Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mikähän tuolta on hajoamassa, kun rattia käännettäessä tuntuu ikäänkuin muljahduksia. Samalla kuuluu myös pieni paukahdus/naksahdus. Ilmiöön ei tarvitse olla veto päällä, joten ei liene vetonivelistä peräisin.. Parhaiten tulee esiin hiljaisessa vauhdissa kääntäessä, esim parkkipaikalla. Auto siis Astra G -99.
Mulla oli D Kadetissa jousen/iskarin yläpään laakeri löysä. Vaihdoin sen ja toimi. Vika vaivasi lähinnä parkkeeraamisessa, kuului kova kolahdus kun käänsi rattia.
Veljen ´98 Astraan myytiin tuossa vaiheessa uusi ohjaustehostin. Ystävällisesti;-)
Ei kelvannut takuuseen ja "kellekkään ei näitä ole vaihdettu" Oli ajettu ~75 tkm.
Itsellä naksuu myös edelleen ja kyselin asiaa Opel huollosta, sanoivat että ainakin G-Astroihin on jouduttu vaihtamaan jonkun verran ohjausniveliä ja hinta kuulemma noin 340eur, en sit tiedä onko koko paketti vai pelkkä nivel. Niitä saa kuulemma erikseen ainakin joistain autotarvikeliikkeistä siis jos saa itse vaihdettua.
Itse ainakin odottelen vielä, jos menee pahemmaksi ni pakkohan se on korjata.
2001 G-astrassa ohjaus nyki nopeuden ollessa alle 60 km?h, mitään välyksiä tai kolinoita ei kuulunut eikä kuulu. Ohjaustehostaja vaihdettiin - nykiminen jäi. Missä vika?
Mulla on Opel Astra G -98 Spört ja vastaavanlainen ilmiö vaivasi.
Jouduin vaihtamaan metro autossa koko ohjaus akselin, sieltä oli alapäästä mennyt laakeri, remontti maksoi noin 600€.
Jos ohjaus jää vielä puoltamaan lonksahtelun jälkeen niin vika lienee sama kun mun Asconassa oli eli "Etuiskarin (McPherson) joustinjalan yläpään laakeri on sökö." Lainaus Ranzelta.