Taas on Astra farkun -99 valomuistirele sipannut, yhden sellaisen olen kaverillekin kuntoon tinannut, mutta kun en löydä omastani koko relettä! Kuskin vasemman jalan vierestä olen peilien kanssa etsinyt rele- ja sulaketaulun takaa, mutta ei löydy. Missä ihmeessä se on?
Aha, kiitos vastauksista. Olen siis hakenut ihan väärästä paikasta. Voitteko vielä hiukan tarkentaa löytyykö ratin vasemman vai oikean jalan puolelta? On se kumma kun kojelaudassa olisi kunnon paikkakin releelle siinä sulaketaulussa, niin pitää mennä kasaamaan auto tuon releen ympärille.
Onks se rele jo muka 80€? Itse ostin vuonna 2000 ja silloin hinta oli 270 mk eli 45€. Tosin kyseinen rele löytyy lipastosta kun sain sitten vanhan releen korjattua.
Rele + työ, jos enää nykyään saa tuolla hinnalla. Ja releen vaihto on turhaa koska se uusikin hajoaa parissa vuodessa samasta juotoksesta. Mieluummin juotan itse kunnolla.
Nonnih, taas pelaa. Rele löytyi käsikopelolla rele- ja sulakeboksin takaa, lähti nitkuttelemalla irti mittaritaulun tulipalkista, ja sitten se olikin johtonipun päässä käsiteltävissä. Se sama juotos tästäkin oli irronnut, näkee kyllä heti silmällä kun vaan avaa releen kuoren. Vähän kolvia ja tinaa, ja rele paikalleen. Vielä kerran kiitos releen jäljille opastaneille.
Minulla muistaakseni roikkui sulakerasia vapaana, tarkkaa releen paikkaa on paha sanoa kun olin polvillani maassa auton vieressä nenä ovea kohti ja sitten kurotin oikealla kädellä niin ylös kuin pääsin siitä sulakerasian takaa. Siellä tuntui käsikopelolla murikka joka nitkuttelemalla irtosi. Takaisinasennus: samat liikkeet päinvastaisessa järjestyksessä.