Vectra B - antennivahvistin, CD ja vakionop.s...

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
MIL
'Agila'

Viesti Kirjoittaja MIL »

Tere!

Liityin juuri Opelin omistajien iloiseen joukkoon ja heti pitää ruveta laitetta fixaamaan. Eli -98 dti caravan ja philipsin alkup. mankka.

Ongelmat on seuraavia: 1) CD-soitin ei toimi, välillä soittaa jotain levyä, mutta yleensä ilmoittaa vaan, että ERROR. Kokeilin kaverin etulevyä (näytöllinen philipsi), ja sillä soitti ainakin aluksi. Tämä hoitunee kuitenkin soittimen vaihtamisella, vai onko jollain hyviä neuvoja asian korjaamiseksi, tänään ajattelin vielä testata cd-puhdistuslevyä.

2) Radio ei juurikaan kuulu, ja oletan tätä forumia selailtuani, että antennin vahvistimessa jokin mättää, mutta mikä voi olla? Radio tiedot menee kyllä kojelautanäyttöön, eli virtaa ja tietoa ainakin sinneasti menee. Mikä avuksi?

3) Vakionopeuden säädin ei toimi. Forumilla on kerrottu, että dti-malleissa se saa asennettua, kunhan vaan lyö sopivan viiksen kiinni. Onkohan jossain ohjelmointivika vai voiko yksinkertaisesti viiksi olla hajalla. Kosketushäriö tms. Muuten viiksi toimii moitteetta.

Kaikki tieto vie eteenpäin...
MIL
MIL
'Agila'

Viesti Kirjoittaja MIL »

CD-rupes toimimaan, kun pisti puhdistaja kiekon sisään, kuivapuhdistus sittarin levyllä. Toimii ainakin toistaiseksi.

Edelleen muut ongelmat esillä.
MIL
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

On 2004-04-05 20:11, MIL wrote:
CD-rupes toimimaan, kun pisti puhdistaja

Edelleen muut ongelmat esillä.
MIL
Radiovikaan kannattaa tarkastaa antennin jalka. Noihin vuosiin on todennäköisesti huonona. Myös piiska voipi olla poikki. Jos/kun joudut uutta antennia ostamaan, niin mielellään semmoinen missä on tuo vahistin mukana. Vahvistimettomalla pilipssi kuuluu huonosti.

t. nimim. mistä minä tiedän...
WalesinApina
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja WalesinApina »

Mulla -98 omegassa ei radio meinannut kuulua millään ja viaksi paljastui Philipsin perässä olevan antenniliittimen lohkeaminen.

Ennenkuin teet mitään suuria vianetsimistöitä, kokeile antennin toimivuutta toisella mankalla. Mulla ne teki niin huollossa ja väitti (osin ihan syystäkin) mun mankan olevan sökö.
MIL
'Agila'

Viesti Kirjoittaja MIL »

Joopa joo - sano rengit kännissä...

Tosiaan taisin iloita hieman liian aikaisin sen CD:nkin toimimisen kanssa. Parannusta on kyllä tapahtunut, mutta edelleen se herjaa välistä Erroria. Eli tämäkin kyllä viittaa siihen philipsin toimimattomuuteen.

Pitänee kokeilla toisella soittimella, josko radio toimisi.

Eikö muuten antenni itsessään sijaitse jossain takalasin ylälaidassa piilossa tai jossain niillä nurkin??

Tietääkö kukaan, voiko vakionopeudensäädintä herätellä henkiin ohjelmallisesti, vai onko todennäköinen vika itse viiksessä?

MIL
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-04-06 14:11, MIL wrote:

Eikö muuten antenni itsessään sijaitse jossain takalasin ylälaidassa piilossa tai jossain niillä nurkin??

Tietääkö kukaan, voiko vakionopeudensäädintä herätellä henkiin ohjelmallisesti, vai onko todennäköinen vika itse viiksessä?
Eikös kaikissa karavaaneissa ole piiska katolla? Ihan tarkistin, että alussa puhuttiin karavaanista, täytynee tihrustaa noita B1 mallisia tarkemmin.

Sori, olen rikkonut vasta ilman vakkaria olevan viiksen...
Garlo Gee
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Garlo Gee »

B-Vectra Caravaaneissa on ulkoinen piiska-antenni.

Tarkistappa onko vilkku- ja vakionopeussäätimen kytkimen piuhat kunnolla kiinni ratin ympärillä olevien muovien alla. Vakionopeuden säätimelle on lisäksi yksittäinen, harmaa liitin.
MIL
'Agila'

Viesti Kirjoittaja MIL »

Juu, kyllähän se katolla seisoo. Autossa on Nokian HF-sarja ja luulin, että se on sen piiska. No täytyy toivoa, ettei koko antennia johtoineen tarvi uusia - ei viittis repiä kaikkia paneeleita irti johdon vetämiseksi.

Täytyypä purkaa ratin tausta ja tsekata se viiksen kytkennät.
...
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-04-07 19:08, MIL wrote:
Juu, kyllähän se katolla seisoo. Autossa on Nokian HF-sarja ja luulin, että se on sen piiska. No täytyy toivoa, ettei koko antennia johtoineen tarvi uusia - ei viittis repiä kaikkia paneeleita irti johdon vetämiseksi.
Siinä voipi olla sekä gsm että radio samassa piiskassa. Jos piiskan pinnalla kiertää spiraalimaisesti ohut johto (voipi olla kaksikin) se on melko varma merkki yhdistelmäantennista. Joka taas ei liene alkuperäinen, ja mahdollisesti tuo vaihdettu antennijalka ei sisällä antennivahvistinta...mikä selittää huonon kuuluvuuden. Ihan vaan sillä, että tuommoinen sijaitsee meitsin katolla yllämainituin seurauksin:-(
Vastaa Viestiin