Sähköistä....
Eli mun b-ascoon on ilmaantunu pari sähkö vika: polttoaine-mittari ei näytä mitään piatsi joskus kun on kone kylmä ja lämpö-mittari tekee saman tempun eli mistä lähteä tutkimaan kun kumpikin anturikin on uusittu joku 2kk sitte "huollon" yhteydessä... Ainii joskus startatessa ei tapahdu yhtään mitään ei edes solenoidi tee mitää ja kun antaa virtaa suoraan +kaapelilta (ei vaa kehtai aina tehdä sitä), nii hyvin starttaa sen jälkeen. Apua kaipailisin...
Mulla on ollu kanssa häikkää bensa- ja lämpömittarissa, yks mistä toi vois johtuu niin on mittarin takana oleva jännitteensäädin, kolme napainen metallinen osa, pudottaa ton jännitteen 12 voltista mittareille muistaakseni 6 volttiin.On 2002-09-05 00:37, Asconisti wrote:
Eli mun b-ascoon on ilmaantunu pari sähkö vika: polttoaine-mittari ei näytä mitään piatsi joskus kun on kone kylmä ja lämpö-mittari tekee saman tempun eli mistä lähteä tutkimaan kun kumpikin anturikin on uusittu joku 2kk sitte "huollon" yhteydessä... Ainii joskus startatessa ei tapahdu yhtään mitään ei edes solenoidi tee mitää ja kun antaa virtaa suoraan +kaapelilta (ei vaa kehtai aina tehdä sitä), nii hyvin starttaa sen jälkeen. Apua kaipailisin...
Jos toi starttaus ongelma on seuraavanlainen:
eli mitään ei tapahdu startatessa, paitsi bensapumppu lähtee pyörii(sähköinen), niin mulla autto se kun laitto startille oman releen, mitä ohjataan tolla virtalukolta tulevalla johdolla, saa tarpeeks virtaa niin alkaa startti pyörii
Calibra turbo -93/94
Mulla oli aikoinaan 1,3 Ascossa startin kanssa samantyyppinen vika. Kaikki pelitti muuten hyvin, mutta kun käänsi avainta startti-asentoon ei mitään tapahtunut.
Syyksi paljastui akun alapuolelta vaihdelaatikon pään mutterin alle kiinnitetty maajohto, joka oli hapettunut ja murtunut melkein poikki. Ei vaan riittänyt virranjohtokyky starttivirralle...
Kannattaa tarkistaa!
Syyksi paljastui akun alapuolelta vaihdelaatikon pään mutterin alle kiinnitetty maajohto, joka oli hapettunut ja murtunut melkein poikki. Ei vaan riittänyt virranjohtokyky starttivirralle...
Kannattaa tarkistaa!