhä älä valita tms... pistää vaan ihmetyttämään tämä hinnoittelumalli. Ei uskalla edes ajatella mitä maksaa 200hv kireempi turboversio, jos tuodaan Suomeen. Näin hinnat on pilvissä, kun alkuperämaana on aito EU sisäinen maa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Kokkopa1 on 2004-04-01 09:24 ]</font>
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Vilkkuviiksi mikään miinus sinänsä ole,tyhmät ei vaan opi käyttämään sitä.

Sitä suurempi miinus on tuo jakoremmi edelleen,joka pitää vaihtaa 60tkm välein.Kaikissa muissa alkaakin olemaan ketjut...
Signum
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Signum »

Kyllä Astra H myös käytetään ketjua niin kuin muissakin uusissa Opel malleissa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Signum on 2004-04-01 15:55 ]</font>
TopAce82
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja TopAce82 »

On 2004-04-01 08:38, Kokkopa1 wrote:
Itse ihmettelen todellakin tuota 170hv turboversion hinnoittelua 34200e. Ihme, jos menee kaupaksi, sillä "se nyt vaan oon tyhmää maksaa liikaa". Vertaa:

Opel Asrta H 2.0 Turbo 170hv: hinta 34200e
Opel Vectra 2.0 Turbo GTS 175hv hinta: 34810e
Opel Signum 2.0 Turbo 175hv hinta: 36100e
Honda Civic Type-R 200hv hinta: 29700e !!
Audi A3 1.8 Turbo 163 hv: hinta 36950e
Toyota Corolla 1.8 T-Sport 192hv: 28500e
On kumminkin aika paljon eroa Opelien ja noiden muiden biilien vakiovarustuksessa eroja, et jonkin verran lisähintaa tulee opelixeihin niistä.(varsinkin uuteen astraan)
Vastaa Viestiin