Omega GLSi -89 Projekti... Myyty, kuollu ja kuopattu :D

Esittele Opel-projektisi tai autosi
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Omega GLSi -89 Projekti... Myyty, kuollu ja kuopattu :D

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Sisustaa on nyt laiteltu uuteen uskoon oman maun mukaan. Tarkoittaa siis itse tehtyjä puupaneeleita ovissa ja mittariston ympäristö sekä kojetaulun "kehys" (mikä onkaan) on maalattu puun väriseksi. Vaihdekepin kehys sekä käsijarrun alla oleva lätkä ovat myös saaneet maalia pintaan. Lisäksi tein keskikonsolin lokeroon kannen, mutta kuvaa ei ole tarjolla.

Ensi kesänä olisi suunnitelmissa parantaa äänieristystä ja kenties lakata auto. Vähän kiiltoa sitä kautta pintaan.

Ja palautetta saa antaa, se on jopa suotavaa.. :wink:

Nykyiset sivut, joskin vielä hitusen kesken:

http://personal.inet.fi/koti/jarkko.pil ... /auto.html
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
Jacob
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jacob »

Pakko nostaa hattua kun on itse tehty, ja vielä erittäin siististikkin. :smile:
Mutta että puupaneeleja (=wannabe mannemersu...) Jos miellyttää tekijänsilmää ni hyvä, minuun ei oikeen iske.
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Kiitos kommentista. Nooh, onneksi ei tarvitsekaan kaikkia miellyttää :wink: Itse pidän tyylistä, ja itsehän autolla ajelenkin... Mutta makuasia, ei kannata nostattaa aaltoja mokomasta :wink:
Rusty Rocket
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rusty Rocket »

itseasiassa nuo paneelit ovat minun mielestäni nätin näköiset :smile: on ollut nimittäin hieman omassa mielessänikin kyseisen laisten paneelien askarteleminen tuohon Astraan :smile: tuo värisävy on tosi hieno ja aikalailla samanlainen kuin tuossa omassani olevan kojelaudan keskipaneelin väri.. Mistä puusta olet nuo paneelit tehnyt ja tosiaan, millä olet nuo pintakäsitellyt? Petsiä ja lakkaa?
Astra Caravan 16v -99 (ei luojankiitos enään allekirjoittaneen omistuksessa!!)
Chrysler Windsor 7-passenger Limousine -50
Neckar Jagst 770 "Rat-Rod Abarth-replica" -6?
Fiat 127 "Stella" -84
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

On 2004-04-16 12:37, warmari astra wrote:
itseasiassa nuo paneelit ovat minun mielestäni nätin näköiset :smile: on ollut nimittäin hieman omassa mielessänikin kyseisen laisten paneelien askarteleminen tuohon Astraan :smile: tuo värisävy on tosi hieno ja aikalailla samanlainen kuin tuossa omassani olevan kojelaudan keskipaneelin väri.. Mistä puusta olet nuo paneelit tehnyt ja tosiaan, millä olet nuo pintakäsitellyt? Petsiä ja lakkaa?
Onks jätkä alkanu "tuunaamaan"? :wink:

Viesti Kirjoittaja Rusty Rocket »

On 2004-04-16 12:44, jamboy wrote:
Onks jätkä alkanu "tuunaamaan"? :wink:
Tottakai, täytyyhän sitä :cool: :cool:
Astra Caravan 16v -99 (ei luojankiitos enään allekirjoittaneen omistuksessa!!)
Chrysler Windsor 7-passenger Limousine -50
Neckar Jagst 770 "Rat-Rod Abarth-replica" -6?
Fiat 127 "Stella" -84
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Paneelit on tehty ihan höylätystä mäntylaudasta. Kuviosaha, puukko ja hiomapaperia, siinä tärkeimmät työkalut. Lakkasin ne mahongin sävyisellä petsilakalla, jolloin sävy ja kiilto tulevat samassa paketissa. Muistaakseni neljä lakkakerrosta laitoin. Eli joka lakkauskerralla pinta tummuu, luonnollisesti. :wink:

Ja kysy vain jos tulee vielä jotain muuta mieleen...
NOesc
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja NOesc »

muuten ihan siististi hoidettu noi paneelit, mutta tuohon hansikaslokeron lukon kohdalle voisit kehittää jotain, nyt siihen jää yhtäkkiä tuommoinen "tyhjä kohta"
1.3OHC -81 / X20XEV -98
I know i dont know the right way..
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Niin no, täytyy katsoa mitä siihen kehittää, kun niin pieni puupalikka ei välttämättä ole maailman helpoin tehdä siististi. Eikä sellainen välttämättä pysy hirmu hyvin kiinnikään...

Ehdotuksia?
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Lisätty muutama palikka autoon ja ajovalot tummennettu... Kuvia siis mokomista kotisivulla.

Näpertelin myös aikani kuluksi Omegan kasettitelineestä cd-telineen. Sitä on tarkoitus vielä muokata parempaan kuosiin ja maalata puun väriin.

<font size=-1>[ This Message was edited by: jarksi on 2004-04-25 20:15 ]</font>
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

Tosi asiallisen näköset, ja sopii hyvin tollaseen vaaleaan sisustaan...
Pimp
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Pimp »

Hienot olet kyllä tehnyt. Itsekkin olen ajatellut tehdä jotain tuollaisia ja nyt kun näin ne käytännössä niin ajatus rupesi vaikuttamaan hyvältä, millaisia mittoja käytit? Kuinka paksua lautaa? Kuinka leveää?
Ass, gas or cash...No freerides today!
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

On 2004-04-26 10:09, Pimp wrote:
Hienot olet kyllä tehnyt. Itsekkin olen ajatellut tehdä jotain tuollaisia ja nyt kun näin ne käytännössä niin ajatus rupesi vaikuttamaan hyvältä, millaisia mittoja käytit? Kuinka paksua lautaa? Kuinka leveää?
Ihan alkuun tein sanomalehdestä muotit, jolloin ovipaneeleihin sai helposti muodon painamalla kynnellä rajan. Eli silloin tuo pyöreä muoto sopii tuohon oviverhoiluun. Sitten tein kunnolliset muotit jäykästä pahvista.

Käytin höylättyä lautaa, ja sitä en löytänyt kapeimmillaan kuin 90 mm leveänä. Paksuus taitaa olla aina sama, olikohan 16 mm..? Jouduin kaventamaan lautaa muistaakseni 10-15 mm. Lisäksi nappasin höylällä jokusen millin ohuemmaksi. Se ei ole välttämätöntä, mutta siten puut eivät näytä niin raskailta.

Ja tuo vaihdekepin kehys ja käsijarrun alla oleva lätkä on maalattu. Eli taulun maalaukseen käytettävää akryylimaalia alla ja päälle samaa petsilakkaa kuin puuosissa. Muovit on toki hiottu rankalla kädellä ennen maalausta, muuten maali ei tartu.

Että sellaista, jos tulee vielä jotain niin rohkeasti vain kysymään. Oletko muuten tekemässä mihin autoon osia?

<font size=-1>[ This Message was edited by: jarksi on 2004-04-26 13:56 ]</font>
Pimp
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Pimp »

Kiitokset tiedoista! Autona on musta -89 omega, ja vähän samaan tyyliin olen ajatellut laittaa, ehkä vähän kapeammmat mutta sen näkee sitten. Tällä viikolla olen ajatellut ne tehdä ja ehkäpä viikonloppuna voisin laittaa kuvia..

Edit: Minkä väristä akryylimaalia käytit? Ja levititkö sen vaan tasaisesti muoviosien pintaan?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Pimp on 2004-04-26 12:19 ]</font>
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Käytin kolmea eri väriä siinä pohjalla, eli pohja valkoisen ja vaaleanruskean sekoituksella, ja siihen päälle tummanruskealla syykuvioita. Syykuviot eivät saa olla liian vahvoja, koska ne eivät näytä hyvältä.

Eli ensin vaalea pohja, ja ennenkuin pohja kuivuu niin maalaat tummat syyt siihen. Pensseli saa olla noin sentin levyinen, jolla siis vedät nuo kaikki. Ei tarvitse olla kovin tarkka jälki, koska lakka lopulta ratkaisee lopputuloksen. Ja maalia saa vetää aika paksulti, jotta muovin huokoset menevät kunnolla tukkoon. Anna kuivua ainakin tunti, mielellään kauemminkin. Pinta ei saa tuntua nahkealta. Lisäksi kannattaa huomioida, että siveltimenvedot on tehtävä aina reunasta toiseen, jotta pintaan ei jää "töksähdyksiä" siveltimestä...

Itse laitoin maalin suoraan muoville, koska akryyli ottaa todella tiukkaan kiinni. Eri lakkoja ja maaleja käyttäessä on aina riski että maali reagoi lakan kanssa, joten kannattaa kokeilla ensin että tapahtuuko mitään. Eli maalaat vaikka hieman pahvia ja annat sen kuivua, sitten vetäiset lakkakerroksen päälle.

Minulla on muuten vielä noihin ovien puupaneeleihin muotit tallella, voin niistä tehdä paperikopiot jos tahdot...
Vastaa Viestiin