Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Soitin Ekegrenille tilatakseni jakopäänremmit yms härpäkkeet 2,5 bensa omegaani (vm. 1998). Kertoilivat sieltä että vaihto ei oikein onnistu ilman erikoistyökalusalkkua, jossa on joku "vaakasydeemi"? Väite oli että osa tehoista katoaa jos homma tehdään väärin..? Puhuiko hää palturia?
Varmasti katoaa osa tehoista, jos homman tekee väärin, eli pistää jaon pieleen. Jos jako tarpeeksi pielessä voi lompakostakin kadota muutama euro kun mäntä ja imuventtiili tekee tuttavuutta.
Vaihto onnistuu silti hyvin ilman niitä erikoistyökaluja. Searchilla löytyy paljon lisää.
On 2004-01-12 16:49, Hak wrote:
Soitin Ekegrenille tilatakseni jakopäänremmit yms härpäkkeet 2,5 bensa omegaani (vm. 1998). Kertoilivat sieltä että vaihto ei oikein onnistu ilman erikoistyökalusalkkua, jossa on joku "vaakasydeemi"? Väite oli että osa tehoista katoaa jos homma tehdään väärin..? Puhuiko hää palturia?
Ja kannattaa hiukan kysellä useasta paikasta tuota hommaa. Itse kun kyselin niin hintahajonta työlle oli muutama sata euroa..
On 2004-01-13 14:57, Leksa wrote:
Jyväskylässä autobestillä kyseinen työ luvattiin osineen (sisältää vesipumpun)
400 euroon.Kohta pitäs viedä ennenkö alkaa pelottaan:)
Tuo on kyllä halpa. Minulle luvattiin homma 100e työt + 217e osat + vesipumppu ?e. Tämä ei tietysti ollut liikkeessä. Oliko tuo vielä alkuperäisillä osilla?
Tuo on kyllä halpa. Minulle luvattiin homma 100e työt + 217e osat + vesipumppu ?e. Tämä ei tietysti ollut liikkeessä. Oliko tuo vielä alkuperäisillä osilla?
Luulisi, Autobest on Jkl:n Opel jälleenmyyjä ja valtuutettu merkkihuoltaja.
Muistaako kukaan onko Omppu V6:seen saatavilla erikoisvahvistettua jakopään remmiä? Saabissahan on sama kone ja siihen on muistaakseni saatavilla vahvistettu hihna. GM-konserni toi jakopään remmiongelmien vuoksi markkinoille jonkin kestävämmän version hihnasta vai muistanko oikein???