Jakopäänhihnan vaihdosta
-
Opel Astra
- 'Senator'

En osaa sanoa missä kannattaa käydä, mutta itse ainakin vein Metro Autolle (Hatanpää). Oiskos ne samalla vaihtaneet vesipumpun ja muut asiaan kuuluvat "sälät" (mulla kyseessä oli 60tkm huolto). En ole näiden asioiden asiantuntija, joten kertokaa muut lisää.On 2004-05-04 12:40, Vilkkis wrote:
Auto on -93 A-vectra 8 venttiilinen 1,8i GL
Missä kannattaisi käyttää auto huollossa tampereella? Ja mitä siinä samalla kannattaisi vaihdattaa muuta kuin hihna?
218000 km autolla takana.
Kyllähän niitä Opeliin erikoistuneita pikkukorjaamoita Tampereen alueelta löytyy, katso vaikka keltaisilta sivuilta. Merkkiliikettä en ole pitänyt ikinä minään kuningaskorjaamona, kun ne opelin kyltit ei mitään korjaa, vaan ihan normaali ihmiset. Merkkiliikkeissä on usein töissä kaikenlaisia ammattikoulun harjoittelijoita ym, joten ei se työn laatu välttämättä niin hääviä ole. Pienissä korjaamoissa(yksityisyrittäjillä) on muutenkin ihan erilainen ammattiylpeys kun isoilla organisaatioilla. Jakohihnan lisäksi kannattaa vaihtaa noissa kilometreissä jo kiristin (jollei hiljan vaihdettu) sekä vesipumppu.On 2004-05-04 12:40, Vilkkis wrote:
Missä kannattaisi käyttää auto huollossa tampereella? Ja mitä siinä samalla kannattaisi vaihdattaa muuta kuin hihna?
Käytin autoni jakohihnan vaihdossa Hatanpään Metro-autossa. 10 000 km tästä hihna hyppäsi kahden hampaan yli. Eivät olleet vaihtaneet kiristinrullaa. No onneksi selvittiin pelkällä rullan uusimisilla. Joten en suosittele Metro-auto hatanpäätä.On 2004-05-04 13:04, Opel Astra wrote:En osaa sanoa missä kannattaa käydä, mutta itse ainakin vein Metro Autolle (Hatanpää). Oiskos ne samalla vaihtaneet vesipumpun ja muut asiaan kuuluvat "sälät" (mulla kyseessä oli 60tkm huolto). En ole näiden asioiden asiantuntija, joten kertokaa muut lisää.On 2004-05-04 12:40, Vilkkis wrote:
niinno siis 8 tappiseen vaihtaa pihalla melkeen vartissa...
ja kun mitn ei hajoo jos pomppaa tai menee poikki ni paniikki sen kans ei oo...
nii ja kansii kattoo kampuranpyörä (siis alapyörä) ettei oo kulunut pahasti....
ja toki se vesipumppu on sit yks kans...
ja kun mitn ei hajoo jos pomppaa tai menee poikki ni paniikki sen kans ei oo...
nii ja kansii kattoo kampuranpyörä (siis alapyörä) ettei oo kulunut pahasti....
ja toki se vesipumppu on sit yks kans...

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
En kyllä itse ala sitä vaihtamaan. Voi äkkiä mennä turhan paljon aikaa siihen hommaan, kun ei ole ite tehny tollasta hommaa. Parempi antaa sellaisten tehdä se jotka sen jo osaa. =D
Eikä tässä vielä mikään paniikkikaan ole sen vaihdon kanssa. 8000 km sisään pitäis vaihtaa hihna, vesipumppu, kiristin.
Onko vielä jotain muuta mitä kannattaisi samalla vaihtaa?
Eikä tässä vielä mikään paniikkikaan ole sen vaihdon kanssa. 8000 km sisään pitäis vaihtaa hihna, vesipumppu, kiristin.
Onko vielä jotain muuta mitä kannattaisi samalla vaihtaa?