sähkövika(ko) ? A vectran ulkolämpötilanäyttö?? liian korkea

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
menOPELi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja menOPELi »

Otsikkoon viitaten,
jos joku tietää, eli kun joissaki A vectroissa ja Calibroissa on niitä sellasia digikelloja, joissa myös se lämpötilanäyttö,
minulla on myös semmoinen.

ongelma:
ulkolämpötila näyttää yleensä oikein, mutta usein se nousee jonnekki +60 - +75 asteeseen, ja viipyy siellä n. 8h:sta 1päivään jopa, sitte yhtäkkiä taas laskee normaaliin, ja pysyy siellä taas n. viikon. ???

Mistä ihmeestä tämä johtuu? kytkennässä häikkää? maadoitus?
1. lämpöanturi on 1,5 viikkoa vanha.
2. kello on 1,5 viikkoa ollut paikallaan.
3. johdossakin vois olla parantamisen varaa.
4. Anturi on sen omalla paikalla etupuskimen alla vasemmalla.

suuret kiitokset kaikille, joilta apua saan.

<font size=-1>[ This Message was edited by: menOPELi on 2004-04-15 10:05 ]</font>
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

On 2004-04-15 10:04, menOPELi wrote:
Otsikkoon viitaten,
jos joku tietää, eli kun joissaki A vectroissa ja Calibroissa on niitä sellasia digikelloja, joissa myös se lämpötilanäyttö,
minulla on myös semmoinen.

ongelma:
ulkolämpötila näyttää yleensä oikein, mutta usein se nousee jonnekki +60 - +75 asteeseen, ja viipyy siellä n. 8h:sta 1päivään jopa, sitte yhtäkkiä taas laskee normaaliin, ja pysyy siellä taas n. viikon. ???

Mistä ihmeestä tämä johtuu? kytkennässä häikkää? maadoitus?
1. lämpöanturi on 1,5 viikkoa vanha.
2. kello on 1,5 viikkoa ollut paikallaan.
3. johdossakin vois olla parantamisen varaa.
4. Anturi on sen omalla paikalla etupuskimen alla vasemmalla.

suuret kiitokset kaikille, joilta apua saan.

<font size=-1>[ This Message was edited by: menOPELi on 2004-04-15 10:05 ]</font>
Täsmälleen sama vika, kun minun 95 2.0 CDX A2 Vectrassa. Alunperin minulla pelkkää pisteviivaa lämpötilanäytössä. Lämpötila-anturin koipi oli hapettunu liittimen (siellä etupuskimen alla) sisään. Vaihdoin anturin ja liittimen, sen jälkeen pelitti muutaman viikon. Sitten näytti 70-79 ja nyt pelkkää pisteviivaa. Todennäköisesti kontaktivika tai näytön komponenttivika. Jos näyttösi on uusi, tuskin komponenttivika.
Näyttöä ei löydy Alfamerin korjausoppaasta, mutta johdotus(johdinvärit) todennäköisesti sama kuin ajotietokone - malleissa. Eli anturille menee sininen ja sinivalkoinen johdin. Mittaa yleismittarilla anturin resistanssi ja mittaa myös resistanssi näytölle tulevasta liittimestä. Jos ero on kovin suuri, silloin tod. näk. vika johdotuksessa / liittimissä.
Itse en ole vielä ehtinyt asiaan syventyä.
Vastaa Viestiin