x20xev calibran egr.
Auto:Calibra -95 2.0 16v ecotekki (x20xev)
Tiedän että aiheesta on jauhettu ihan tarpeeksi ja olenkin searchilla aiheesta lukenut paljon.Ongelma on semmonen että olen mielestäni löytänyt tuon egr:n venttiilin (edestäpäin katsottuna venttiilikopan oikeassa reunassa oleva musta mötikkä.Eli oon sen verran mäntti että kun ei olla ihan rautalangasta väännetty tuota tukkimista niin en ole ihan perille asiasta vielä päässyt kuinka tuon voi tehdä ilman että kojetaulu näyttää joulukuuselta.
Käsittääkseni sen voi ottaa käytöstä tukkimalla sen alipaineletkun mikä lähtee semmoseen mustaan pyöreenmuotoiseen pömpeliin tulipellissä?? vai miten on??Ilmeisesti toinen tapa on laittaa pakosarjan päässää olevan letkun kantaan pellinpala??Mutta muistaakseni oon joskus kattonu että siellä pakosarjan suojapellin alla on kaksi letkunkantaa kumpi niistä tukitaan?Vai tukinko kummatkin?
Eniten tässä hommassa kummastuttaa erään jenkkimiehen jutut että mun egr olisi jo tukittu koska mun Egr-venttiilissä on semmonen U-mutka eli kun edestäpäin kattoo niin siinä on kaksi paikkaa letkuille päällekkäin ja siinä on letku vedetty ylhäältä alimmaiseen.Onko normaalia?
Jos jollain olisi x20xev:vi koneesta kuvia missä näkyy egr-venttiili oisin ikikiitollinen.
Olen ollut ooppelin omistaja vasta vajaa puolivuotta joten antakaa anteeksi tyhmyyteni.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-05-03 14:52 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-05-03 15:13 ]</font>
Tiedän että aiheesta on jauhettu ihan tarpeeksi ja olenkin searchilla aiheesta lukenut paljon.Ongelma on semmonen että olen mielestäni löytänyt tuon egr:n venttiilin (edestäpäin katsottuna venttiilikopan oikeassa reunassa oleva musta mötikkä.Eli oon sen verran mäntti että kun ei olla ihan rautalangasta väännetty tuota tukkimista niin en ole ihan perille asiasta vielä päässyt kuinka tuon voi tehdä ilman että kojetaulu näyttää joulukuuselta.
Käsittääkseni sen voi ottaa käytöstä tukkimalla sen alipaineletkun mikä lähtee semmoseen mustaan pyöreenmuotoiseen pömpeliin tulipellissä?? vai miten on??Ilmeisesti toinen tapa on laittaa pakosarjan päässää olevan letkun kantaan pellinpala??Mutta muistaakseni oon joskus kattonu että siellä pakosarjan suojapellin alla on kaksi letkunkantaa kumpi niistä tukitaan?Vai tukinko kummatkin?
Eniten tässä hommassa kummastuttaa erään jenkkimiehen jutut että mun egr olisi jo tukittu koska mun Egr-venttiilissä on semmonen U-mutka eli kun edestäpäin kattoo niin siinä on kaksi paikkaa letkuille päällekkäin ja siinä on letku vedetty ylhäältä alimmaiseen.Onko normaalia?
Jos jollain olisi x20xev:vi koneesta kuvia missä näkyy egr-venttiili oisin ikikiitollinen.
Olen ollut ooppelin omistaja vasta vajaa puolivuotta joten antakaa anteeksi tyhmyyteni.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-05-03 14:52 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-05-03 15:13 ]</font>
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
se on edelleen siinä samassa kohtaa kuin kaikissa. x20xev koneissa. eli kantta jos katotaan suoraan ylhäältä niin sijaitsee oikeassa alanurkassa kannen vieressä. Eli juurikin tuon kuvan mukaisesti http://www.geocities.com/realobstacle/On 2004-05-04 11:09, Katomi wrote:
kun lukee tosta EGR:stä niin tuntuu että se EGR löytyy milloin mistäkin eli (eri topiceissa eri paikoissa vaikka kyseseesä olis sama kone) onko kenelläkään faktaa missä se oikeasti sijaitsee X20XEV:ssä
ja tuon kannen vieressä kulkevan U:n mallisen letkun kun tukkii niin se ei toimi silloinkaan enää, koska ei saa alipaine ohjausta magneettiventtiilin kautta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Miro.Simounen on 2004-05-04 11:37 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Miro.Simounen on 2004-05-04 11:39 ]</font>
ISO kiitos ja kumarrus kaikille.Ajattelin jo että jaksaakos kukaan enää vastata ollenkaan noihin egr kysymyksiin kun searchillakin löytyy noita reippasti.
Vai että ruuvi mömmön alla täytyypi katsella tai sitten tulppaan vaan tuon mutkaletkun.
Veikkaanpa että mullakin voisi tuon egr:n poisto auttaa asiaa kun on alavääntö hävinnyt kokonaan ja käy pikkasen huonosti tyhjäkäynnillä.Keskikulutus mielestäni aika korkea n.9-10l sekalaisessa ajossa.Oireet kylläkin tulivat samoihin aikoihin kun huomasin pakosarjanvuodon (ei korjattu vielä) ja laitoin kartiosuodattimen ja uuden takapöntön
Ilmottelen siitä "mömmöruuvista" ja tapahtuiko mitään huomattavaa.
Vielä kerran kiitos
Vai että ruuvi mömmön alla täytyypi katsella tai sitten tulppaan vaan tuon mutkaletkun.
Veikkaanpa että mullakin voisi tuon egr:n poisto auttaa asiaa kun on alavääntö hävinnyt kokonaan ja käy pikkasen huonosti tyhjäkäynnillä.Keskikulutus mielestäni aika korkea n.9-10l sekalaisessa ajossa.Oireet kylläkin tulivat samoihin aikoihin kun huomasin pakosarjanvuodon (ei korjattu vielä) ja laitoin kartiosuodattimen ja uuden takapöntön
Ilmottelen siitä "mömmöruuvista" ja tapahtuiko mitään huomattavaa.
Vielä kerran kiitos
Leon FR 20vt
No nyt on tukittu ja tyhjäkäynti ei enää aaltoile ja alavääntö mikä oli hävyksissä tuli takasin ja ei enää pätki eikä töki kun nostaa kaasun polkimelta
Kattelin sitä ruuvia mistä sen saa tukittua ja mielestäni sen saikin suljettua siitä mutta vielä varmuuden vuoksi tukin sen letkun.
Olen taas niin ilonen ooppelin omistaja ja mikä parasta vikavalo ei syttynyt palamaan tulppaamisen jälkeen
Olen taas niin ilonen ooppelin omistaja ja mikä parasta vikavalo ei syttynyt palamaan tulppaamisen jälkeen
Leon FR 20vt
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Muuten...paikansin tuon mainitun "ruuvin" siitä EGR:n päältä. Sen vieressä on imusarjan näköinen symboli ja nuoli joka osoittaa virtaussuunnan imusarjaan päin. Sitä ruuvia saa ruuvata kohtalaisen kauan ja menee yllättävän syvälle.
Lyhyen lenkin jälkeen tulos oli se, ettei se kovinkaan paljon käyttäytymiseen(nykimiseen) vaikuttanut. Edessä siis vielä umpilaipan säätäminen.
Lyhyen lenkin jälkeen tulos oli se, ettei se kovinkaan paljon käyttäytymiseen(nykimiseen) vaikuttanut. Edessä siis vielä umpilaipan säätäminen.
Sitä se on...
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017