Ruiskun suutin sulannut

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Roar
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Roar »

Jeps näin on päässyt käymään en kyllä tiedä milloin. Nyt tässä on juuri koneremppa menossa ja pitäisi tuollainenkin uusia. Mitenkäs tuon hajalla olevan suuttimen toiminta vaikuttaa auton käyttäytymiseen ?
Ja paljonkos tollasella on hintaa ? kävin kysäsemässä hintoja eräästä liikkestä niin sanoivat hinnaksi 132e !! paljonkos tuolla kuuluisi olla hintaa ?
http://manta.ath.cx:5003/suutin.jpg siinä vielä kuva suuttimesta.

Ja vielä auton info Manta B GT/E 2.0

<font size=-1>[ This Message was edited by: Roar on 2004-04-27 14:24 ]</font>
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

En tiedä miten vaikuttaa käyttäytymiseen, mutta veikkaisin ettei se suutin ainakaan enää optimaalisesti toimi. Ja mitä nyt Omegaan olen suuttimien hintoja katsonut, niin samoissa ne pyörivät. Motonetissä (www.motonet.fi) taisivat olla jotain 120 e/kpl. Eivät todellakaan ole ilmaisia... :sad:
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Yli 120e/kpl on hyvin normaalia hintaista

kun kysyin mitä maksaa "400" suutin mantaan 170€/kpl onneksi itsellä on sarja jo :grin:
mjh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mjh »

Noihin suuttimiin saa sitten osiakin.
Esimerkiksi juuri tuota "kuppia" saa erikseen joten jos suutin on muuten kunnossa niin homma hoituu sillä.
Manta B 2.2 TIC / Astra H STW
Roar
'Kadett'
'Kadett'

Heh ei todellakaan ole ilmaisia. Pitäisi kyllä löytää jostain toi "kuppi" tohon ettei tarvisi koko hoitoa ostaa :smile:
cona-A
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja cona-A »

mulla pitäis olla yhet tommoset ylimääräisenä. voin käydä illalla kattomassa.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Suosittelen huollattamaan suuttimet,jos kerran muutenkin koneen palasiksi pistät.

Alppilan Autohuollossa huolto 30€/suutin ja sisältää uudet kärkikupit,suuttimien perässä olevat suodattimet,ultraäänipesun ja testauksen.
Sorjonen
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Sorjonen »

Kuvaa en saanu aukeamaan, mutta epäilen minäkin että muovisen kärkikupin vaihdolla selviää, maksoikohan jotain 1€:n luokkaa kappale Alppilan autohuollossa. Ja jos on letkuliitäntäiset suuttimet niin kannattaa samalla ostaa uudet peltikupit letkun juureen ja vaihtaa letkut.
Kuppien ja letkujen vaihto onnistuu helposti ihan itse askartelemalla.

Itse pesin omat suuttimet ultraäänipesurissa, vaihdoin kärkikupit ja letkut. Ja hyvin taas toimii.

T: Mika
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

Tuo kupin sulaminen backfiren seurauksena ei ole kovin tavatonta. Itse olen kanssa yhden tuollaisen suuttimen joskus löytänyt. Se ei kyllä haittaa yhtään mitään, jos kupin muoto ei ole muuttunut siitä suuttimen reijän ympäriltä siten että se tulisi suihkun tielle.

Vakiosuuttimista ei kyllä kannata maksaa kuin kympin pari maksimissaan kipaleelta.
ja katu-uskottavuutta pönkitetään tänään näillä: HX40 & Autorotor 3150
Roar
'Kadett'
'Kadett'

Jeps kiitos kaikille vastauksista ja kyllä se kuppi aika muodottomaksi on sulannut. Käytän nyt sarjan suuttimet huollossa varmuuden vuoksi ettei pääse sitten mitään ikävää tapahtumaan kun lyödään konetta kasaan :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Roar on 2004-04-29 15:59 ]</font>
Vastaa Viestiin