Automaatti reistailee.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Käynnistin tänään auton ja melkein heti laatikko meni vikatilaan eli alkoi vilkuttamaan sitä sport valoa eikä käyttänyt muuta vaihdetta kuin kolmosta. Ihan kun olisi ajanut lumihiutale asento päällä mutta auto liikkui vaan paljon laiskemmin eikä lähtenyt pois päältä 80km/h jälkeen.

Töissä käynnistin auton ja se toimi taas normaalisti.

Sitten taas lähdin töistä niin taas vilkutti.

Mikähän mahtaa olla syynä tuollaiseen laatikon käyttäytymiseen?

Laatikko on AR35.
ttv36
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ttv36 »

Hei

Käy lukemassa vikakodit liikkeessä. Varmaan jotain on tallentunut muistiin. Arvauksena heittäsin, että laturin jännitteensäätäjä vetelee viimeisiään ja antavan ylijännitettä. Ylijännite sekoittaa automaatin toimintaa (voi tehdä paljon muutakin pahaa), laatikko menee varaohjelma tilaan. Mikäli tuolla AC Delcon laturilla on ajettu yli 100tkm, niin vaihda suosiolla Boschilaiseen.
tomaatti
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mulla tekee samaa(b veccu v6).Mul on sellanen luulo että se olisi asentotunnistin,jota en ole kerinnyt katsomaan.
MV6 CARAVAN
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja MV6 CARAVAN »

Mulla oli tuo kyseinen vika omassa autossa. Eli käyppäs kattomassa tota juttua http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... &forum=4&8 se auttoi ainakin minulle sen puhdistus, eikä ollut paha avata. Öljymonttu tai pilarinostin on kyllä siinä hommassa poikaa, eli auton alle täytyisi päästä kunnolla. :wink: Toivottavasti tästä on apua teille.
Zafira B -08 sport CDTI
Astra G sedan 1.8 16v -99
Ex Kadett 1.3 LS -89 Ex Vectra B 2.0 16v Sport -98 Ex Omega MV6 Caravan -98 Ex Kadett 1.6 Club -88
JussiTheMan
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja JussiTheMan »

Kepin asentotunnistimen puhdistus auttoi -90 omegassa.
-Jussi-
Vastaa Viestiin