2.5l B omegan koneen nakutus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
segru
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja segru »

Ihmettelin onkos noissa koneissa normaalia että kun kierrättää niin koneesta kuuluu metallista nakutusta ihan kuin nostajat?!
ääni ei oo paha mutta kuuluu kuitenkin!
Ei oo kokemuksia muista v6 opeleista
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Ei omani ainakaan hirveemmin nakuta kierättäessä, mutta kylmänä on sama ääni kuin hakkaisi kattiloita yhteen... :wink:
Ricky
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ricky »

ootko varma että kuuluu moottorista eikä ilmastoinnin kompurasta? Mulla ainakin kun ottaa ilmastoinnin pois päältä on hiljainen mutta kun laittaa päälle niin nakuttaa. Mikähän mahtaisi olla?
BMW e39
EX Opel Omega 2.5V6 -97
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

On 2004-04-21 21:08, Ricky wrote:
ootko varma että kuuluu moottorista eikä ilmastoinnin kompurasta? Mulla ainakin kun ottaa ilmastoinnin pois päältä on hiljainen mutta kun laittaa päälle niin nakuttaa. Mikähän mahtaisi olla?
Mulla ainakin nakutti toinen flekti, kun kytki ilmastoinnin päälle, flektin kaikki välit minne paskaa voi mennä oli täynnä hiekoitus mursketta yms paskaa, laitoin imurin putkeen kiinni ohuen puutarhaletkun pätkän teipin avulla, ja sillä imuroin flektin väliköt puhtaaksi, nakutus lakkasi.

(puutarha letkun toiseenpäähän pyöritetään niin iso pallo teippiä, että sen saa just ja just työnnettyä imurin putken sisään, jolloin imu tapahtuu puutarhaletkun kautta, aika tehokas muissakin pienien tilojen imuroinnissa,kuten penkkien väleissä.)
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Ricky
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ricky »

On 2004-04-22 09:28, Jerzey wrote:
On 2004-04-21 21:08, Ricky wrote:
Mulla ainakin nakutti toinen flekti, kun kytki ilmastoinnin päälle, flektin kaikki välit minne paskaa voi mennä oli täynnä hiekoitus mursketta yms paskaa, laitoin imurin putkeen kiinni ohuen puutarhaletkun pätkän teipin avulla, ja sillä imuroin flektin väliköt puhtaaksi, nakutus lakkasi.

(puutarha letkun toiseenpäähän pyöritetään niin iso pallo teippiä, että sen saa just ja just työnnettyä imurin putken sisään, jolloin imu tapahtuu puutarhaletkun kautta, aika tehokas muissakin pienien tilojen imuroinnissa,kuten penkkien väleissä.)
Voisi kokeilla tuota, pitiko ottaa mitään muuta irti kuin maski?
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

On 2004-04-22 Ricky wrote:
Voisi kokeilla tuota, pitiko ottaa mitään muuta irti kuin maski?
Irroitin sen mustan pitkän muovin siitä syylärin päältä, mutta oliko se tarpeellista, en muista.

Sinne kehälle, siis flektin kehän ja raamin väliin pystyy menemään todella widdumaiseen paikkaan niitä kiviä, siten että joku kohta flektistä aina välillä nappasee kiinni, ja siitä se nakutus tulee. toinen millä niitä sieltä välistä otin oli painepesuri.

Koita siten että irroitat maskin ja varmistat että virrat on pois ja pyörität sitä flektiä käsin, jos kuuluu ääniä kun pyörität niin sieltä se tod näk silloin kuuluu, toinen vaihe on sitten että pydät kaveria painelemaan ECO nappia kun annat merkkiä, ja itse kuuntelet kun flekti käynnistyy ja ennenkaikkea kun se sammuu ja hidstuu, että muuttuuko napse hitaammaksi vai loppuuko se kerta heitolla. Äänen pystyy kyllä paikallistamaan helposti flektiin jos se siitä kuuluu.

Itse ainakin jouduin vääntelmään ja kääntelemään flektin kehää aika ronskiksti että sain kaikki kivet pois sieltä. muistaakseni silloin oli apua jos se musta pitkä muovi oli kanssa pois otettuna.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
segru
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja segru »

Aikavähällä käytöllä ollut toi ilmastointi mut pitää sekin tarkistaa, pitäis käydä kuuntelemassa jotain toista tollasta v6 koneista josko se on normaalia vai ei?!
Vastaa Viestiin