Kansityöstä ja tekijöistä
Olen kysellyt kansitekijöitä V6 (c25XE)
koneelle. Haluaisin samalla, että kannet
viritettäisiin viimeisen päälle. Olen kuitenkin saanut ristiriitaista tietoa em.
kansista, toisen tekijän mukaan kansille ei
voi tehdä juuri mitään ja toinen taas lupaa
huomattavia parannuksia vääntöön ja tehoon.
Mikä on totuus ? Ovatko kannet jo tehtaalla
niin hyvin tehty, ettei parannusta juuri
tapahdu ?
koneelle. Haluaisin samalla, että kannet
viritettäisiin viimeisen päälle. Olen kuitenkin saanut ristiriitaista tietoa em.
kansista, toisen tekijän mukaan kansille ei
voi tehdä juuri mitään ja toinen taas lupaa
huomattavia parannuksia vääntöön ja tehoon.
Mikä on totuus ? Ovatko kannet jo tehtaalla
niin hyvin tehty, ettei parannusta juuri
tapahdu ?
Kyllä niitä harvemmin niin hyviä kansia tuotantoautoissa on nähty etteikö niitä voisi parantaa. Toisia enemmän toisia vähemmän. Valujen ehdoillahan sitä pitää edetä. Toinen asia sitten on jos ruvetaan täyttämään kanavia tai palotiloja. Tällöin tilanne voi muuttua paljonkin alkuperäisestä lähtökohdasta. Ja moottorihan on kumminkin kokonaisuus jossa monien osatekijöiden täytyy kohdata jotta lopputulos olisi hyvä. Esim edellä mainituissa V6 2.5 l kansissa on parantamisen varaa. Se mihin tähtää muutoksilla on jokaisen teettäjän oma asia. Jo hyvinkin maltillisella muutoksella voi olla ratkaiseva tekijä esim vääntömomenttiin ja tehon jatkuvuuteen. Kansiviritys J.Kosunen
Mulla ei ole Kansisetista kuin positiivista kerrottavaa. Itse olen siellä teettänyt 4-cih kannen, 6-cih kannen ja yhden ohc-kannen, ja kaikkiin olen ollut tyytyväinen. Aina on ollut sitä mitä tilattu ja hinta sopiva. Jamppa on myös asiantunteva ja kärsivällinen neuvomaan asennuksien kanssa.
Kaveripiirissä on siellä teetetty myös V6-kansia, perämoottorin kansia ym. Keneltäkään en ole kuullut huonoa kommenttia. Negatiiviset sanomiset on tullut ilmeisesti siitä, että jotkut asiakkaat eivät ole ilmaisseet riittävän tarkasti mitä haluavat kannelleen tehtävän.
Kaveripiirissä on siellä teetetty myös V6-kansia, perämoottorin kansia ym. Keneltäkään en ole kuullut huonoa kommenttia. Negatiiviset sanomiset on tullut ilmeisesti siitä, että jotkut asiakkaat eivät ole ilmaisseet riittävän tarkasti mitä haluavat kannelleen tehtävän.
-
0500_Ascona
- 'Admiral'

Minä liityn tähän kannattaja-joukkoon, yhden oman kannen voimalla (2.2 Cih) ja kaveripiirin usealla kannella. Tosin voin sanoa että myös Jamppa kuuluu kaveripiiriin niin....On 2004-04-12 18:30, edelbrock wrote:
Mulla ei ole Kansisetista kuin positiivista kerrottavaa. Aina on ollut sitä mitä tilattu ja hinta sopiva. Jamppa on myös asiantunteva ja kärsivällinen neuvomaan asennuksien kanssa.
Negatiiviset sanomiset on tullut ilmeisesti siitä, että jotkut asiakkaat eivät ole ilmaisseet riittävän tarkasti mitä haluavat kannelleen tehtävän.
Ja tuskin kukaan on ollut tyytymätön varsinaiseen työn jälkeen........?
<font size=-1>[ This Message was edited by: 0500_Ascona on 2004-04-12 19:50 ]</font>
Nää on näitä iän ikuisiakysymyksiä.
Kansiset tekee ihan toimivia kansia ja muutenkin Saastamoinen vaikuttaa asiantuntevalta kaverilta lisäksi palvelu on hyvää, mutta totuus on se että samalla rahalla saa enemmänkin.
Olen itse vertaillut omia, Saastamoisen, Mattilan sekä poikkimäen tekemiä kansia ja kaikki ovat kyllä toimineet moitteettomasti, mutta Mattilan kansi parhaiten.
Kansiset tekee ihan toimivia kansia ja muutenkin Saastamoinen vaikuttaa asiantuntevalta kaverilta lisäksi palvelu on hyvää, mutta totuus on se että samalla rahalla saa enemmänkin.
Olen itse vertaillut omia, Saastamoisen, Mattilan sekä poikkimäen tekemiä kansia ja kaikki ovat kyllä toimineet moitteettomasti, mutta Mattilan kansi parhaiten.
- A_Manta_1972
- 'Senator'

- Viesti:
Ainakin palvelun ja neuvojen osalta Kansiset on omalla kohdallani ollut oikein positiivinen kokemus.
Kannen laadusta en oikein osaa kommentoida, kun ei ole vertailukohtaa. Lisäksi kone ei ole kertaakaan rakentamisen jälkeen pelannut "kunnolla", joten en kannestakaan osaa sanoa. Vika saattaa olla säädöissä, vaikka niitäkin on yritetty hakea kohdalleen. Toinen mahdollisuus on viallinen nokka, jonka perusympyrä on väärä, mutta tähän mahdollisuuteen en ihan heti usko.
Kannen laadusta en oikein osaa kommentoida, kun ei ole vertailukohtaa. Lisäksi kone ei ole kertaakaan rakentamisen jälkeen pelannut "kunnolla", joten en kannestakaan osaa sanoa. Vika saattaa olla säädöissä, vaikka niitäkin on yritetty hakea kohdalleen. Toinen mahdollisuus on viallinen nokka, jonka perusympyrä on väärä, mutta tähän mahdollisuuteen en ihan heti usko.