uusi mobilin öljy (super synt)
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
jos autolla oli ajattu 370tkm niin kai sille öljy jo kelpaaOn 2004-02-25 10:30, Vectr@ B wrote:
Öljyt ei pysy koneessa???
Mihin ne häviää,onko mitään havaintoa?
Itse käyttänyt kymmenissä autoissa useita öljyjä ja vain yksi tapaus tulee mieleen joka hävitti öljyt-se poltti ne
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Kyllä mulla pysyy koneessa n.1litra menee talvessä ylimääräistä.On 2004-02-25 09:00, Miro.Simounen wrote:just..On 2004-02-25 08:09, Realsanta wrote:
Mitä te noin kalliita ölpiä käytätte.
Mulla on talvella Kings täyssynteettet 5w50 15€/5L![]()
tota olen käyttänyt moottorin huuhteluun ja nesteen super menee samaan sarjaan (4L/12,90€)
edit: niin ja noi halvat öljyt ei tykkää pysyä koneessa, tiedä sitten mistä johtuu
<font size=-1>[ This Message was edited by: Miro.Simounen on 2004-02-25 09:00 ]</font>
Mobilia meni 2litraa aikoinaan talvella
Jatketaan öljyistä.
Onko teillä kokemuksia Teboilin öljyistä?
Ihan kohtuuhintaisia ja ymmärtääkseni laadukkaita?
Olen kuullut kehuja tuosta 10w60 Xtreme öljystä... Mahtaako olla hirmusta tervaa, vai mitä? Ilmeisesti talvella turhan jämäkkää, mutta kesällä?
c20xe vatkaimeen pitäisi vaihtaa rasvat....
Onko teillä kokemuksia Teboilin öljyistä?
Ihan kohtuuhintaisia ja ymmärtääkseni laadukkaita?
Olen kuullut kehuja tuosta 10w60 Xtreme öljystä... Mahtaako olla hirmusta tervaa, vai mitä? Ilmeisesti talvella turhan jämäkkää, mutta kesällä?
c20xe vatkaimeen pitäisi vaihtaa rasvat....
-
J Turunen
- OCF Member 2022

- Viesti:
10W-60 öljyt(Castrol, Valvoline, Teboil onko muita?) on tarkoitettu yleisesti kisakäyttöön ja viritettyihin moottoreihin esim. turbomoottoreissa öljy pääsee pakokaasujen vaikutuksesta lämpenemään turbossa ja huonomman kuumaviskositeetin omaava öljy menee litkuksi ja laakerointi voi tästä syystä mahdollisesti kärsiä. Samoin kisamoottoreiden parempi hyötysuhde palotapahtumassa tuottaa enemmän lämpöä ja näin ollen öljyltä vaaditaan enemmän kuuman kesto-ominaisuuksia.
Näissä kisaöljyissä on parempi kuumaviskositeetti (60) kuin tavallisissa öljyissä.
Vakion 16V GSI Astran moottoriin sopii parhaiten laadukkaat 5W-50 öljyt.
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2004-04-01 20:19 ]</font>
Näissä kisaöljyissä on parempi kuumaviskositeetti (60) kuin tavallisissa öljyissä.
Vakion 16V GSI Astran moottoriin sopii parhaiten laadukkaat 5W-50 öljyt.
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2004-04-01 20:19 ]</font>
Ite oon pari kertaa kokeillu tuota Opelin täys synt. olikohan 5w50 niin kaks eri autoa ja molemmissa pari tuhannin matkalla öljyt kadonnu??? Muitten merkkien kans ei lähellekkään vastaavanlaista ongelmaa...
Pahin "merkki" paska mitä koneeseen oon laittanu oli jotain Fordin täys synt litkua niin katos tuossa Diesel koneessa 1000km kaikki öljyt, meinas silmät tippua päästä ku mittatikkua katoin
Sitten laitoin perään Shellin vastaavat ja pysy koko vaihtovälin sisällä ilman suurempia syöntejä..
Henkimaailman juttuja nämä öljy hommelit...
Ps. tuohon mun dieseliin menee 5l öljyä niin ei viitti joka kerta ostaa kahta purkkia kakkaa tulee kalliiksi jos sattuu et tuleeki pihalle 1000km välein
----------------------------
<font size=-1>[ This Message was edited by: Kaitzu on 2004-04-01 21:59 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Kaitzu on 2004-04-01 22:01 ]</font>
Pahin "merkki" paska mitä koneeseen oon laittanu oli jotain Fordin täys synt litkua niin katos tuossa Diesel koneessa 1000km kaikki öljyt, meinas silmät tippua päästä ku mittatikkua katoin
Sitten laitoin perään Shellin vastaavat ja pysy koko vaihtovälin sisällä ilman suurempia syöntejä..
Henkimaailman juttuja nämä öljy hommelit...
Ps. tuohon mun dieseliin menee 5l öljyä niin ei viitti joka kerta ostaa kahta purkkia kakkaa tulee kalliiksi jos sattuu et tuleeki pihalle 1000km välein
----------------------------
<font size=-1>[ This Message was edited by: Kaitzu on 2004-04-01 21:59 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Kaitzu on 2004-04-01 22:01 ]</font>
Omassa koneessa(1.6SV 240 000ajettu) pyöriny useemman vuoden shellin helix ultra 5W-40(kai
).Välissä kävi nesteen ja teboilin litkutkin sisällä.Enempää ei öljyä huku,kun mitä öljypohjan tiivisteestä vuotaa.
Ei muuten jää edes lammikkoa,kun tiputtelee sopivasti pakosarjan päälle
Ps.Joku kuitenkin kysyy,että miten öljypohjasta voi pakosarjan päälle tippua,niin kyseessä on peltisatsi,joten yhtä palikkaa kannesta koneen alle.
Ei muuten jää edes lammikkoa,kun tiputtelee sopivasti pakosarjan päälle
Ps.Joku kuitenkin kysyy,että miten öljypohjasta voi pakosarjan päälle tippua,niin kyseessä on peltisatsi,joten yhtä palikkaa kannesta koneen alle.
olen kanssa kokeillut tuota Opelin omaa synt.öljyä olikohan nyt 5-40w vai 5-50w
niin kone suorastaan söi sitä?! ei tarvinnu ku alta 1000km ajaa niin piti jo täyttää.nyt olen kokeillut esso ultronia 5-40w eikä tikusta ole hävinny yhtään öljyä. tuo teboilin 10-60 extreme varmaan hyvä öljy tehokkaimassa koneissa myös vapareissa. hyvä kuuma viskositeetti
niin kone suorastaan söi sitä?! ei tarvinnu ku alta 1000km ajaa niin piti jo täyttää.nyt olen kokeillut esso ultronia 5-40w eikä tikusta ole hävinny yhtään öljyä. tuo teboilin 10-60 extreme varmaan hyvä öljy tehokkaimassa koneissa myös vapareissa. hyvä kuuma viskositeetti
-
Rosvo-Roope
- 'Kadett'