vectra b v6 pakosarjan vuoto??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
visamies
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja visamies »

mulla on -00 aj.115tkm ja tulipellin puoleinen sarja kuuloistais vuotavan....
onko kellään kokemuksia???
tiiviste... vai sarja halki??
v6vectra
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja v6vectra »

mäkin luulin että mul vuoti pakosarjan tiiviste, mut olikin menny egr:n putki poikki. kato onko se se ennenku alat purkaa pakosarjaa pois!
visamies
'Kadett'
'Kadett'

visamies
'Kadett'
'Kadett'

kämmi....
juu täytyypä tutkia. se ääni tulee EGR:n kohdilta osapuilleen.
kiitokset vinkistä!!!
v6vectra
'Kadett'
'Kadett'

eipä kestä! hyvä että oli hyötyä.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Millaset oireet oli kun egr:n letku poikki??
Syttykö vika valo??Jos sytty mitä koodia pukkas?Toimiko egr ollenkaan eli oliko letku ihan poikki vai halki?
Leon FR 20vt
visamies
'Kadett'
'Kadett'

omalla kohdalla en tiedä vielä onko EGR:n putki poikki,en ole kerenny/päässy kattomaan(auto muijalla)! mutta ennemmin se kuin pakosarja....
ei mulla ainakaan pala mikään merkkivalo!
v6vectra
'Kadett'
'Kadett'

ei palanut merkkivalo! se egr:n putki oli melkee poikki asti, oireet oli et kylmällä koneella kuulosti ihan siltä et pakoputki vuotais, sit ku kone oli lämmin ääni hiljeni. ei muita oireita ainakaan mulla.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

On 2004-04-22 20:44, v6vectra wrote:
ei palanut merkkivalo! se egr:n putki oli melkee poikki asti, oireet oli et kylmällä koneella kuulosti ihan siltä et pakoputki vuotais, sit ku kone oli lämmin ääni hiljeni. ei muita oireita ainakaan mulla.
Kuulostaa pikkasen mun auton oireilta.Täytyypi tsekata vaikka kyllä tiedän tasan tarkkaan että ainakaan ihan poikki egr:n letku/putki ei voi olla johtuen egr liian pehmeistä letkuista jotka elää urakalla kun konetta polkasee ja antaa kiekkojen tippua.
Leon FR 20vt
visamies
'Kadett'
'Kadett'

On 2004-04-22 20:44, v6vectra wrote:
oisko sulla kuvaa tai pystytkö kuvailee mistä päin se putki oli poikki?pääsin eilen illal tutkimaan mut "kuuluu vaan ei näy..."tosin en purkanu mitään. tutkin päältä sekä alta päin.tosin mulla ääni ei häviä kun kone lämpenee mut ehkä hiljenee vähän.
v6vectra
'Kadett'
'Kadett'

siis ei se egr:n putki mitää pehmeää ole vaan ihan metallia, mulla se meni siitä mutkasta kurtun kohalta poikki. se putki tulee suoraan pakosarjasta siihen venttiilille, edestäpäin katottuna pakosarjan vasen puoli imusarjan takana.
visamies
'Kadett'
'Kadett'

juu ei mulla se mutka mikä on siinä heti EGR:n takana vuoda. taitaa se olla sit tiiviste(hope so!! mulla on jakopään huolto tossa kesällä niin täytyy sanoo et kattoo sen samalla....
James
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja James »

Perhana mulla sama juttu ja oon kironnu ku pitää ottaa pakosarja irti mutta toihan se voiki olla, kylmänä tosiaan kuulostaa niinku putki/tiiviste vuotais mutta lämpösenä ei oireile. jos jollakin on kuvia mistä kohtaa se vuotaa niin olis hieno homma!
Ei riemulla rajaa kun kutosella ajaa.
visamies
'Kadett'
'Kadett'

On 2004-04-23 13:18, v6vectra wrote:
siis ei se egr:n putki mitää pehmeää ole vaan ihan metallia, mulla se meni siitä mutkasta kurtun kohalta poikki. se putki tulee suoraan pakosarjasta siihen venttiilille, edestäpäin katottuna pakosarjan vasen puoli imusarjan takana.
eilen taas tutkailin tätä juttua ja huomasin et siinä kurttumutkassa oli yks kurtun väli tummempi/musta eli siis näyttäis et siinä olis se vuoto!vaihdoitko itte putken?mitä maksaa?jos teit ite niin mitä purit jotta pääsit käsiks?on meinaa sitten niin hyvin jemmattu se sarjanpään liitos....
"älä koske siihen,se on paskana!!"
v6vectra
'Kadett'
'Kadett'

takimmainen imusarja pois, alipainesäiliö pois, letkuja ja johtoja pois jos tarvii. oiskohan se maksanu n.60€, kova kilohinta raudalla :smile:
Vastaa Viestiin