Myllytystä

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
mv6omega
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mv6omega »

Eli maalipinnassa pientä naarmua ja haalistumaa siellä täällä.
Minkälaisia kokemuksia ko. toimenpiteestä.?
Minkähintainen toimenpide ja kannattaako teettää. Saadaanko umpeen pienet naarmut ?
Ajaako saman asian kun ostaa hiontalaikan ja Biltemasta hiontatahnaa ja itse kiillottaa.
Onko kokemuksia ko. yrityksistä Tampereen suunnalta ? Hinta ? Lopputulos ?
Juho Anttila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juho Anttila »

Mulla ainakin on huonoja kokemuksia bilteman hiontatahnasta, se vaan haalisti maalipintaa entisestään. En suosittele.
KADETT GT/E
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja KADETT GT/E »

On 2004-05-06 10:48, mv6omega wrote:
Eli maalipinnassa pientä naarmua ja haalistumaa siellä täällä.
Minkälaisia kokemuksia ko. toimenpiteestä.?
Minkähintainen toimenpide ja kannattaako teettää. Saadaanko umpeen pienet naarmut ?
Ajaako saman asian kun ostaa hiontalaikan ja Biltemasta hiontatahnaa ja itse kiillottaa.
Onko kokemuksia ko. yrityksistä Tampereen suunnalta ? Hinta ? Lopputulos ?

se on aika hinnakasta (suhteellista), mutta oikein tehtynä lopputulos on erittäin hyvä. Jos se on liian kallista teettää, tee itse laadukkaalla hiovalla vahalla. Itse pidin turtlewaxia ihan hyvänä ja halpana. Bilteman vastaava -> hiekkatahnaa.
blueranger
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja blueranger »

ainakin Motonetissa on myynnissä Farecla-merkkistä hiontatahnaa, jota monet ammattimaalaamotkin käyttää. Ainakin käsin hiomalla se on melko työlästä, mutta toimii.
Kyseinen tahna ei välttämättä ole sitä edullisinta, mutta laatuhan maksaa aina.

Oli unohtua, tiedän ainakin yhden hyvän automaalaamon Tampereella, joka saa lähes peilipintaa aikaan. Tosin saa varautua vähintään kahden viikon odotukseen, että saa ajan sinne...

<font size=-1>[ This Message was edited by: blueranger on 2004-05-06 11:35 ]</font>
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

FARECLA G3 ja sillä lähtee. Oikea aine tohon hommaan. Maksaa 10e tuubi.
Kimmen
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Kyllä se kannattaa pitkän päälle myllyttää itse. Ostin Stihlin myllytyskoneen (n.100€) pari vuotta sitten ja se on maksanut itsensä takaisin jo monta kertaa.

Vanhan pinnan olen hionut pois ihan tavallisella cleenerillä (esim korrek), se on miedompaa kuin tuo farecklan G3 mutta turvallisempaa jos ei aikaisemmin ole myllyttänyt. Vaarana myllyttäessä on se että kun hiot kulmaa niin painat liian kovaa tai käytät koneessa liian suurta nopeutta jolloin pinta kuluu puhki. Ja sehän ei ole tarkoitus. Kiillotukseen käy esim korrekin tefloxi, oon havainnut sen ihan kelpoksi aineeksi. Vahaustyynynä oon käyttänyt autoglymin keskikovaa tyynyä.

Jos ostat koneen, niin en todellakaan suosittele noita motonetin/bilteman 30€ vehkeitä. Osta kerralla kunnon kone jota voi käyttää sitten vähän useammin.
Ei siinä sitten muuta kuin maltilla kokeilemaan.

Mulla on kuvia omasta autosta myllytyksen jälkeen, jos nyt jotakuta kiinnostaa... saa jos pyytää.
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

pistäpä kuvia esille...
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Kimmen
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Pakko tunnustaa tietämättömyyteni tässä hommassa. En tiedä miten laittaa kuvaa esille kun ei ole omia sivuja netissä. Mutta mailaa kto78@vituttaa.net niin lähettelen.
testeri666
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja testeri666 »

Hahaha kylläpä sai taas nauraa, täällä ilmeisesti kaverit kiillottelee maalipintaa hiekka paperilla kun se puhki kuluu. Ei se kulu puhki jollet nyt sitten tuntia hinkkaa samaa kohtaa. Itse suosittelisin viemään auton alan liikkeeseen niin tulos varmasti miellyttää. hintaa tommosella on n120e sisältäen pesun ja vahauksen.
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

Milläs vahalla ootte vahannu ton Farecla G3 käsittelyn jälkeen??
blueranger
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja blueranger »

Autoglymin punaisella saa esikiillotuksen ja kultaisella viimeistely...
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Juurikin näin.
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

Onko noi autoglymit yleisiä tuotteita??
Varmaan saa ympäri maata autoliikkeistä??
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

On 2004-05-06 17:01, testeri666 wrote:
Hahaha kylläpä sai taas nauraa, täällä ilmeisesti kaverit kiillottelee maalipintaa hiekka paperilla kun se puhki kuluu. Ei se kulu puhki jollet nyt sitten tuntia hinkkaa samaa kohtaa.
Koneellisesti kiillottaessa pokkaukset ja kulmat kuluvat yllättävän äkkiä puhki.Yleensä suositellaankin em. kohdat kiillottamaan käsin.
KADETT GT/E
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja KADETT GT/E »

On 2004-05-08 05:23, TJT wrote:
On 2004-05-06 17:01, testeri666 wrote:
Hahaha kylläpä sai taas nauraa, täällä ilmeisesti kaverit kiillottelee maalipintaa hiekka paperilla kun se puhki kuluu. Ei se kulu puhki jollet nyt sitten tuntia hinkkaa samaa kohtaa.
Koneellisesti kiillottaessa pokkaukset ja kulmat kuluvat yllättävän äkkiä puhki.Yleensä suositellaankin em. kohdat kiillottamaan käsin.
HAHAA! onpas se huvittavaa, voi pirulauta....mutta kyllä jälkimmäinen kirjoittaja taitaa tietää enemmän koneellisesta kiillotuksesta, huh mutta olise hauskaa
Vastaa Viestiin