Kukaan tehnyt itse C20XE calibraan putkistoa?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Soiled
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Soiled »

Ajattelin ruveta vääntämään 2,5" rosteri putkesta uutta putkistoa katilta taaksepäin. Pitää tehdä erikseen tuo katinkorvausputki jotta voi laittaa sen takaisin paikoilleen jos mitään hyötyä ei katin pois ottamisesta ole. Olisi hyvä nähdä joitakin kuvia jonkun muun vastaavasta projektista ja joitain arvioita että paljonko menee putkea, kun en ole päässyt vielä nosturille mittailemaan.
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja GSi 16V »

En nyt halua mitenkään lamaannuttaa rakenteluintoasi, mutta mieti kaksi kertaa.. meinaan vain, että jos et kattia pidä muuten kuin sen puoli tuntia katsastuksessa, niin joudut laittamaan sinne kaksi isoa pönttöä, sillä muuten on aika kova meteli/humina ja niitä pönttöjä tuskin alat itse vääntämään?

Eli otat sitten Lexamaulin, Remuksen, Supersprintin tai jonkun muun valmistajan rosteripöntöt sinne (pitää tietty olla rosteripöntöt, koska putketkin tulevat rosteria, heh!), niin oot köyhtyny jo sen vähintään 600euroa, joten samaan syssyyn kandeis tilata koko putkisto käyrineen päivineen, sopii ainaki sit niinku nyrkki silmään. Tää oli vaan mun mieleipide, mut lycka till.
"On tämä saatana työmaa!"
Soiled
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Soiled »

Jep, tuota juurikin pitää kokeilla että onko siitä katin poistosta mitään hyötyä vai kovenevatko vain äänet. Ja meinasin tehdä tuon putkiston ensiksi ilman etuvaimenninta ja loppupäähän ns.tupla-tupla ulostulot eli kaksi marteliuksen päätevaimenninta 2x3" ulostuloilla ja voin kertoa että yksi tuollainen marteliuksen vaimennin korvaa parhaimmillaan kaksi isoakin vaimenninta äänenvaimennus ominaisuuksiltaan. Mutta pitää ruveta tuossa lähiaikoina calikkaa purkamaan ja ottaa samalla projekti kuvia niin onpahan sitten jos joku toinen kysyy samaa asiaa :smile:
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Magnaflownin 2,5" rosteripöntöt maksaa 110e kpl ja ne ovat ikuisella takulla olevia että ei ne nyt mitään kovin kalliita ole.
Ei ole riemulla rajaa,kun opelilla ajaa!
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Eivät kyllä vaimenna oikein hyvin noi magnaflown vaimentimet,kaverilla oli gti turbo golffissa rosteri putki kaks tollasta vaimenninta ja katti paikallaan,silti huuti aikasta kovaa.
Sammy_
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Sammy_ »

Itselläni on tuo Remuksen putkisto kalikassa. Eikä sekään kyllä mistään hiljaisemmasta päästä ole. Mutta tietty jos haaveilee 2.5" -> putkistosta niin tottakai ääntäkin syntyy.
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

ite laitan marteliuksen joku 2.5" nyt siinä vielä on vakio putkisto CSC vaimentimella ei mua ainakaan haittaa jos esim.marteliuksesta vähän ääntä lähtis tietää ainakin äiti laittaa kahvinkeittimen päälle kun kuulee että oon tulossa :smile:
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Vastaa Viestiin