ehhh? toi 170hv:n moottori on Z20LEL, mikä mun ymmärtääkseni ja myös todennäköisesti on käytännössä Z20LET (vectrasta löytyvä saabin turbomoottori on taas ihan eri moottori), jonka luonnetta on muutettu aika paljon...liekkö pelkällä ohjelman muutoksella ollaan moiseen päästy? toi 170hv:n Z20LEL on ainakin paperilla kuin common-rail TDiesel -moottori. huippuvääntö saavutetaan ~2000rpm:ssä ja sitä on paljon...Z20LET:ssä huippuvääntö saavutetaan "vasta" jossai ~4000rpm:n paikkeilla.On 2004-04-06 11:47, Ceeray wrote:
Ihan asiasta poiketakseni, kuinka on mahdollista että tollaisella 170 hepan turbolla ei sitten pärjää 2.2 ecotec koneelle suoritusarvoissa? Tietty lastulla mutta silti..
Esim. taas Z20LET on taas ihan eri suoritusarvot tarjoava moottori, eikä toi uusi 200hp turbo taida pystyä siihenkään...?
tämää johtaa siihen että monille tosi monipuolisesti ajattelevalle jolle suorityskyky = 0-100 aika, näyttää astra nuhaiselle. vääntömoottori pääsee kuitenkin vasta oikeuksiinsa jossai 80 tai 100kmh:n jälkeen. mutta kukapa sitä ohituskiihtyvyyttä tarttee...kunhan lähtee nopeesti keskustan valoista! ...eiks je?
moni ei vieläkään tosissaan taida tajuta miks TURBO astran hinta on normivehkeeseen verrattuna kallis...eikä sitä, että vaikka noita TURBO astroja ei myytäs suomessa yhtään, niin suomen opelin maahantuojaa ei varmasti älyttömästi sureta ja itse emäyhtiöö EV(V)VK.
ja mitä sitten tulee jonkun c vectran tahi signumin kojelautaan, niin se on täysin makuasia. MUN mielestä se on ainakin aivan mielettömän paljon laadukkaammaan ja elegantimman...eli hienomman näköinen kuin B vectrassa. itse en pidä mistään riisityylisistä säläkojetauluista...vaan saksalaisen näköisistä.
EDIT: on muuten autobildissä uudestaan astra ja golf vastakkain...tällä kertaa ihan perus 1.4 mallit...saivat tasan saman verran pisteitä. aika jännä että heti uusivat testin pikkasen eri varusteilla, mutta muuten samoilla autoilla.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Veeksi on 2004-04-06 17:23 ]</font>