Aluvanteiden sovitinrenkaat nopeasti!?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Jani76
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jani76 »

Morjens! Ostin käytettynä Fondmetalin vanteet jotka ovat ilmeisesti olleet volkkarissa koska keskireiän koko oli 57mm. Eihän ne sitte käy suoraan vuoden 98 Vectra B:hen koska reiän pitäisi olla 56,6mm. Oletin että saan sopivat sovitteet rengasliikkeestä. No kävin rengasliikkeessä (Rengastoppi Lahti) laitattamassa niitä alle niin setä siellä sanoi että heillä ei ole sopivia soviterenkaita vanteisiin. Hänen mielestään vanteita olisi pitänyt alkaa sorvaamaan jotta sinne olisi saatu sopivan kokoinen rengas laitettua!?!? No laitettiin kuitenkin renkaat alle sellaisenaan ja huomasin heti että ravistaa aika paljon jo pienemmälläkin nopeudella. Nyt kiinnostaisi mistä saisin nopeasti sopivat sovitteet vanteisiin lahden lähistöltä? Onko täällä jollain sopivia tai tietääkö joku paikan missä voisi käydä sellaiset teettämässä? Jeesatkaa pliis =))
joppe
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja joppe »

Kysy Fondmetallin maahantuojalta.

Itse kysyin viimekesänä myös rengasliikkeestä soviterenkaita, mutta pyörittelivät vaan päitään. Soitto vanteen maahantuojalla auttoi, kertoivat hinnan ja tuotekoodin. Sitten marssit rengasliikkeeseen ja pyydät tilaamaan tuotekoodin mukaan.
R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja R.Lehtinen »

Valintarengas, lahti, hirsimetsäntie.....
Jani76
'Kadett'
'Kadett'

Kiitoksia vinkeistä! Täytyy maanantaina soittaa sinne Valintarenkaaseen... Siellä ilmeisesti on hyvät valikoimat noita soviterenkaita? Jos sieltä ei löydy niin sitten ilmeisesti kannattas soitella tonne maahantuojalle.
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

mihin te tarvitsette noita renkaita ? Mulla ei ole ikinä ollut moisia eikä myöskään keskitysongelmia, koska pulttijako hoitaa hommat.
ja katu-uskottavuutta pönkitetään tänään näillä: HX40 & Autorotor 3150
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Oletko tosissasi? Sovitin renkaan vahvuus pitäisi olla kokonaista 0,2mm??? Jos haluat välyksen pois, leikkaa peltisuikaleet ja pyöräytä väliin.
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-04-17 20:02, turbobliz wrote:
mihin te tarvitsette noita renkaita ? Mulla ei ole ikinä ollut moisia eikä myöskään keskitysongelmia, koska pulttijako hoitaa hommat.
Ei niitä peltivanteen kanssa tarvitse(en tarkoita että sinulla olisi vain peltivanteita käytössäsi :smile: ), mutta jos on esim. vanne joka vaatii pitkät pultit tai varsinkin jos on levityskappaleet välissä, niin pientä liikettä voi tapahtua kovissa iskuissa yms.

Niistä muoviholkeista ei ole iloa kuin asennuksessa, mutta teräsholkit on hyväjuttu, on kokemusta kun tuli aikoinaan levitysten kanssa leikittyä.
Jani76
'Kadett'
'Kadett'

Juu ei ole peltivanteita... =) Semmosia metallisia sovitteita oon niinkun ajatellutkin. Eihän se tietenkään paksu ole mutta kuitenkin sillä tuntuisi olevan merkitystä!?
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

mjöö tuollaista olen myös kuullut, kun on paksua spaceria välissä. Itsellä on ollut 5mm välilevyjä ja ei vielä silloin mitään kummaa.
ja katu-uskottavuutta pönkitetään tänään näillä: HX40 & Autorotor 3150
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-04-18 00:24, Jani76 wrote:
Juu ei ole peltivanteita... =) Semmosia metallisia sovitteita oon niinkun ajatellutkin. Eihän se tietenkään paksu ole mutta kuitenkin sillä tuntuisi olevan merkitystä!?
Ihan vakavasti ehdotan, että kokeile jotain pelti limua sinne väliin.
Löytyy laakeriliikkeistä ja sellaista ohutlimua käytetään esim. kulmavaihteiden hammaskosketuksen säätöön.
Pitäisi löytyä 0,05mm välillä.

Siitävaan leikkaat sopivan kaistaleen ja pyöräytät "holkiksi" sinne väliin, voit myös laittaa liimaa sinne vanteen ja limun väliin. 0.2mm on jo todella helppoa käsitellä.

Eli ratkaisu löytyisi siitä varmaan puoli ilmaiseksi.
Jani76
'Kadett'
'Kadett'

Sorkke mutta mitä toi limu on? Jos tarkotat jotain peltilevyä niin miten paksua sen pitäis olla? =)
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Limu = jotain väliin tungettavaa, jonkin säätämiseksi...ainakin meilläpäin. :smile:

Jos navan halkaisija on tarkka 56,6 ja vanteen tarkka 57, itse kokeilisin ensin vahvuutta 0,15.

Eli leikkaat siitä pellistä n. 15x170mm palasen ja pyöräytät sinne vanteen sovitepinnalle.
Siinä sulla on sitten "holkki".
Jani76
'Kadett'
'Kadett'

Joo no mä kuitenkin soitan ensin sinne rengasliikkeeseen ja jos sieltä ei löydy mitään niin sitte pitää alkaa kikkailemaan...
Jani76
'Kadett'
'Kadett'

Joo eipä ollut tuolla valintarenkaassakaan noin pientä sovitetta joten nyt on sitten vietävä sorvaukseen taikka viritettävä ite jotain sinne väliin. Täytyy huomena soitella mitä se sorvaus maksaisi...
LJ
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja LJ »

On 2004-04-18 18:32, Jani76 wrote:
Joo no mä kuitenkin soitan ensin sinne rengasliikkeeseen ja jos sieltä ei löydy mitään niin sitte pitää alkaa kikkailemaan...
Et kai sä nyt tosiaan kuvitellut löytäväsi 0,20 mm vahvaa rengasta jostain? Mitenkäs semmonen sorvataan?
Vastaa Viestiin