Nyt olis autokaupan setä tarjoomassa tuommoista peliä alle. Onko tuo miten kestävä tekniikaltaan, kestääkö kone miten paljon kilometrejä?
Autossa CD-varustetaso, eli automaatti ilmastointi ja paljon muuta mukavaa.
Huollettu aina merkkiliikkeessä, yhdellä omistajalla ollut.
Tämän enempää en saanu firman toimitusjohtajasta irti, tekniikasta ei osannu sanoa mitään, joten jos kokeneemmat ja automallin paremmin tuntevat osaisi varoittaa piilevistä ongelmista.
Kiitos
Omega 2.0TD, vm1998, ajettu 180Tkm, mitä vikoja odotettaviss
Enhän minä näistä oikeasti mitään tiedä, mutta omalla ´99:llä on nyt mittarissa 314 tkm. Hallussani on peukalohangallinen historiallisia huoltokuitteja, joiden perusteella ei vaikuttaisi kovin lupaavalta (ei näitä ostaessa mulla ollu, mutta sain kopiot liikkeestä, kun tuota oli ensimmäiset 220 tkm hoivattu pääsääntöisesti yhdessä paikassa). Koneeseen on noiden mukaan vaihdettu vain öljynjäähdytin ja vesiletkuja. Ilmamassamittariakaan ei tähän ilmeisesti ole vaihdettu koko aikana, mutta olen kuukausi sitten porannut siihen tuuletusta parantavan reiän;-). Ruiskusuuttimien ylivuotoletkut hapristuu lähes valon nopeudella. Kallein vika on ollut ohjaustehostin, joka oli vaihdettu jossain 150:n paikkeilla. Alustan puslia ja koiranluita oli mennyt. Itse olen vaihtanut etutukivarsien puslat, mutta paikoillaan olleet olivat näennäisesti ehjät. Takapitkittäistukien etupuslat olivat puolestaan ihan paskana. Alkup.iskareissa on edelleen kaasut sisässä, mutta sijaitsevat kylläkin tallin nurkassa. EGR systeemin ansiosta imusarjassa on arviolta 5mm karstakerros. Keskuslukon johdotuksen korjasin toisesta takaovesta vastaikään ja radio pilirimpsis on surkea...mutta ei tätä ole kovin kalliisti tarvinnut korjata meillä yöpyessään viimeisen kolmen vuoden aikana(koputtaa puuta).
Tuota, noin. Ylläolevan perusteella näissä taitaa olla erilainen mittari. Tässä on mittatapit semmoisessa umpikanavassa, sanoisinko, että kanavan peräseinä on alumperin tukossa. Kaivoin 5mm reiän mainittuun seinämään. Mulla todettiin testerillä, että virtaus alkoi olla aikalailla huonoa ja kyllä kiitos veto parani huomattavasti (myös testerillä todettuna virtaus parani elvästi). Aiemmin tyypillinnen "vetää- ei vedä" empiminen loppui kokonaan. Muuten tämän analysointi on vielä hieman kesken, mutta en moiti toistaiseksi.On 2004-04-01 15:42, eerom wrote:
rgs1: Mites porasit ilmamassamittarias? Vaikuttiko paljonki koneen menohaluihin? Astrassa nopeesti katottuna ilmanvirta filmille menee aika mutkattomasti :/
Voiman puute!On 2004-03-31 14:23, Sorjonen wrote:
Nyt olis autokaupan setä tarjoomassa tuommoista peliä alle. Onko tuo miten kestävä tekniikaltaan, kestääkö kone miten paljon kilometrejä?
Autossa CD-varustetaso, eli automaatti ilmastointi ja paljon muuta mukavaa.
Huollettu aina merkkiliikkeessä, yhdellä omistajalla ollut.
Tämän enempää en saanu firman toimitusjohtajasta irti, tekniikasta ei osannu sanoa mitään, joten jos kokeneemmat ja automallin paremmin tuntevat osaisi varoittaa piilevistä ongelmista.
Kiitos
Huomasin tämän kun koe-ajelin noita vuosi sitten aika aktiivisesti, mielummin 2,2 tai 2,5
Jos kysymys oli heitetty minulle, niin en kommentoi, on käsikäyttöinen ilmastoiti. Senverran lisään, että kolmas vilkunviiksi on menossa, mutta samassa kaupassa tuli vakionopeussäädin halvalla.On 2004-04-03 21:29, Sorjonen wrote:
Mitenkäs tuo automaatti ilmastointi on kestäny? Tai siis ne moottorit mitkä läppiä kääntää, eli ei ilmastointi vaan ne moottorit ja läpät.