Hinauksesta

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Eli kestääkö Opelien tehostettu hammastanko(venttiilit ym.) hinausta.

Koska olin todistamassa viime talvena tapausta, jossa hinattiin uuden karheaa Mondeota ja siitä meni ohjausvaihde uusiksi(1000€), tosin pakkasta oli yli 25 astetta, mikä vaikutti varmasti osaltaan asiaan.

Eihän sitä kyllä ohjekirjassa ole kiellety...toisaalta, ei ollut Fordinkaan ohjekirjassa mainintaa???

Pitäs siirtää toi oma, tohon jonkin matkan päähän halliin.

Eli onko ikäviä hinauskokemuksia, hinauskokemuksiahan varmasti Opel omistajien keskuudesta löytyy... :smile:

Auto on Astra f -96 ja en ole kiinnittämässä köyttä raidetankoon vaan tarkoitin sitä, että kärsiikö vaihde siitä että käännellään ilman pumpun painetta? :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Elmeri on 2004-04-27 20:34 ]</font>
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Eiköhän se kestä, ainakin automaatti B-Vectraa saa hinata max 100 km 80 km/h. Ja kun kone ei ole käynnissä niin eihän siellä ohjaustehostimessa mitään kierrä...

-Mikko
Audi S4 Biturbo
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Mulla aikoinaan hajos Volvo 240 tehostettu hammastanko talvella kovalla pakkasella juuri hinauksen jälkeen.Alkoi kampeamaan hinauksen jälkeen vasemmalle.Ratti kääntyi vasemmalle itsekseen kun auto oli käynnissä paikoillaan.Toinen teoria mulla oli juuri vaihdetut tehostimen öljyt,jotka olin sitä ennen vaihtanut lähipäivinä,että uudet öljyt olis saanut paskat liikkeelle tms.Mutta noi ongelmat tosiaan ilmeni heti hinauksen jälkeen.

Eli ei se varmaan tehostimen etu ole toi hinaus.
jupehu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jupehu »

On 2004-04-28 11:56, MikkoV wrote:
Eiköhän se kestä, ainakin automaatti B-Vectraa saa hinata max 100 km 80 km/h. Ja kun kone ei ole käynnissä niin eihän siellä ohjaustehostimessa mitään kierrä...

Otetaanpa alusta...siis olen ollut siinä käsityksessä ettei automaattiautoa saisi hinata, tosin aikaa edellisestä automaatista on varmaan 10 vuotta (ja tiedot samalta vuodelta)? Itsellä juurikin vectra automaatilla...
antzu
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Kyllä automaattia hinata saa. On noita omiakin hinailtu ihan riittävästi, eikä ainakaan vielä ole mitään hajonnut, ohjaustehostin on molemmissa.
Astra F Cabrio 1.8i 16v man. kesät, Corsa C 1.8 GSi talvet
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
Jukka T
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

On 2004-04-30 14:30, jupehu wrote:...siis olen ollut siinä käsityksessä ettei automaattiautoa saisi hinata, tosin aikaa edellisestä automaatista on varmaan 10 vuotta (ja tiedot samalta vuodelta)? Itsellä juurikin vectra automaatilla...
Hyvä nyrkkisääntö on, että ei hinata. Käyntiinhän niitä ei hinaamalla saa, mutta siirtohinausta voi suorittaa, matka ja nopeus riippuu laatikosta, mutta jo vanhaa tri-maticia sai hinata max. 50 km, max 50 km/h ihan tehtaan ohjeiden mukaan.
Vastaa Viestiin