Apua newbielle.
Eli pääasiassa laskeskelen tässä varallisuuttani, mitä suositeltavia keinoja on lisätä 1.8i kadettttiin jekkua, en ole pahemmin tuota moottoripuolta rakennellut joten olen aika vasta-alkaja näissä hommissa, mutta hei jostainhan sitä pitää aloittaa.
Eli mitä olette itse ko. malliin tehnyt ja minkä hintaisia nämä operaatiot on.
Kiitos jo etukäteen..
Kiitos jo etukäteen..
Tarkennatko vähäsen että mikä kone siinä autossasi mahtaa olla. 1,8 litraisia ruiskukoneita kun on aika montakin mallia.
Jos autossasi on 90 hv yksipisteruisku eli C18NZ niin silloin käytännön vaihtoehdot ovat aika tarkkaan uusi auto tai uusi moottori.
115 hv 18E ja 112 hv 18SE -moottoreita voi jo jonkin verran virittääkin ja jopa laillisesti.
Jos autossasi on 90 hv yksipisteruisku eli C18NZ niin silloin käytännön vaihtoehdot ovat aika tarkkaan uusi auto tai uusi moottori.
115 hv 18E ja 112 hv 18SE -moottoreita voi jo jonkin verran virittääkin ja jopa laillisesti.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
eli pääasiassa tässä tiedustelen paljonka tulee koko operaatio maksamaan, kadettttia etsin vielä.
Ajatuksena olisi ostaa 1.8i (110hv ainakin myyjän mukaan) tai 2.0i koneella oleva, en tiedä tarkemmin tosta koneen mallista tiedä, kuten sanoin olen vielä aika paljolti newbie näissä hommissa.
Sitä ihmettelin kun mulle ehdotettiin 1.8i 8v konetta mikä oli kuulema lastutettu, olen aina elänyt siinä kuvassa että lastuttaminen tuohon 8venttiiliseen koneeseen ei ole edes mahdollista. Nooh kuten sanoin vasta opettelen näitä alkeita.
Kuitenkin tarkoituksena ei ole ostaa 90 heppasella koneella olevaa autoa, olen tarpeekseni saanut tuosta takapihalla ruostuvasta Ibizastani =).
Miten voin varmistua että mulle ei myydä sikaa säkissä (niin sanotusti) Vaan saan ihan tulevaisuutta ajatellen nopeankin auton?
Menipä vaikeaksi. Mutta kiitos kuitenkin jo ja toivottaasti saatte tästä sönkötyksestä jonkun selvän..
Ajatuksena olisi ostaa 1.8i (110hv ainakin myyjän mukaan) tai 2.0i koneella oleva, en tiedä tarkemmin tosta koneen mallista tiedä, kuten sanoin olen vielä aika paljolti newbie näissä hommissa.
Sitä ihmettelin kun mulle ehdotettiin 1.8i 8v konetta mikä oli kuulema lastutettu, olen aina elänyt siinä kuvassa että lastuttaminen tuohon 8venttiiliseen koneeseen ei ole edes mahdollista. Nooh kuten sanoin vasta opettelen näitä alkeita.
Kuitenkin tarkoituksena ei ole ostaa 90 heppasella koneella olevaa autoa, olen tarpeekseni saanut tuosta takapihalla ruostuvasta Ibizastani =).
Miten voin varmistua että mulle ei myydä sikaa säkissä (niin sanotusti) Vaan saan ihan tulevaisuutta ajatellen nopeankin auton?
Menipä vaikeaksi. Mutta kiitos kuitenkin jo ja toivottaasti saatte tästä sönkötyksestä jonkun selvän..
Tarvitsen todella ooppelin..

Kaikki riippuu mihin rahkeet riittää ja mitä haluaa. Paljon tehoa niin turbo on kätevin tapa virittää autoa,loppujen lopuksi vaikka aluksi maksaakin. Vaparissa alkaa maksamaan kun mennään mallisarjan tehokkaimmasta virittelemään ylöspäin.Ajatuksena olisi ostaa 1.8i (110hv ainakin myyjän mukaan) tai 2.0i koneella oleva, en tiedä tarkemmin tosta koneen mallista tiedä, kuten sanoin olen vielä aika paljolti newbie näissä hommissa.
Kyllähän lastuja voi laittaa mihin tahansa boksi ohjattuun vehkeeseen, ei se ikä sitä sano. Useimmiten hyöty on vaan ollut aika pientä ja hinnat tosi korkealla (virittämätömät). Viimisen puolen vuoden aikana on minusta hinnat hieman tullut alespäin. Unichipit alkaa olemaan jo siedettävällä hintatasolla. 800euroa lisähevosista ei ole enää mahdoton idea, mutta täysi hestec-järjestelmä suorasyttyineen +1800 euroa normiautoon on aika paljon, mutta kuten sanoin, mitä haluaa ja mihin rahkeet riittää.
Jos hirveästi ei tiedä moottoritekniikasta ja virittämisestä niin suosittelisin esim. Gsi 16v kadettttia. Siinä on valmiiksi jo potentiaalia. Tai sitten Gsi 8v kone jota virittelee, osat on ehkä halvempia,mutta ennen kuin pääsee 16v tehoonkaan asti (+26hp) joutuu koneelle jo tekemään jotain muutakin kuin ilmanputsarin vaihdon.
Tietenkin tehoihin vaikuttamattomat osat tuo oman lisänsä virittämiseen, kuten taakse rumpujarrujen tilalle levyt, jotka 16v malleissa on jo valmiiksi.
Ostettaessa autot ovat hyvinkin yksilöllisiä kappaleita, joillain voi olla että ei tarvitse tehdä autolleen mitään ja jollain voi tulla maanantaikappaleita vastaan, jota joku yrittää myydä eteenpäin, vaikka juuri sinulle. Joten koskaan ei voi olla varmaa kuka huijaa ja missä. Onneksi ko.ihmiset ovat harvemmassa, mutta kannattaakin ottaa kaveri mukaan, autoa ostaessa. 4.silmää näkee aina paremmin kuin kaksi.
Aina ei kilometrit sano kaikkea, 300 000 km ajettu voi olla hyvässäkin kunnossa, kun 200 000 ihan surkeassa vaikka pinnaltaan olisikin moitteeton. Huoltohistoria on hyvä tietää,ainakin viitteellisesti. Näkeehän sen jo, jos joku myy purukumi / tarralappu virityksiään..
...Hinta ja laatu...
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
rällää ja ryyppää ne"
Kannen lasku, kohdistetut imukanavat, suurempi putkisto ja kireämpi nokka. Hintaa tulee jo aika roimasti. Putkistoon (martelius) n.500egua. nokka 300egua, kannenlasku 15egua (jos purat valmiiksi) imukanavat voi kohdistaa itse (tajuton määrä aikaa) tai teettää,mutta maksaa sikanaan. Hyvinkin voi 300egua mennä. Sitten pienet kilut, kuten uudet pultit,hydrot,nostajat,tiivisteet, niin jotain 100euron luokkaa. (hydro/nostaja paketti n.75egua) Paljos se tekikään =)On 2004-04-20 21:17, samikarki wrote:
Eli pääasiassa laskeskelen tässä varallisuuttani, mitä suositeltavia keinoja on lisätä 1.8i kadettttttiin jekkua, en ole pahemmin tuota moottoripuolta rakennellut joten olen aika vasta-alkaja näissä hommissa, mutta hei jostainhan sitä pitää aloittaa.
t:Ville
rällää ja ryyppää ne"
rällää ja ryyppää ne"
Jälleen kerran suurta kiitosta kaikille,
tästähän sitä sitten pääsee pikkuhiljaa harjoittelemaan jos vaan sopivakohde löytyy.
Vielä sen verran että onko tota 1.8 tehty 16 venttilisenä? En ole missään huomannut, mutta nyt kun katselin kuvia oli yhdessä ainakin ratissa teksti 16 valve. Ratti vaihdettu vai vieläkö elä harhakuvissa?
tästähän sitä sitten pääsee pikkuhiljaa harjoittelemaan jos vaan sopivakohde löytyy.
Vielä sen verran että onko tota 1.8 tehty 16 venttilisenä? En ole missään huomannut, mutta nyt kun katselin kuvia oli yhdessä ainakin ratissa teksti 16 valve. Ratti vaihdettu vai vieläkö elä harhakuvissa?
Tarvitsen todella ooppelin..

Höpö höpö!! 1.8 on tehty 16 venasena ainakin kahta eri versiota. C18XE on vanhempi 125 hp ja X18XE uudempi ecotec 115 hp. Tosin kadettttiin ei noita ole saanut, vaan Astraan. Saa siitä 1.8 ecotecistäkin ihan pirteän kun vaihtaa nokat, viilaa kannen, laittaa lastun ym. Omassa oli 150 hepoa ja vääntöä n. 200 Nm.On 2004-04-21 02:20, latex wrote:
1,8 konetta ei ole tehty 16 venasena. Ainoastaan 2 litrasta Gsi:tä
Kadettiin ei ole saanut tuon tehoista 1,8-litran ruiskukonetta, mallit ovat 90 hv, 112 hv ja 115 hv. 115 hv kone löytyy vanhasta 1,8 GSi:stä, 112 hv kone on 1,8 GT:ssä.On 2004-04-20 23:27, samikarki wrote:
Ajatuksena olisi ostaa 1.8i (110hv ainakin myyjän mukaan) tai 2.0i koneella oleva, en tiedä tarkemmin tosta koneen mallista tiedä
Heikko laittaa lastua vanhaan analogiseen ruiskuun kun ei siellä sellaista ole alkujaankaanOn 2004-04-20 23:54, 18E wrote:
Kyllähän lastuja voi laittaa mihin tahansa boksi ohjattuun vehkeeseen, ei se ikä sitä sano.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B