Uusi Astra Turbo järkyttävän kallis

Keskustelua Opeleista
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

On 2004-04-03 22:45, Platinum wrote:
On 2004-04-03 15:32, Veeksi wrote:
paljon aina vingutaan sitä miks suomeen tuodaan ja miks suomessa myydään vaan garvalakki-malleja...niin...eipä tässä taida tarvita ees sen tarkemmin eritellä niitä syitä, jos on tämänkin topicin (tai toisen astra h:n hintaan käsittelevän topicin) lukenut...
Yksikään minun listan autoista ei ole oman merkkinsä karvalakkimalli,päinvastoin,mallinsa yläpäästä...!

Joten pienessä Astrassa tuntuu olevan hintaa.
tiedätkö mitä karvalakkimalli tarkoittaa? jos tosissaan noi sun listas mallit ei ole ns. alkaen hintoja kaikkien kohdalla niin se ensinäkin vie pohjan koko vertailulta. edelleen uskon kuitenkin niiden olevan alkaen hintoja noille moottorivaihtoehdoille. niin tai näin, niin joka tapauksessa jotta hinta vertailulla olisi edes pienintä pohjaa täytyisi varusteita vertailla tarkasti vastaikkain (pimpelipom - löytyy, ei löydy, lisävarusteena jne.).

lisäksi voisin virkkaa sen verran että osaa noista autoista ajaneena voin sanoa että jos astra on vähääkään kasvanut edellisestä (mikä on enemmän kuin todennäköistä...vrt. vectra), niin ei voida sanoa että noi olisi enää luokkaa isompaa...enintään paperilla.

ps. arveliko joku jossain topicissa tämän platiniumin olevan jartza (vai oliko kyse jostain muusta nimimerkistä)? rupee vaan hyppii silmille ku joka ikisessä topicissa o vaa jotai mussuttamassa opelista...enemmän tai yleensäkin vähemmän syystä....

<font size=-1>[ This Message was edited by: Veeksi on 2004-04-04 05:38 ]</font>
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Samaa mieltä edellisen kanssa noista "karvalakkimalleista".

Otan esimerkiksi siitä Platinumin listasta Audi A4:n..koska siitä nyt on itellä viimeisimmät kokemukset.
Hinta siis todellakin oli "alkaen"-hinta. A4:n kohdalla voi "alkaen"-hintoihin lisätä suoraan reilut 2000e, johtuen siitä että kaikissa Suomessa myytävissä A4:siin tulee Ambiente2-varustepaketti automaattisesti..eli siis +2000e..vai olikohan tarkalleen 2300e..
Jos A4 turboa (etuveto) halutaan varustella samantasoiseksi kuin Astra turbo niin varusteet on poimittava yksi kerrallaan lisävarustelistalta..KOSKA "sport-paketti" joka varustelisi A4:n LÄHES Astra turboa vastaavaksi on pakettina saatavilla vain A4 quattroihin, joihin se maksaa reilut 3000e..erikseen ostettuna "sport-paketin" kilut ja kalut tulee maksamaan reilut 4500e.
Eli tällä hetkellä on "alkaen" hintaan lisätty jo lähes 7000e..ja vieläkään varustelu ei vastaa täydellisesti turbo-Astran varustelua.

Että oliko se Astra turbo sittenkään niin kallis verrattuna A4 etuveto-turboon..

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-04-04 10:32 ]</font>
Riihis
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Riihis »

Mitä tilpehööriä tuon astra turbon varustukseen sitten kuuluu?? Onko jotain oikeasti käyttökelpoista vai pelkkää "jotain"..? Kumman paljon, jos A4:een joutuu yli 7000€:lla ostamaan lisää kamaa..tosin eriasia on sitten se ajelisinko mieluummin audin vai opelin turbolla :wink:
HYI
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja HYI »

Kieltämättä viime aikoina, kun Opelilta olisi pukannut pihalle yhtään kiinnostavampaa mallia tyyliin OPC Astra, niin jostain kumman syystä hinta on ollut kilpailijoihinsa nähden erittäin eksyksissä.

Ei-kiinnostavia malleja tai tolkuton hinnoittelu, laatumielikuva huono, tarvinneeko ihmetellä että väki siirtyy VAG:in leipiin... :grin:
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Niin..vai onko se OPC-Astrankaan hinta niin eksyksissä ollut kilpailijoihinsa..?!

Otetaanpa sitten (vaihteeksi) esimerkki sieltä VAG-konsernista ja Audista:

Astra OPC..Audin vastine lienee vanhemmasta A3 mallista S3 ja uudemmasta A3:sta 3.2 V6..Molemmilla VAGin tuotteilla hintaa useita tuhansia euroja enemmän kuin OPC-Astralla..

Toki on täysin makuasia ja mieltymyskysymys kuinka pistää vaikkapa S3:n ja Astra OPC:n "paremmuusjärjestykseen"..mutta minusta tosiasia kuitenkin on että OPC-Astra ei minusta ole kilpailijoihinsa nähden ylihintainen.

Laatu- ym mielikuvat..oli ne sitten oikeita tai vääriä..vaikuttanevat kuitenkin enemmän kuin kylmät faktat.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

On 2004-04-03 15:32, Veeksi wrote:
paljon aina vingutaan sitä miks suomeen tuodaan ja miks suomessa myydään vaan garvalakki-malleja...niin...eipä tässä taida tarvita ees sen tarkemmin eritellä niitä syitä, jos on tämänkin topicin (tai toisen astra h:n hintaan käsittelevän topicin) lukenut...
Tähän komenttiin tahdon edelleen puuttua,tiedän mikä on karvalakkimalli.

Se on Audi A4 1.6
Astra H 1.4 jne...jne...!

Mutta kyllähän noita isommilla koneilla ja turboilla myydään käsitykseni mukaan ihan mukavasti.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-04-04 05:36, Veeksi wrote:
ps. arveliko joku jossain topicissa tämän platiniumin olevan jartza (vai oliko kyse jostain muusta nimimerkistä)? rupee vaan hyppii silmille ku joka ikisessä topicissa o vaa jotai mussuttamassa opelista...enemmän tai yleensäkin vähemmän syystä....

On tämä kyseinen jartza ollut kova pala näköjään,kun tunnun sopeutuvan hänen saappaisiin niin hyvin.Kiitos siitä! :smile:

Opeleita en sen enempää hauku kuin muitakaan merkkejä,puhun vain mitä olen kuullut ja kokenut.

Omat Opelini on pelannut tosi hienosti.
deore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja deore »

Sori vaan mä, mutta kyllä se vaan on kylmää faktaa että Opel Astra ja Audin A3 ovat autoina kuin eri planeetoilta. Laatuvaikutelma, imago, jälleenmyyntiarvo, vain muutamia mainitakseni. Opelilla ei ole mitään jakoa jos sen hinta hipoo Audin hintoja. Kumpaakin olen ajanut.

Tämä siis Opelilla ajavan suusta. Vaikka tällä hetkellä Opelia kuljetankin, niin ei minulle tuota mitään tuskaa tunnustaa ettei se ole maailman paras auto. Minun autossani on vaan juuri tämänhetkiseen elämäntilanteeseeni (yliopisto-opiskelu) sopiva hinta-laatusuhde. Kun ajat muuttuvat, niin muuttuu autokin. Jos Opelin hinta-laatusuhde olisi vinksallaan, niin en edes katsoisi sen suuntaan.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

"karvalakkimalleista" vielä sen verran että itse luen "karvalakkimalleihin" esim käytännössä kaikki Mersut joita ei ole lisävarusteltu.

Vaikkapa edellinen autoni..uutena jonkin matkaa yli 60t euroa (alkaen-hinta)..moottoriltaan mallisarjansa keskivaiheilta. Silti ilman lisävarustelua, lisähintaan autosta hädintuskin löytyi ratti!!! Jopa sisävalo oli ostettava lisävarusteena..eli kyllä minä senkin "alkaen-hinnan" -version vielä "karvalakkimalliksi" luen.

Ongelma on erityisesti Mersujen, mutta samaa vikaa on myös oikeastaan kaikilla VAG-konsernin merkeillä sekä hiukan myös BMW:llä. Eli oli malli/ hinta mikä tahansa niin "alkaen-hinnalla" auto on varustukseltaan juuri ja juuri ajokelpoinen. Käytännössä näihin alkaen-hintoihin saa aina lisätä vähintään 10t euroa että auto on edes auttavasti varusteltu..ja jos sen haluaa varustella esim japsimallien kanssa samalla varusttasolla niin kymppitonnin saa jo melkein tuplata.

Opelin varustelutaso on minusta saksalaismerkiksi varsin kattava.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-04-04 13:09, deore wrote:
Sori vaan mä, mutta kyllä se vaan on kylmää faktaa että Opel Astra ja Audin A3 ovat autoina kuin eri planeetoilta. Laatuvaikutelma, imago, jälleenmyyntiarvo, vain muutamia mainitakseni. Opelilla ei ole mitään jakoa jos sen hinta hipoo Audin hintoja. Kumpaakin olen ajanut.

Tämä siis Opelilla ajavan suusta. Vaikka tällä hetkellä Opelia kuljetankin, niin ei minulle tuota mitään tuskaa tunnustaa ettei se ole maailman paras auto. Minun autossani on vaan juuri tämänhetkiseen elämäntilanteeseeni (yliopisto-opiskelu) sopiva hinta-laatusuhde. Kun ajat muuttuvat, niin muuttuu autokin. Jos Opelin hinta-laatusuhde olisi vinksallaan, niin en edes katsoisi sen suuntaan.
No,enpä sen enempää noita vertaillutkaan..ainoastaan niiden hintoja. Ja OPC-Astran vastine Audilta on lähinnä S3 tai uudemmasta A3 V6.

Mulla on ollut siis useita Opeleita (kuten valtaosa tietää) Vectroista Astra turbo coupeen,Mersu SLK (+useita "lainamersuja" vanhemmlta) ja nyt A4 T Quattro ja EDELLEEN olen sitä mieltä että Opel ei jää laatuvaikutelmaltaan..tai oikeastaan miltään muultakaan ominaisuudeltaan jälkeen sen enempää Mersusta kuin Audistakaan.

Ainoa missä Opel jää joistain merkeistä aavistuksen jälkeen on (ehkä) jälleenmyyntiarvo.

Omalla kohdallani seuraava auto voi aivan yhtä hyvin olla jälleen Mersu kuin Opelkin..kysymys on vain siitä mitkä ovat sen hetkiset tarpeet ja toiveet itsellä + siitä kuinka hyvin eri valmistajien tuotteet vastaavat tarpeisiin ja toiveisiini.
Jos seuraava autoni ei ole Opel se johtuu siitä että Opelilla ei ole tarjolla minua miellyttävää mallia..EI siitä että Opel tekisi esim laadultaan huonoja autoja.

Niin..ja sanotaan nyt vielä lopuksi se että EDELLEEN omistamistani autoista ylivoimaisesti eniten ajamisen iloa ja nautintoa ovat tarjonneet kumpikin Astra Coupe jotka minulla on ollut..niin SLK kuin Audi jäävät kauas siitä ajamisen ilosta mitä Astra coupet kuskille mutkatiellä tarjosi.

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-04-04 13:26 ]</font>
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-04-02 23:20, Platinum wrote:
Onhan toi pieni Astra aika kallis reilu 34000 eurolla,laitetaan vaikka vertaillen...!

* Audi A4 Turbo 36950e...164hv
*Honda Accord 2.4i 35500e...190hv
*Mazda 2.3 GT 31900e...166hv
*Opel Vectra GTS Turbo 34810e...175hv
*Renault Laguna Turbo 33800e...164hv
*Saab 9-3 SS Turbo 35900e...175hv
*VW Passat Turbo 32490e...150hv
*Volvo S40 2.4i 32200e...170hv

Tossa nyt muutama vertailuun,ei tulis Astra heti kättelyssä mieleen.Koko nippu Astra mukaanlukien 3000euron sisällä.

No laitetaan pikku kysely tähän alkuperäisen topicin sisään,jos sallitaan?

Leikitään,että hyvä haltija antaa sinulle 34200e rahaa,mutta omalla max.3000euron sijoituksella saisit valita listasta jonkun auton jos haluat.Minkä auton ajat kotipihallesi?

Itse kaivan kuvetta 1300 euron verran ja taidan päätyä Accordiin.

-Varusteet ja tekniset tiedot löytää linkistä.

http://www.honda.fi/models/default.asp

<font size=-1>[ This Message was edited by: Platinum on 2004-04-04 14:03 ]</font>
Riihis
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Riihis »

Saapin tai volvon.. Taitaa olla aika harvassa ne jotka ottais astran..tai sitten on oikeesti merkkihulluutta ilmassa :wink:
deore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja deore »

On 2004-04-04 13:24, mä wrote:
Mulla on ollut siis useita Opeleita (kuten valtaosa tietää) Vectroista Astra turbo coupeen,Mersu SLK (+useita "lainamersuja" vanhemmlta) ja nyt A4 T Quattro ja EDELLEEN olen sitä mieltä että Opel ei jää laatuvaikutelmaltaan..tai oikeastaan miltään muultakaan ominaisuudeltaan jälkeen sen enempää Mersusta kuin Audistakaan.
Sitten täytyypi sanoa että meillä on vaan perustavampaa laatua oleva näkemysero. :smile: Kun istuu Astran jälkeen Audiin (on se sitten A3, 4 tai 6) niin ohjaamon tyylissä mennään noin puoli valovuotta eteenpäin. Minä olen niitä, joiden mielestä turbomoottorin laittaminen peruskauppakassiin on järkevää jos hinnassa on vaan mieto "gti-lisä", mutta että se alkaa näyttämään jo vähän naurettavalta jos tästä kauppakassista tulee hinnaltaan jo premium-luokan tehomalleja lähestyvä. Astra Turbo nyt jäi vielä tämän naurettavuusrajan alapuolelle, mutta silti se on minun silmissäni vain Astra, vaikka se onkin "coupe" ja siinä on turbomoottori. Sisältä auto on lähes 1:1 sama kuin karvalakkimalli. Ei ollenkaan sitä hienostunutta sporttisuutta mitä esim. Audin malleista löytyy. Pikemminkin vähän Kerava-tunnelmaa.
all love is unrequited
HYI
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja HYI »

>Mä

Olen erittäin paljon eri mieltä siitä, mikä tuolle OPC astralle olisi ollut "oikea" vertailupari.

Unohdetaan hintalappu ja tuumataan. Auto on pieni, farkku, etuvetoinen ja parisataa oinasta laukkaa konepeiton alla.

Tässä on mun mielestä sopivan kiihkottomasti ja nimenomaan oikein ominaisuuksiensa puolesta valittu kolmikko: http://www.autobild.de/suche/artikel.ph ... el_id=3899

Kaikki tarjoavat hyvin toisiaan lähellä olevia ominaisuuksia ja hintaero kolmikolla Saksassa on todella pieni, ei 12tuhatta (!) euroa, kuten se taitaa tällä hetkellä olla Skodan ja Astran välillä Suomessa (vieläkö tuota astraa "myydään"?).

Opelin hinnoittelua on ennenkin vaivannut "halu" tehdä hinnoittelemalla "normaaliautosta" jotenkin hieno, hyvä esimerkki ne bertone coupe astrat tms.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Nimimerkki Mä,miksi vaihdoit Astra Turbo Bertonen pois 5000km jälkeen:n.Miksi et ostanut Opelia sen jälkeen enää,vaan SLK:n!

Nyt ostit Audin,miksi et ostanut Opelia?Tuolla Audiin sijoitetulla rahalla olisit saanut valita minkä Opelin tahansa.

Viimeksi ei ollut sinun tarpeita tyydyttävää avomallia Opelilla,siksi SLK,onko se nyt nelivedosta kiinni ettei Opel.

Kehut,ylistät,vertaat parempiin.Mutta itse kierrät kuin kissa kuumaa puuroa Opelit!

Siksikö,koska et voi ajaa Opelilla sen putoavan maineen takia?täällä niitä on vain kiva anonyyminä kehua,että saa kavereita. :wink:
Vastaa Viestiin