Kuvia 20XE-kannesta kun jako menee sekaisin koneen käydessä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
jone
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jone »

Noo kunnon tinuri tekee kannen vielä tostaki,mut kannattaako... kyllä toi kasitappinen on sitte hyvä kone.. pois tollaset murheet.. ;c)
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

On 2004-04-17 15:08, Veccu-c20xe wrote:
Jotain vikaa astran c20xe venttiileissä?

http://www.tsr.nu/astra_story/enginebuild0/4.jpg

Kiiltää kuin uudet.... :wink:
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Joo nyt on remppaa tehty mutta... Jotaki siinä tuli kämmittyä! Kone ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla rytkyttää niin et koko auto vippasee ja mun mielestä koneesta kuuluu outo "kilinä/kolina/naputus" kierroksilla ja ajossa muuten toimii oikeen. Jälkikäteen ku tota remppaa olen miettinyt niin mähän tejin sen väärin. Elikkä löysäsin remmin ja aloin sitte vasta aukoon kampiakselin päästä sitä pulttia, ja ehkä siinä vaiheessa ois voinukkin paikat osua yhteen, ja olisko nyt sitte vena vääntyny? No otan ja vien korjaamolle auton ensviikon torstaina ja laittakoot siellä kuntoon... Toivottavasti ei vaan säästäväisyys käyny liian kalliiksi... :sad:
MakeK
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja MakeK »

On 2004-05-04 16:59, harza wrote:
Joo nyt on remppaa tehty mutta... Jotaki siinä tuli kämmittyä! Kone ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla rytkyttää niin et koko auto vippasee ja mun mielestä koneesta kuuluu outo "kilinä/kolina/naputus" kierroksilla ja ajossa muuten toimii oikeen. Jälkikäteen ku tota remppaa olen miettinyt niin mähän tejin sen väärin. Elikkä löysäsin remmin ja aloin sitte vasta aukoon kampiakselin päästä sitä pulttia, ja ehkä siinä vaiheessa ois voinukkin paikat osua yhteen, ja olisko nyt sitte vena vääntyny? No otan ja vien korjaamolle auton ensviikon torstaina ja laittakoot siellä kuntoon... Toivottavasti ei vaan säästäväisyys käyny liian kalliiksi... :sad:
Kuulostas ihan venttiilivikaselta, nimittäin oma pannukin kävi just silleen rytkyttämällä ja lauko putkessa kun oli nelosen pakoventtiilit solmussa...
makkis82
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja makkis82 »

juzatheman! kysy prostreetistä niitä säädettäviä nokkapyöriä.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Noo tuo calibra ei kyllä putkessa polta mut ei oikeen pelaakkaan?? mitäs makso venttiili remppa? vaihdatitko kaikki pako venat vai ainoastaan vinot?
MakeK
'Kadett'
'Kadett'

On 2004-05-05 14:41, harza wrote:
Noo tuo calibra ei kyllä putkessa polta mut ei oikeen pelaakkaan?? mitäs makso venttiili remppa? vaihdatitko kaikki pako venat vai ainoastaan vinot?
Vaihdettiin kaikki imut ja kaks pakoventtiiliä ja kaikkiaan koko remppa tuli maksamaan vähän vajaa 400 euroo...
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

No eihän tuo nyt kovin kallis remppa ollu sitte... teitkö ite remontin vai tekikö korjaamo? Jos mä oon onnistunu tuosta jotaki nyt sitte hajottaan, niin mitä pitää vaihtaa jos kerran kansi otetaan auki?
MakeK
'Kadett'
'Kadett'

On 2004-05-06 13:10, harza wrote:
No eihän tuo nyt kovin kallis remppa ollu sitte... teitkö ite remontin vai tekikö korjaamo? Jos mä oon onnistunu tuosta jotaki nyt sitte hajottaan, niin mitä pitää vaihtaa jos kerran kansi otetaan auki?
Ihan korjaamossa tehtiin. Hinnasta lähti kylläkin jonkun verran pois koska oli tuttu tekijä. Mittaat puristukset siitä omastas ni tiedät jo paljon enemmän. Ja jos otat auki, niin sithän se selviää mitä sinne pitää uusia. Suosittelen kuitenkin että ei kannata rueta säästölinjalle noissa hommissa.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

joo torstaina mennään opelixin kanssa korjaamolle niin siellä se sit selviää. Olis vaan hyvä tietää vähä etukäteen mihin voi varautua?
MakeK
'Kadett'
'Kadett'

On 2004-05-07 13:21, harza wrote:
joo torstaina mennään opelixin kanssa korjaamolle niin siellä se sit selviää. Olis vaan hyvä tietää vähä etukäteen mihin voi varautua?
Selvennykseksi vielä, että itse otin kannen irti ja siis pelkkä koneistus makso sen vajaa 400... Tuskinpa sulla siinä ihan totaalituhoa on kun kerta oot käsillä pyörittäny käsillä kampiakselia. Venttiili tai kaksi vääntyny luultavasti jos nyt ees on mitään mekaanista vikaa...
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Kiitos näistä! Palataan torstaina asiaan ja katotaan mitä korjaamo setä sanoo :smile:
Vastaa Viestiin