Kukaan tehnyt itse C20XE calibraan putkistoa?
Ajattelin ruveta vääntämään 2,5" rosteri putkesta uutta putkistoa katilta taaksepäin. Pitää tehdä erikseen tuo katinkorvausputki jotta voi laittaa sen takaisin paikoilleen jos mitään hyötyä ei katin pois ottamisesta ole. Olisi hyvä nähdä joitakin kuvia jonkun muun vastaavasta projektista ja joitain arvioita että paljonko menee putkea, kun en ole päässyt vielä nosturille mittailemaan.
En nyt halua mitenkään lamaannuttaa rakenteluintoasi, mutta mieti kaksi kertaa.. meinaan vain, että jos et kattia pidä muuten kuin sen puoli tuntia katsastuksessa, niin joudut laittamaan sinne kaksi isoa pönttöä, sillä muuten on aika kova meteli/humina ja niitä pönttöjä tuskin alat itse vääntämään?
Eli otat sitten Lexamaulin, Remuksen, Supersprintin tai jonkun muun valmistajan rosteripöntöt sinne (pitää tietty olla rosteripöntöt, koska putketkin tulevat rosteria, heh!), niin oot köyhtyny jo sen vähintään 600euroa, joten samaan syssyyn kandeis tilata koko putkisto käyrineen päivineen, sopii ainaki sit niinku nyrkki silmään. Tää oli vaan mun mieleipide, mut lycka till.
Eli otat sitten Lexamaulin, Remuksen, Supersprintin tai jonkun muun valmistajan rosteripöntöt sinne (pitää tietty olla rosteripöntöt, koska putketkin tulevat rosteria, heh!), niin oot köyhtyny jo sen vähintään 600euroa, joten samaan syssyyn kandeis tilata koko putkisto käyrineen päivineen, sopii ainaki sit niinku nyrkki silmään. Tää oli vaan mun mieleipide, mut lycka till.
"On tämä saatana työmaa!"
Jep, tuota juurikin pitää kokeilla että onko siitä katin poistosta mitään hyötyä vai kovenevatko vain äänet. Ja meinasin tehdä tuon putkiston ensiksi ilman etuvaimenninta ja loppupäähän ns.tupla-tupla ulostulot eli kaksi marteliuksen päätevaimenninta 2x3" ulostuloilla ja voin kertoa että yksi tuollainen marteliuksen vaimennin korvaa parhaimmillaan kaksi isoakin vaimenninta äänenvaimennus ominaisuuksiltaan. Mutta pitää ruveta tuossa lähiaikoina calikkaa purkamaan ja ottaa samalla projekti kuvia niin onpahan sitten jos joku toinen kysyy samaa asiaa 
-
Jani Mukkala
- OCF Member