Merkkiuskollisuus kovilla

Keskustelua Opeleista
astra coupe 2.2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astra coupe 2.2 »

Toi jakopää noissa z2.2se:ssä harmittaa kun saa itse arvailla, onko oma auto se mikä laukee - kun maahantuoja ei informoi asiasta mitään.
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ceeray »

Laukesi 25tkm kohdalla .. alkoi perkeleenmoinen suhina kuulua. Vaihtoivat takuuseen, oli pakonokka hypännyt yhdellä pykälällä jo kun oli ketju löysällä.

nyt pelaa kun junan vessa.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-04-30 20:09, Ceeray wrote:
Laukesi 25tkm kohdalla ..
Jo 25t km kohdalla...HUH!!!!?????
Juzu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juzu »

On 2004-04-30 19:36, astra coupe 2.2 wrote:
Toi jakopää noissa z2.2se:ssä harmittaa kun saa itse arvailla, onko oma auto se mikä laukee - kun maahantuoja ei informoi asiasta mitään.
Ompa kyllä kumma juttu, yleensä se remmi pomppii eikä ketju. :eek: Oma ehdotukseni on että laitat äkkiä kiertoon sen auton tai sitten sulla on vain maanantai/perjantai päivän versio moottorista. Mulla kans meni hermot ooppeliin ku jatkuvasti vikaa vian perään, nyt ajelen peugeotilla ja ooppeli on hätävara-autona.

Vanhemmilla on kans kolme vuotta vanha pösö joka ostettiin uutena, uusia opeleitakin ollaan omistettu mutta pösö on pelannut kaikista parhaiten. 160 tkm rullattu pösöllä eikä ole ollut yhtikäs mitään vikaa. Uusi astra aikoinaan jätti kaks kertaa välille alle 100 tkm ajettuna. Joten syyt ovat myös itsellänikin erittäin painavat merkkivaihdokseen.
ASC-400
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja ASC-400 »

Oletko käynyt auton kanssa huollossa ei ne kotoa tule sitä autoa sinne hakemaan .Käsittääkseni opel on vaihtanut ketjun ja ohjaimia autoihin joissa on vikaa ollut.
nitro
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja nitro »

Ranskalaisia autoja on mullaki ollu, entinen oli citikka sara 1.mopo ja ajettuna oli 250 tkm. Normaalit huollot siihen tein ja auto toimi moitteettomasti. Nut olen vuosimallin 98/99 vectralla ajellut n.5 tkm, ja ensioireita alkaa jo näkyä, nimittäin nuita opelin vakio-oireita ja vikoja, ruostetta, moottoriin pitänyt lisätä jo öljyä tuona aikana... sitruunassa ei tarvinnut lisäillä kesken huollon öljyjä ja ei nitissy/ruostunut... Kyl muuten obel iha hyvä auto jos jaksaisi pakertaa sen vikojen kanssa...
Äiti varoitti koskemasta kaikkeen missä on salaman kuva...
nitro
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja nitro »

niin obelixilla ajettu n.seitkytviistuhatta kilometriä.....
Äiti varoitti koskemasta kaikkeen missä on salaman kuva...
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ceeray »

On 2004-05-01 15:41, mä wrote:
On 2004-04-30 20:09, Ceeray wrote:
Laukesi 25tkm kohdalla ..
Jo 25t km kohdalla...HUH!!!!?????
Jep, eräs aamu menin duuniin ja ihmettelin kovaa ääntä. Itse asiassa tapahtui 2 pvä ennen juhannusaattoa viime vuonna, mutta opelin pojat laittoi hanskat heilumaan ja oli päivässä valmis. Pointsit kotiin tosta. Taasen Oulun opel on pitäny autoo jo 1.5 viikkoa, eikä olis tarve kun maalata puskuri ja spoileri, vaihtaa parit sisälokasuojat ja siinähän se ois.....
astra coupe 2.2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astra coupe 2.2 »

Merkkihuollot on tehty ajallaan ja jakopäästä olen kysellyt myös. Ovat vastanneet, että onhan niitä kai lauennut..
Tuskin kuitenkaan merkkiä vaihdan..ainakaan Ranskalaiseen on niistäki kokemuksii
Skeidett
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Skeidett »

Tähän mennessä ooppelista oon eniten kuullut vikajuttuja ja oma ooppeli on hyvin onnistunut todistamaan jutut perustelluiksi. Pitää olla kyllä melekonen myyntimies jos mulle onnistuu ooppelin vielä joskus myömään. Jos joku plussa pitää keksiä niin se on bensankulutus. 6l pintaan vie vaikka yli 300tkm ajeltu.
Kulkee: Seat Leon 1.8t, Yamaha FZR 1000, Honda CRF 250 R, Honda CRF 250 X
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Kyllä minäkin kuittasin Opel herjoihin aika pitkään, että niitä on myyty niin paljon ja on esson baari puheita yms.

Mutta minulle valjennut totuus on että ainakin -96 Opel on todella heikko ja huonolaatuinen auto.

Itsellä Astra x20xev, ajettu 120000km ja vikoja tältä matkalta:

-Molemmat akselitunnistimet vaihdettu
-tyhjäkäynti murheita (askelmoottori)
-sytytyspuola vaihdettu
-tulpan johdot vaihdettu (kestää n. 100000km, nämä tuhosivat em. puolan)
-vuotaa kaikkia nesteitä (korjaat yhden vuodon ja kohta löytyy toinen)
-ärsyttävää kolinaa ja räminää joka puolella, pitäs varmaan vaihtaa kaikki nivelet ja puslat 500000km välein?
-Nostajat ääntää kylmänä
+ ärsyttäviä pikkuvikoja jatkuvasti.

Auto on suht.hyvä ajettava ja ihan mukava silloin kun toimii, mutta en minäkään usko ostavani toista Opelia.
Kyllä minä ainakin ymmärrän oikein hyvin, miksi myynti laskee...
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Itsellä Astra x20xev, ajettu 120000km ja vikoja tältä matkalta:
-tulpan johdot vaihdettu (kestää n. 100000km, nämä tuhosivat em. puolan)
-ärsyttävää kolinaa ja räminää joka puolella, pitäs varmaan vaihtaa kaikki nivelet ja puslat 500000km välein?
Kyllä on huonolaatuiset tulpanjohdot, kun ei sataatuhatta enenpää kestä... Ja puslatkin saattaa olla syytä vaihtaa kun puolimiljoonaa tulee täyteen :wink:

Ai niin! Munkin astrassa on semmonen vika, että pissapojan säiliö tyhjenee silloin tällöin. Varsinkin syksyisin ja keväisin sinne saa olla kokoajan kaatamassa lisää nestettä. Kyllä on huono auto...
Tarmo_L
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tarmo_L »

Vaikka Antero ei kirjotuksessaan suoraan sanokkaan mitä ajattelee, olen silti Anteron kanssa täysin samaa mieltä :smile:.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

No just. Kirjoitusvirheet löytyvät näköjään näin "arkaa" aihetta käsiteltäessä todella helposti...

Luetun ymmärtämisessä jotain vikaa???

Jos kirjoitan 120000km ajetusta autosta, luulisi tyhmemmänkin tajuavan, että viisisataatuhatta on kirjoitus virhe???

Eli tarkoitin VIISIKYMMENTÄTUHATTA, jos tarvitset apua päättelyssä.

Juu ja kun otit ton pissapojan puheeksi, niin siinäkin on toinen pumppu menossa.

Kun kerran leimaat Opelia heikoksi väittäviä ihmisiä(omistajia) tietämättömiksi, niin kuinka puollustelet näitä vikalistoja(omastani puuttuu vielä MAF), noin niinkuin selvästikkin tietävämpänä persoonana.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Elmeri on 2004-05-02 19:40 ]</font>
-(z)-
'Agila'

Viesti Kirjoittaja -(z)- »

Yritin kyllä kovasti olla vastaamatta tähän(kään) mitään mutta ei onnistunut.
Pakko on päästä sanomaan että te ajatte ihan liian uusilla Opeleilla, CIHhistä luopumisen jälkeen laatu heittänyt häränpyllyä. :smile:
Ei herneitä, mutta vakavastikin olen sitä mieltä että 80-luvulle tultaessa pellit ja maalit ovat jotenkin luokattomampia -> ruoste elää ja voi hyvin. Sähköissä ja alustassa koko ajan jotain pientä korjattavana. 90-luvulla sama homma ja nyt 2000-luvun Opeleissa näyttää olevan sama meininki. Toivottavasti uusi H-Astra muuttaa suunnan. Tätä mieltä siis useiden tuttujen C-Ascona, D/E-Kadett, A/B-Vectra ja A-Omega-kokemusten pohjalta, kun taas 70-luvun ja vanhemmilla peleillä ajelevat keräävät tyytyväisiä kilometrejä mitareihinsa. Toki näissäkin on paljon huollettavaa mutta se alkaa johtua jo autojen vanhuuden mukanaan tuomista ongelmista, tekniikka tuntuu luotettavammalta. Siis missä menet, Opelin laadunvalvonta.
Vastaa Viestiin