No nyt näyttää siltä että se menee lunastukseen, siis se tuli aika lujaa tuohon perään. Takapyörät ei enää oikein pyöri, apukuskin etu ovikaan ei auennut ilman kunnon riuhtaisua ja samalla puolella on B -pilarin kohdalla katossa lommo, Eli aika kieroksi se meni.
Ja sitten vähän tietoa autosta: Alkuperäinen Vectra 2000 malli, -90, ml 160tkm, normaali varustuksen lisäksi ilmastointi. Auto tuotu Saksasta heti sen ensimmäisen veromuutoksen jälkeen. Ensimmäisen vajaan vuoden aikana autoon tehtiin melkein täydellinen läpikäynti. Siis melkein kaikki muut paitsi konetta ei ole aukastu. Kori hiekkapuhallettu, hitsaamista oli erittäin vähän, alusta(60mm alusta srj.), jarrut ym. kulutusosat uusittu. Ja tietenkin koko auto maalautettiin alkuperäisen väriseksi. Aluvanteet 16" ja täksi kesäksi ostetut BFG 205/45 renkaat.
No tänään tuli soitto tuon transportteri kuskin vakuutusyhtiöstä(If, sama mikä mulla). Ja tarjos autosta suunnilleen sen verran minkä arvosta mulla on näyttää kuitteja osista mitä tuohon on vajaan vuoden aikana laitettu!! siis tuohon ei kuulu edes esim. maalaus. Eli sen äijän mielestä tuollaisen arvo on se, autoon tehdyt korjaukset eivät nosta auton arvoa, kun ne on tehty norm. katsastusta varten?? Mittarilukemahan ei voi pitää paikkaansa ku on tuontiauto, no ok en pysty tuota todistamaan, mutta ei sekään pysty todistaamaan että lukemaa olisi muutettu. Tullin markkina arvo on yläkanttiin määritelty ym...
Eli onko muilla kokemuksia If -vakuutusyhtiöstä tälläisessä tilanteessa? Tuleeko tuossa vielä kovakin vääntö. Onko täysin mahdoton ajatus, että saisin sellaisen korvauksen jolla saisi vastaavan auton ostettua tilalle?
Onneksi oli edes lunastusturva ja senhän se tarkastajakin otti jo tässä vaiheessa puheeksi. Mutta mielestäni tuon ei pitäisi vaikuttaa siihen kun autolle etsitään itse sitä korvausarvoa. Sitten sen päälle vasta saan sen 25% kun olen sellaisesta vakuutuksesta maksanut.
EDIT:
Täs olis pari surkealaatuista kuvaa:

<font size=-1>[ This Message was edited by: ixu on 2004-05-03 13:18 ]</font>